Első motornak hány ccm?
Nos, én és egy haverom motorozni szeretnénk. Ő 100ccm robogóján kívül más két kerekűt nem vezetett még, én is csak robogóztam eddig.
Ő viszont egyből 600as gyorsaságit akar venni, és teljesen biztos benne, hogy nem kell előtte kisebbet. Én meg úgy gondolom, nem tudnék egy 600assal úgy közlekedni, hogy az biztonságos legyen. Én annak a híve vagyok, hogy kategóriánként lépkedjek fel.
Van egy ismerősöm, neki 600 GSX-R van, de régóta motorozik már és ő tényleg minden kategóriát végig lépkedett. Én 250ccm-s motort gondoltam elsőnek, ő azt mondta felejtsem el! 125ccm-vel induljak!
A témában jártas, motorozni tudó embereket kérdezem elsősorban!
Járjátok be a szamárlétrát.
A kisebb gépen még nem olyan nagy gond, ha odahúzol egy nagyobbat, nem megy ki alólad. Ez egy 600asnál már húzósabb lenne, baleset-bukta lehetne a vége, rosszabb esetben.
Én eddig 50-125-250-nél tartok. Nem is volt pénzem egy nagyobb gépre és nem is mertem volna bevállalni mert tudtam, hogy sok lenne a 125ös után.
A köv. azért már legalább 600as lesz :)
9 éves koromban vettünk anyámnak egy Yamaha Champ CX-et, amit a bukósisak kötelező használata miatt egyszer sem használt így maradt a bátyámnak meg nekem motorozni. Nos ezt hajtottuk5 évig, majd következett nekem 5 év szünet mert külföldre költöztem, a tesóm továbbra is robogott vele.
3-4szer mentem az egyik barátom 2000-es évjáratú R1-ével, majd vettem magamnak egy 2005-ös R1-et első motornak. Mondjuk annyit hozzáteszek, hogy 12 évig versenyszerűen bicikliztem, tehát hasonlót csináltam végig. Én nem vennék 250-es motort, megint csak egy R1-et vennék.Most már 30.000km-t sikerült beletekerni az R1-be balesetmentesen. Tehát aki amit érez a lényeg, hogy ésszel csináld amit csinálsz és legyél ott, arra figyelj!
Mivel egy 250ccm-es motor is relative gyorsan megy esni ugyanakkorát tudsz vele mint egy 600-as vagy 1000-el, de ha észnél vagy, akkor mindegyikkel észnél vagy!
a nagy motoroknál inkább a folyamatos és precíz gázadást kell megtanulni, főleg a kanyarokban. Mindenképpen javaslom a vezetéstechnikai tréninget, Palánkai Gellért, Pesten nagyon jó arc és tudja mit csinál! 30k egy oktatás, nevetséges.
A lényeg, mindegy, hogy mekkora motorod van, hogy tiszteld a motort és mindig ésszel játsz vele!
NICO
X4-es válaszoló vagyok. Amit az utolsó irt abszolút igaz!Próbáld ki az összes szóba jöhető motort, mert hihetetlen különbségek vannak!
Én 2 méter vagyok és a barátom R1-e teljesen jó volt, kényelmesen tudtam vele motorozni így a vásárlásnál is tudtam, hogy R1-et akarok venni, de azért egy haveromnál akik Yamaha és Kawasaki márkakereskedés kipróbáltam a ZX10R-et is!Nekem kényelmetlen volt a kawa, viszont az R1 maga tökéletesség még ilyen magas embernek is mint én. Hát ezt nem bántam meg, mert szoktam vele túrázni menni az asszonnyal akinek egy 600-as Fazere van és miatta előbb kell megállni, mert kényelmetlen. Tehát mondhatom, hogy 300km-t egyhuzamban kényelmesen le tudok vele motorozni, utána kell a pihenő.Megérte ez a motor!
NICO
Nos, köszönöm az eddigi válaszokat! Igazából csak megerősítettek abban, hogy fokozatosan lépkedjek felfelé a kategóriákban.
De 24évesen már nem fogok 125-el bohóckodni, úgy gondolom egy 250es ideális lehet:)
Mégegyszer köszi!
És, ha még valakinek van ötlete, tapasztalata írhat még;)
Addigis üdv nektek és balesetmentes motorozást!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!