Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az a jó ha alacsony motorfordu...

Az a jó ha alacsony motorfordulatszámon közlekedek?

Figyelt kérdés

Most küldték meg a jogsimat úgyhogy még nagyon kezdő vagyok.

Tehát ha minél alacsonyabb fordulatszámon megyek az a jó az autónak?

És így alacsonyabb lesz az üzemanyag-fogyasztása is ugye?

2009. jún. 22. 15:24
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Az biztos, hogy kevesebb lesz a fogyasztás így, mintha állandóan pörögne a motor. Néha azért nem árt "kikormolni":)
2009. jún. 22. 15:39
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Alacsony fordulaton nem mindig fogyaszt kevesebbet: mikor túlságosan leesik a fordulat és elkezd erőlködni a motor, akkor a fogyasztás megnő, a motor pedig jobban kopik, mert nehezebben melegszik és kisebb fordulaton dolgozik az olajszivattyú. A motor számára a legelőnyösebb az, ha a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám közelében használod, mert olyankor erőlködik a legkevésbé. Fogyasztás szempontjából viszont nem mindig el a legjobb. Ha állandó sebességgel tudsz haladni (főút, autópálya), akkor alacsony fordulatra törekedj, ha pedig gyorsítani kell, akkor a maximális nyomaték közelében próbáld meg tartani a fordulatot, ugyanis olyankor "ugrik" a legkönnyebben és a fogyasztása is kisebb marad, mintha a csillagos égig pörgetnéd.
2009. jún. 22. 15:56
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Én is pont erre gondoltam mint az előző válaszadó, csak nem tudtam ilyen szépen megfogalmazni, ezért bele se mentem. :) (én voltam az első)
2009. jún. 22. 16:06
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
A régi autóknál igaz volt, hogy minnél kisebb fordulat, annál kisebb fogyasztás. De ma már nem a tűszelepet, vagy pillangószelepet állítja a gáz, hanem elektronika számolja ki milyen keveréket kell az géstérbe juttatnia, szóval arra törekedj, hogy egészséges hangja legyen a motornak, minden autónál más ez a fordulat, de érezni kell, hogy hol nem erölködik, meg nem is forog sokat
2009. jún. 22. 16:31
 5/5 anonim ***** válasza: