Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell jól váltani MOTORON?

Hogyan kell jól váltani MOTORON?

Figyelt kérdés

van egy elméletem a váltásról(MOTORON).

itt van:-kuplung behúz

- 1es-be berakom

- engedem a kuplungot(LASSAN)

- gáz vissza engedem

- kuplungot ekkor behúzom

- beteszem 2esbe

- kuplungot kiengedem (GYORSAN)

- a gázt ekkor már húzom

és így tovább az utolsó sebességig.

vissza felé váltás:-kuplungot behúzom

- és akár 5ösből le váltok egyből 1esbe

- kuplungot (gyorsan) vissza engedem

- kiengedtem és gázt adok

(EZ ÍGY NAGYOBB MOTORON JÓ? PL.: SUZUKI DRZ 400 VAGY KTM 450 YAMAHA YZ 250 ILYESMIK.) AMI NEM JÓ KÉREM A HOZZÁÉRTŐK,TAPASZTALTAK JAVÍTSÁK KI:)



2012. máj. 3. 15:28
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
A sebesség függvényében válts vissza, és lassan engedd rá a kuplungod visszaváltáskor. Szóval negyedikből ne rakd vissza egyesbe, mert nem fogja szeretni a váltó. Régebbi motoroknál pedig mindig kell kuplungolni, az újabbaknál (mint ahogy azt már előttem leírták) pedig csak lefele váltásnál, illetve egyesből kettesbe váltásnál.
2012. máj. 5. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
KTM 450 ben antihopping kuplung van. Ott kiengedheted hirtelen is, nem fog megcsúszni a hátsókerék :)
2012. máj. 5. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Nagyobb motoron sokkal erősebb a motorfék mint egy kis 2-ütemű simón. Szóval óvatosan a visszaváltásnál a kuplung hirtelen rálövésével, mert csúnyán járhatsz.

Elsőre ne nagyon akarj rögtön 5-ösből 1-esbe váltani, gyakorold ki szépen a fokozatos lepakolást!

2012. máj. 7. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

4.és 7.válaszoló.

Ha nem tudod mi az a szinkronizált váltó akkor nézz utána, olvasd is el a szöveget amit kimásolsz a wikipediáról.


Motorban NINCS szinkrongyűrűs váltó.

Az autóban van. (Ezzel nem kell sorban váltani, hanem pl: 2ből 4-be is válthatsz, és egyből ki lehet venni üresbe.)


A motorban szekvenciális váltó van.

Itt nem gyűrűk rögzítik össze a hajtó, és a hajtott fogaskerekeket, hanem ún. Kapcsolókörmök amit a kapcsolóvillák tologatnak.


A kuplung arra kell, hogy tehermentesítse a váltót a váltás pillanatában, amikor a kapcsoló fogaskerék körmei beakadnak a hajtó fogaskerékbe.

Ezt a tehermentesítést el lehet érni azzal is, hogy elengeded a gázt, és mielőtt még motorfék lenne előtte váltasz.

2012. máj. 7. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!