Miért az autó kerekének vonalába teszik a csatornafedőket?
Figyelt kérdés
Azóta tűnt fel, mióta megtanultam vezetni. Nagyon sok úton (Budapestről beszélek) így van és utálom kerülgetni. Miért nem teszik a szélére?2012. ápr. 20. 21:44
1/11 anonim válasza:
Mert a szélén meg a busz kerekét ütné. Az egy kicsit nagyobb erőhatás és nembiztos, hogy kibírná szerencsétlen. Az én kérdésem inkább az lenne, miért nem lehet az úttal egy síkba építeni?
2/11 anonim válasza:
És miért nem lehet a tőlünk Nyugatra fekvő országok padkán/járdán elhelyezett csatornafedeleit lemásolni?
Magyarország, én így szeretlek.
3/11 A kérdező kommentje:
Erről olvastam már cikket, pont egy magyar találmányról. Egy olyan csatornafedő, ami mindig egy szintben van az úttal (a technológiát ne kérdezd). Már éreztem is néhányszor (mármint nem éreztem :D), talán Budafokon a Nagytétényi úton vannak ilyenek beépítve.
2012. ápr. 20. 21:53
4/11 anonim válasza:
Mi olyan nehéz benne? Úgy öntik ki a csatornafedél tartóját, hogy egy síkban legyen vele. Az útba meg úgy építik be, hogy azzal is egy síkban legyen. Egy idő után úgyis a csatorna körül lévő aszfalt kezd majd kátyúsodni és az egész csatorna süllyedni, mert nem jól alapozzák.
5/11 Beviz Elek válasza:
A kérdés teljesen jogos! Ilyennel én is találkoztam Fóton. Ha jobbról kikerülöm, akkor a jobb kerekeket szétrázza az út széle. Ha fölötte akarok átmenni, akkor a kocsi átlóg a szembesávba. Ha néha tesznek 1-1 ilyet, akkor elfogadom, de ezek végig egyvonalban mennek az úttal.
6/11 anonim válasza:
Inkább azt mondjátok meg hogy vidéken miért divat az hogy frissen leaszfaltoznak egy útszakaszt aztán pár hét, vagy esetleg hónap múlva közművesítenek?
7/11 anonim válasza:
Célszerűbb lett volna az amcsikhoz és pár más nagyvároshoz hasonlóan a járda alatt elvezetni a közműveket ( akág alagutas rendszerben). Csak ők eleve úgy építették a nagyobb városokat, nekünk meg már itt álltak ~800 éve amikor elkezdődött a közművesítés...
Teljesen értelmetlen dolog az út alatt !HOSSZIRÁNYBAN! gázt, vizet, csatornát elvezetni. :)
8/11 anonim válasza:
Ugyanazért, amiért először járdát építünk, utána parkosítunk, aztán csodálkozunk hogy az emberek kitapossák a füvet, mert semmi logika a járda vonalvezetésében.
Az ember meg nem fog 50 métert kerülni ha 10 métert kell átvágni a füvön és a buszmegállóban van...
9/11 anonim válasza:
Jaja, ahogy én tudom Hollandiában jobban csinálják. Először füvesítenek egy nagy területet valami gyengébb minőségű fűvel. Az emberek szépen kitapossák az ösvényeket, ezeket leaszfaltozzák, a többibe pedig normális füvet és növényeket telepítenek. Nekem tetszik az ötlet, és logikus is, nem értem miért nem lehet ezt itt is így csinálni:)
10/11 anonim válasza:
Nem tudom miért zavar titeket a csatornafedő. A vezetésoktatóm mindig basztatott, hogy ne menjek bele a kanálisba, kerüljem ki. Már akkor sem értettem, hogy miért. Semmi nem történt, mikor rámentem. Majdnem 2 éve van jogsim és ugyanakkora ívben szarok rájuk, mint előtte. Simán rájuk megyek, engem nem izgatnak. Az autómnak sem lett kára belőle soha, mindig hibátlan értékeket mutat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!