Hogyan kell jól váltani MOTORON?
van egy elméletem a váltásról(MOTORON).
itt van:-kuplung behúz
- 1es-be berakom
- engedem a kuplungot(LASSAN)
- gáz vissza engedem
- kuplungot ekkor behúzom
- beteszem 2esbe
- kuplungot kiengedem (GYORSAN)
- a gázt ekkor már húzom
és így tovább az utolsó sebességig.
vissza felé váltás:-kuplungot behúzom
- és akár 5ösből le váltok egyből 1esbe
- kuplungot (gyorsan) vissza engedem
- kiengedtem és gázt adok
(EZ ÍGY NAGYOBB MOTORON JÓ? PL.: SUZUKI DRZ 400 VAGY KTM 450 YAMAHA YZ 250 ILYESMIK.) AMI NEM JÓ KÉREM A HOZZÁÉRTŐK,TAPASZTALTAK JAVÍTSÁK KI:)
- 1es-be berakom
- engedem a kuplungot(LASSAN)
- gáz vissza engedem
Mikor elengeded a gázt, és a motor eleje lefelé indulna meg akkor kell váltani egy határozott mozdulattal.
És innentől felfelé váltásnál nem kell kuplungolni.
Lefelé kell.
Ha nem ismered a motort, akkor inkább lassan engedd ki a kuplungot lefelé váltásnál is.
"És innentől felfelé váltásnál nem kell kuplungolni. "
Azért ha nem szinkronizált a váltó, inkább kuplungolj :D.
Ha nem szinkronizált a váltó?
Mivan?
Motorban nem nagyon van szonkronizált váltó.
Ide szekvenciális váltót raknak, ezért kell egymásután pakolgatni a sebességeket.
És pont, hogy szekvenciális váltónál lehet kuplung nélkül váltani.
visszafelé kuplungolni kell, és 4es, aztán kuplung ki lassan.
ekkor érzed a motorféket.
Mikor valamennyire lelassult akkor kuplung, 3as, megint ki. megint motorfék....
Lehet úgy is, hogy ha gyorsan akarsz megállni, akkor fékezel, kuplung be, és beváltasz üresbe...
Ne beszélj hülyeséget utolsó!
Szinkronizált sebességváltóművek
A sebességváltóművek fejlesztésének területén továbblépést jelentett a szinkronizált sebességváltóművek megjelenése. Fő eltérés a mechanikus kapcsolású hajtóművekkel szemben, hogy míg a szabadonfutó fogaskerék kapcsoláskor lökésszerű igénybevételt követően rögzítődik a tengelyen, addig a szinkronváltóknál az egymáshoz kapcsolódó fogaskerekek közül a szabadon fogaskerék fordulatszámát a szinkrongyűrű – önálló tengelykapcsolóként működve, mivel csak a fogaskerék forgását viszi át – a fix kapcsolat megteremtése előtt kúpos kialakítású csúszógyűrű segítségével az adott fordulatszám áttételnek megfelelő fordulatszámra hozza. A szinkronizáló szerkezetek jellemzője, hogy a sebességfokozatokat csak akkor lehet könnyen és zajtalanul bekapcsolni, ha a kapcsolóhüvely és a sebességfokozathoz tartozó kerék fordulatszáma megegyezik. A különböző fordulatszámokat a szinkrongyűrű csúszósurlódása egyenlíti ki. Magát a folyamatot szinkronizálásnak nevezzük.
Autókban a rükverc például egyáltalán nem szinkronizált.
Gondolom még nem ültél motoron ha ilyet kérdezel.
Ha saját motorod lenne ez, amit most veszel, akkor ne az eladónál tanulj meg motorozni.
Ha ismerősét próbálnád ki akkor kérd meg, hogy tanítson meg, mert nem nagyon örülne neki ha lezúznád a motorját.
Nem nagyon lehet a motorvezetést így elmagyarázni, azt érezni, és tapasztalni kell.
Az elején úgyse fogsz gyorsan menni, maximum 2-be fogsz váltani, ott megtapasztalod milyen a motorfék, ha visszarakod 1 be.
megtalálod az üreset...
Utána már nem kell kérdezni, tudni fogod hogy kell menni egy motorral, és remélem te is motorossá válsz majd:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!