Simson S51-em miért nem indul meleg hengerrel, illetve miért nincs alapjárat?
A nap első indításakor szépen első rúgásra indul, aztán némi szivatózással hamar útra is tudok vele kelni. Hozzá kell tennem, hogy egyből el is kell induljak a motorral, mert alapjárat szinte egyáltalán nincs, egyből leállna a motor, de miután elindulok vele, semmi baja és szépen muzsikál, van ereje. Már rengeteget kínlódtam vele, de semmi további ötletem sincs. A következőket csináltam: a karburátoron a keveréket minden lehetséges módon állítottam, új súbertű és tolattyú (hogy a tolattyúnál se szökhessen be levegő), új tömítések mindenhol, karburátor benzinszintjének állítgatása, új dugattyú és gyűrűk, új gyertya, karburátor teljes tisztítása fúvókákkal együtt.
A karburátorom 16N1-11 és a motorom S51N-es.
Miután már mentem a motorral, egyszerűen nem hajlandó rúgásra indulni, csak tolásra hajlandó beindulni és ekkor is azonnal el kell vele induljak, mert leáll.
Kérlek segítsetek, már teljesen kifogytam az ötletekből!
Nem ott van a baj..
A karbibnál a gázbovdennél tekerd le a kupakot és húzd ki a súbert. Ha lehúzod a bovdenről a tün 3 kis bevágatot látsz.
3 állítási lehetőséggel. a kis lemezt lejjebb vagy feljebb kell tenned eggyel. Ennyi...
Ha nem gyári hanem valami fabrikált súbertű van benne akkor azt hajindsd ki belőle és vegyél bele gyárit. Párszáz Ft.
Ha továbbra is ezt csinálja az úszó t kell megnéznihogy van beállítva. elvuleeg a benzinszint az alsóészben lévő kis patkáig kell hogy legyen. Ennek a jelenségnek 1000% hogy karbi oka van. Ja és ne nagy hőértékű gyertyát vegyél bele. Mert az nem azt jelenti hogy jobban birja a hőt hanem azt hogy nagyobb hő kell hogy leégjen róla a retek. :) Annyiszor megszívattak ezzel a motorosboltba. szerintem én voltam az egyetlen hülye aki vette..
Ja és pontot kérek... :)
Ha gyújtást állítasz akkor 1 mm re mikor már lefelé megy a dugattyú akkor kell hogy adja a szikrát. De ennek semmi köze ahhoz hogy hogyan indul a gép. Mert vagy indul vagy nem.. Esetleg erőtlen csak ha nem jó a beállítás.
Valaki mintha mostanság ugyanezt kérdezte volna.. Mármint a miért nem indul melegen dolgot.
Próbáld meg, ha szivatóval hajlandó elindulni melegen is, akkor kevés a benzin fordulatszámon. Nálam (más márka, de azonos felépítés) megoldotta, hogy a súbertűt feljebb tettem (a hegyes végéhez közelebb vittem a lemezt).
Ha a gyári furat környékén van a gép (kb. 50-es, nem tetél rá nagyobb hengert), akkor érdemes gyári méretű fúvókákat használnod, azokkal + a gyári beállításokkal szépen kell mennie.
Az alapjáratot a karbin kívül pl. a gyújtás is befolyásolja. Én pl. ha kisebb előgyújtáson volt a motor nem tudtam levinni nagyjából gyári értékre az alapjáratot. Magasabbat kellett beállítani, hogy ne hörögjön le pár másodperc alapjárat után. Most hajszál pontosan beállított gyújtással és jó karbibeállításokkal még a gyárinál jóval alacsonyabb alapjáraton is hajlandó működésben maradni (persze azt csak próbaképpen csináltam, utána feltekertem a gyári értékre mert nagyon rázta az egész vázat).
Ne idegeskedj, szépen nyugodtan lépésről-lépésre végig kell mindent nézni. Egy kis türelemjátékért cserébe legközelebb nem kell szaladgálnod vele egy félutcányit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!