Benzines fűkaszát csónakmotornak?
Egy előző tipp alapján jutottam ide....
Megnéztem ezt a fűkaszás megoldást. Nem rossz.
Nézegettem a fűkaszákat is 20000-30000ft között már 3.5-48Le gépeket lehet kapni.
Most lehet hogy hülyeséget írok/kérdezek.
Ezeknek a motoroknak elég nagy a fordulatszáma kb8000-10000 és egy röpsúlyos kuplungszerkezettel adják át a hajtást a tengelyre amin a hajócsavar lenne. Én ebből azt szűrtem le hogy max fordulaton adja le a legnagyobb teljesítményt. Ez nem okozhat problémát, értem ez alatt a korai meghibásodást?
Mivel ha maxon hajtanám az a motornak nem tesz jót, ha meg "félgázon" akkor meg a kuplung ég le.
Javítsatok ha tévedek légyszi! Illetve ha van valakinek ezzel tapasztalata az megoszthatná.
Ja még egy.
A gyári motorok kb 1000 fordulattal mennek és a hajócsavar is arra van méretezve, a magasabb fordulathoz milyen hajócsavar lenne a megfelelő?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hajtócsavar fordulatszáma, és a motor fordulata közt van egy áttétel. Ezért megy a csavar kis fordulaton, és a motor meg nagyobb.
Azt nem hiszem, hogy a fűkasza végén a kés 8000el forog, szerintem az sem forog többet 2e-nél..
A kuplungot meg lehet oldani, hogy kisebb fordulaton nyisson (zárjon) a súlyok cseréjével.
Ha ezek után valahogy fel applikálod a csónakra, és a végére a csigát akkor működhet a dolog.
Youtube-on biztos van videó ilyenről is.
Most elkezdett érdekelni engem is a téma:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én adtam az alapötletet, látom tetszik. :D
Mivel a fűkaszák kétüteműek igen, 8-10E környékén pörögnek, de erre is vannak tervezve, nem lesz korai meghibásodás (persze nyilván nem egy Stihlből fogod legyártani, szóval az adott márka minőségéhez viszonyíts).
A röpsúlyos kuplung a kialakítása miatt igen nehezen ég le, illetve ha egyszer összefogott akkor bármilyen fordulaton használhatod, általában 3-3500környékén kezdenek el fogni, ennél alacsonyabb fordulaton meg nem is kell járatnod, mert a kisköbcentis kétütemű alacsony fordulaton nem ad le elég teljesítményt.
A propellert meg ki kell kísérletezni, majd ha lesz időm lerajzolom h kb milyenre kéne szerintem, és elküldöm priviben.
Jogos! tényleg nem 8e pörög, hanem 3e-3.5e -rel de ez is kb 3szorosa a gyári motoroknak, és a gyári csiga lehet hogy így sem megfelelő.
Egyébként van a youtubon jó pá videó, de én csak olyanokat találtam ahol már a kész állapotot mutatják :S , sajnos kicsit részletesebb átépítést nem...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én a legfőbb problémát a kihajtásban (klasszikus "Z") és ennek kapcsán a kormányozhatóságban látom.
Ezt hogyan képzeltétek megoldani ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A víz ellenállása csak akkor probléma ha a csiga nem megfelelően van méretezve.
Egyébként teljesen korrekt az ötlet!
Ez már egy kicsit profibb megoldás( legalábbis külalakra)
http://www.youtube.com/watch?v=bXEOXh6jTtE&feature=related
vagy
De ha esetleg valaki itt hidrodinamikából írta a diplomamunkáját akkor az segíthetne egy picit! :)
Szép estét!
A második link helyett ezt akartam:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!