Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért baj az hogyha nagyon...

Miért baj az hogyha nagyon felmelegszik a motor?

Figyelt kérdés
Mondjuk hogyha erdőbe, megyek valami enduroval lassan aminek nincs hűtése csak a menetszél, és nagyon felmelegszik a motor akkor mi baja lehet? Honnan veszem észre, hogy nagyon felmelegedett.

2012. ápr. 18. 10:47
 1/4 anonim ***** válasza:

A túlságosan meleg motor kenése nagyon rossz: az olaj túlságosan felhígul, csökken az olajnyomás, nem jut elegendő kenőanyag a megfelelő helyekre, ettől azok a kelleténél jobban kopnak. A különböző alkatrészek a kelleténél magasabb hőmérséklet miatt az előírtnál jobban tágulnak, ettől nem kívánatos feszültség lép fel a motorban, vetemedhetnek egyes alkatrészek (erre leginkább a hengerfej hajlamos). A leglátványosabb az szokott lenni, mikor a dugattyú túlságosan felmelegszik, nagyon kitágul és megszorul a hengerben.

A melegedést észre lehet venni a motor hangjának változásáról. Kétüteműek esetén van különösen jellegzetes hangja: kicsit magasabbá, halkabbá válik a motor "éneke", megszűnnek benne bizonyos zajok, amik az addigi normális illesztési hézagok miatt megvoltak. A négyüteműek esetén is megszűnik a szelephang, az olajnyomásjelző még megfelelő olajszint mellett is kevesebbet mutat (vagy néha felvillan a lámpa). A motor mindkét esetben elkezd kicsit nehezebben, lustábban működni a megnövekvő súrlódás miatt.

Léghűtéses motorok esetén azt szokták mondani az okosok, hogy akkor van jó alaposan üzemi hőfok fölött az erőforrás, ha a hengerfejre ráköpve (természetes diagnosztika) sistereg a nyál, úgy párolog el róla. Ilyenkor már sikeresen túllépte a hengerfej hőmérséklete a 100 °C-ot, az már sok is a jóból.

2012. ápr. 18. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen, az értelmes és gyors választ.

Még egy gyors kérdés ha nem baj. :)

Mit lehet tenni akkor ha megszorult a dugó ?

2012. ápr. 18. 11:29
 3/4 anonim ***** válasza:
Régen, amikor még nem voltak ilyen precízek az illesztések, pld. egy Danúviánál meg kellett várni, míg kihűlt a motor, és lehetett tovább használni. A mai motorok szerintem nem ússzák meg károsodás nélkül. Lehet hajtókartörés a következmény, vagy belemarhat a hengerbe a dugó, ilyen esetben fúrás, vagy csere. Nem kellene megvárni, hogy ilyen legyen. Nem lehet valamivel megnövelni a hűtőfelületet? Vagy nagyobb hőálló tulajdonságú olajat tölteni bele?
2012. ápr. 18. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Egy léghűtéses motornak az a hátránya, hogy a menetszél kell neki.

Lasan mehetsz vele, az nem probléma, csak ne magas fordulaton.

Persze a nyári 30,40fokban semmi sem szereti menetszél nélküli utazást.

Ha kétütemű akkor keverj több olajat a benzinbe, és néha gyorsíts úgy, hogy jóval a nyomaték tartomány alatt húzol teljes gázt, hogy sokat gondolkodjon, ekkor ömlik bele az üzemanyag, de nem is pörög, és nem ég el rendesen ezért hűti valamennyire a motort.

2012. ápr. 18. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!