Szerintetek a régi motorok más dolgok főként motorok jobb minőségűek az újaknál sokan mondták nekem (? )
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem is kellettvolna kérdőjel a mondatod végére!
A simsont pl ha nézzük,lassan fél évszázada kiszolgál mindenkit,még a határban ökörködő parasztgyerekeket is.
Régen a tartósság volt az elsődleges szempont.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ez nem minden esetben igaz. De ahol igaz, ott két oka van az ilyennek. Egyrészt, mint azt tudjuk, régen minden jobb volt. Az idő minden emléket megszépít, könnyen lehet, hogy a híresen megbízható, strapabíró Simson statisztikailag nem jobb a kis 50-es japánoknál. Fillérekből, bárhol javítható és azért valljuk be, igényli is a törődést. Egy kis előgyújtás-állítás, az eltűnt alapjárat megkeresése, egy kis ez, egy kis az... Nem olyan rossz a Simson, de azért el lehet vele bogarászni eléggé sűrűn. Ezt pedig sokkal jobban megbocsátják neki a tulajdonosok, mint azt, ha a hiper-szuper japán motor mondjuk évente egyszer elromlik, akkor pedig sokba kerül az alkatrész, mert nem lehet a kert végéből kitúrni. Könnyen lehet, hogy a Simson sem kerül kevesebbe, csak azt apránként, nem annyira észrevehetően kell megfizetni.
A másik ok abban keresendő, hogy a régi konstrukcióknál más elvek alapján, más módszerekkel terveztek meg mindent. Régebben alacsonyabb fajlagos teljesítményűek voltak a motorok, a kis, 50-es M531 vagy M541 blokk tudott vagy 4 lóerőt, aztán annyi. Egy modernebb, vízhűtéses, membrános vadállat meg tud 8-9 lóerőt, nehezebb olyan problémamentesre építeni, mint a régieket. A nagyobb fordulatszámhoz könnyebb alkatrészek kellenek, finomabb illesztésekkel, nem lehet olyan "jó az úgy is" módszerrel, kis ráhagyással tervezni. Érzékenyebbek tehát a modern motorok. Ráadásul a nagy teljesítményű számítógépek korában mindent tökéletesen lehet optimalizálni, azt alkatrész lehet a legkisebb, legkönnyebb, ami még éppen elég. Régen, amíg kézzel-lábbal integráltak a mérnökök, mindenképpen több volt a biztonsági tartalék.
De azért ma sem rosszak a motorok, ma is vannak elnyűhetetlen, hosszú élettartamú gépek. Csak nem feltétlenül a legerősebb, leggyorsabb, legújabb modellek azok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!