A levegő összenyomható.
Emiatt a fékhatás nem azonnal, és nem olyan egyenletesen jelentkezik, mint az olajfékes autóknál. A légfék (ha hirtelen fékeznek) hajlamos akár negyed másodperces késésre is, valamint emiatt könnyebben blokkol, és esetleg megcsúszik a kocsi.
Szóval kissé kiszámíthatatlanabb, és veszélyesebb, mint az olajfék.
Fékezett vontatmánynál viszont az olajfék nem igazán használható, hiszen a legkisebb tömítetlenség működésképtelenséget okozhat - ez a légféknél nem probléma, hiszen a kompresszor pótolja az elszivárgott levegőt.
Pedro
Első: Nem mondod??? [link]
Második: Hidraulikus fékrendszerben folyadék van nem olaj de köszönöm a válaszod, segített :)
Én is észre vettem, hogy csak a régi autóknál van ez a tábla kitéve, az újabbakon, ahol már kisebb a fékkésedelmi idő már nem teszik ki.
Miért, az olaj nem folyadék?
Mellesleg de, fékolaj van bennük.
"de fékolajnak hívják, az állaga is olyan, mint az olajé..."
Ez bizony így van.
Igen, én is tudom, hogy nem olaj. De így hívjuk, a benzinkútnál is fékolajat kérünk - bár tudom, hogy ez pongyola fogalmazás, de egyszerűen ez a megszokás. Körülményesebb (vagyis inkább szokatlanabb) a fékfolyadék megnevezés.
De azért köszi a pontosítást! :-)
(2. voltam.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!