Nem fogott a fékem, baleset történt. De miért nőtem fogott?
21 éves a kocsim. Az olajszintet 3 napja nézte meg a benzinkutas, és azt mondta maximum és minimum között van, okés.
Ehhez képest ma reggel balesetet csináltam, mert nem tudtam lelassulni, ránéztem a pedálokra és azt láttam, hogy padlóig van nyomva a kuplung+fék, és az autó száguld... következő másodpillanat: BUMMM.
Mi lehet az oka, hogy nem fogott?
Előtte lámpáknál vettem észre, hogy viszonylag korán és erősen be kell nyomni a féket, hogy lassuljon/leálljon az autó.
Lehet, hogy elment a fékszervó. Ez olyan hiba, ami egyik pillanatról a másikra előjöhet és olyankor hirtelen sokkal nagyobb erővel kell nyomni a féket ugyanolyan lassuláshoz.
Ilyenkor fog ugyan a fék, csak gyengébben és könnyen lehet, hogy hiába nyomod meg olyan erővel, mint szoktad, nem történik semmi. Egyébként is: általános, hogy a sofőrök túlnyomó többsége vészfékezéskor nem tapossa elég erősen a féket, ezért is fejlesztették ki a vészfékasszisztenst, ami ezen segít.
Vagyis lehet, hogy nem léptél rá olyan erővel a fékre, ami egy vészfékezéshez kellett volna, a hibás szervó miatt pedig gyakorlatilag semmi sem történt. Fékhatás volt ugyan (az nem szokott egyik pillanatról a másikra minden nyom nélkül megszűnni), de olyan kicsi, hogy azt érezted, nem történik semmi.
Sérült fékrendszer vagy bedöglött munkahenger, esetleg lelevegősödött a rendszer ,bár ez is sérülésre utal általában.
Amúgy alapesetben bármilyen probléma van a fékkel első dolog hogy elviszed szerelőhöz és megnézeted, pont azért hogy az ilyen dolgokat megelőzd.
Már ha tényleg padlóig nyomta... Nem kizárt, hogy erejét illetve közel sem volt az vészfékezés, ugyanis egyre több vezetéstechnikai tréningen általános tapasztalat, hogy a sofőrök csak simogatják a fékpedált, még akkor is, mikor azt hiszik, vészfékeznek.
Egyébként pedig más magyarázatot nem találok arra, hogy mitől mehetett el ilyen gyorsan, megmagyarázhatatlanul a fékhatás. Ennek annyira gyors levegősödésnek kellett lennie (ha az volt), hogy ott már folyás is kellett, hogy legyen. A koszos, berohadt főfékhenger vagy munkahenger pedig hosszan tartó folyamat végén nyírja csak ki a fékhatást.
Nos igen, kérdés mennyire nyomta padlóig a pedált, induljunk ki abból hogy tényleg lepadlózta.
Előtte is voltak jelek, ezért szerintem a munkahenger haldoklott, a vészfékezés hatására pedig teljesen elfosta magát, esetleg az egyik fékcső csatlakozása volt kilazulva, és éppen az adott nagy terhelés hatására engedett el.
Egyébként valószínűleg készülni fog szakértői vélemény, ha így van abban benne lesz a megoldás, de továbbra is tartom azt hogy a fékkel nem játszunk, ha nem olyan mnt lenni szokott irány a szerelő.
"Az olajszintet 3 napja nézte meg a benzinkutas"
Kétlem, hogy a benzinkutas a fékolaj szintet nézegette volna! A motorolaj szintet szokták nézni, hogy rád sózhassanak a pancsolt olajaikból.
Keress egy ilyesmi tartályt és ellenőrizd magadnak: [link]
Úgyis viszed gondolom szerelőhöz, és majd ő megmondja pontosan, hogy hol volt a hiba.
Nem semmi, hogy vészfékezés közben még van időd a pedálokat nézni! Ha erre volt időd, miért nem pumpáltál rá egyet-kettőt? Ha az egyik körből elfolyik a fékfolyadék, amásik fékkör még képes megállítani az autót!
Ha a fékrásegítő hibásodik meg, akkor nem esik be padlóig a pedál, ugyanúgy fog a fék, de jobban kell nyomni a pedált.
Bocs az off-ért.
Én azt hittem,hogy az emberek többsége veszettül nyomja a féket,ha gáz van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!