Hogyan kell jól váltani MOTORON?
van egy elméletem a váltásról(MOTORON).
itt van:-kuplung behúz
- 1es-be berakom
- engedem a kuplungot(LASSAN)
- gáz vissza engedem
- kuplungot ekkor behúzom
- beteszem 2esbe
- kuplungot kiengedem (GYORSAN)
- a gázt ekkor már húzom
és így tovább az utolsó sebességig.
vissza felé váltás:-kuplungot behúzom
- és akár 5ösből le váltok egyből 1esbe
- kuplungot (gyorsan) vissza engedem
- kiengedtem és gázt adok
(EZ ÍGY NAGYOBB MOTORON JÓ? PL.: SUZUKI DRZ 400 VAGY KTM 450 YAMAHA YZ 250 ILYESMIK.) AMI NEM JÓ KÉREM A HOZZÁÉRTŐK,TAPASZTALTAK JAVÍTSÁK KI:)
Nagyobb motoron sokkal erősebb a motorfék mint egy kis 2-ütemű simón. Szóval óvatosan a visszaváltásnál a kuplung hirtelen rálövésével, mert csúnyán járhatsz.
Elsőre ne nagyon akarj rögtön 5-ösből 1-esbe váltani, gyakorold ki szépen a fokozatos lepakolást!
4.és 7.válaszoló.
Ha nem tudod mi az a szinkronizált váltó akkor nézz utána, olvasd is el a szöveget amit kimásolsz a wikipediáról.
Motorban NINCS szinkrongyűrűs váltó.
Az autóban van. (Ezzel nem kell sorban váltani, hanem pl: 2ből 4-be is válthatsz, és egyből ki lehet venni üresbe.)
A motorban szekvenciális váltó van.
Itt nem gyűrűk rögzítik össze a hajtó, és a hajtott fogaskerekeket, hanem ún. Kapcsolókörmök amit a kapcsolóvillák tologatnak.
A kuplung arra kell, hogy tehermentesítse a váltót a váltás pillanatában, amikor a kapcsoló fogaskerék körmei beakadnak a hajtó fogaskerékbe.
Ezt a tehermentesítést el lehet érni azzal is, hogy elengeded a gázt, és mielőtt még motorfék lenne előtte váltasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!