Az olajpumpa a fordulatszám és terhelés arányában keveri az olajat a benzinbe. Az olajat így természetesen külön tartályba kell tölteni.
2009. jún. 20. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
A rendszer általában az olajszivattyúból, az olajtartályból, a nyomásszabályzóból és az ezeket összekötő csövekből áll. A szivattyú a főtengelyre van kötve, ez valósítja meg a fordulatszámfüggő szabályzást. A nyomásszabályzó egy fojtószelep, ami a motor fojtószelepével szinkronban működik, ez valósítja meg a terhelésfüggő szabályzást. Az olajtartály meg az a szép nagy doboz, ahonnan az olaj jön. A szivattyúzott olaj vagy a szívócsonkban keveredik a benzinhez (olcsó, egyszerű megoldás), vagy a négyütemű motorokhoz hasonlóan olajjáratokon át is kenheti a főtengely egyes részeit (ám ekkor is hozzá kell keverni egy bizonyos részét a benzinhez, mert a felső részek kenését másképp nem lehet megoldani).
2009. jún. 20. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
kösz a választ
tehát az olaj a karbiba megy?
elvileg egy keverékkel működő motort át lehetne alakítani egy karbi cserével és a többi alkatrész beszerzésével?
2009. jún. 21. 01:21
4/9 A kérdező kommentje:
most nézem hogy a szivattyú a főtengelyre van kötve:S
2009. jún. 21. 01:23
5/9 A kérdező kommentje:
ez a szabályzás mechanikus vagy elektromos?
2009. jún. 21. 01:24
6/9 anonim válasza:
Kedves 23:43-as!
A benzinhez nem kell egy reszet hozzakeverni az olajbol a 4 utemu motoroknal sem.
Nekem 4 utemu robogom van es csak teszem a benzint es neha neha olajat cserelek.
2009. jún. 21. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Az egyszerűbb megoldásokon mechanikus a szabályzás. A főtengelyre kötött szivattyú csak a főtengelyétől függő fordulatszámmal tud pörögni, a fojtószeleppel együttműködő szabályzószelep pedig nagy gázra több olajat enged, kis gázra kevesebbet.
A kicsit bonyolultabb rendszerek (Bimota V-due) dolgozhatnak elektronikus szabályzással is (amennyire tudom, ott a motorhőfoktól is függ, mennyi olajat adagol).
A különolajzásos motor átalakítása rendkívül egyszerűen is megoldható: az ember leköti az olajtartályból érkező csövet, ledugózza, hogy nehogy ott kapjon falslevegőt a motor, majd elkezd keverékkel járni. Azon rendszereknél, amelynél a benzinben keveredik el az olaj, semmi változást nem fog tapasztalni. Esetleg a besülő olajszivattyú lehet kellemetlen (a rajta áthaladó kenőanyag keni és ha nem szállít, hát besül), de leszereléssel orvosolható a probléma.
2009. jún. 21. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Nem úgy gondoltam, hogy a tankban kell hozzákeverni a benzint, hanem úgy, hogy a kenőrendszer keveri hozzá, mert muszáj megtennie.
2009. jún. 21. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Ha egy régebbi motorról van szó érdemes kikötni a különolajozást és manuálisan 1:40 vagy 1:30 ba keverni a benzint.Így mindig 100 % osan lesz kenése.Egy régebbi Yamaha Dt 80 asomban egyszer elromlott az olaj szivattyú és besült a blokk és aztán jöhetett a generál jól kiürült a pénztárcám.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!