Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Skoda fabia 1.9 sdi -ről...

Skoda fabia 1.9 sdi -ről vélemények, tapasztalatok (már akinek volt/van)? Első autónak jó lenne?

Figyelt kérdés
2012. ápr. 8. 23:29
 1/10 anonim ***** válasza:
Az sdi a vag konszern tönkretehetetlen dizelmotorja. Nem egy erömű ,de ha megcsinálod a minimális karbantartásokat rajta ,ami kb 15e km-enként olaj+ szürök cseréjét jelenti és vagy kúton tankolsz vagy tisztességesen megszűröd a gázolajat mikor beleöntöd,akkor túl fogja élni a kasztnit . Abszolut hibátlan választás akár sokadik autónak is - bár versenyezni nem fogsz vele , ideális használat esetén 5 liter alatt lesz a fogyasztásod szinte minden helyzetben.
2012. ápr. 9. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
E´rtem , köszönöm a választ . Még légyszives irjatok kommenteket.
2012. ápr. 9. 11:32
 3/10 gomzoli ***** válasza:

Csak azt is gondold meg, hogy a szívódieselre tehetsz akármilyen részecskeszűrőt meg katalizátort, a legnagyobb jóindulattal se fogja megkapni az Euro4 minősítést, sőt, itt Németországban az Euro 2-nél jobbat nem kapnak.(piros matrica). Ezért aztán a legtöbb nagyvárosba már csak kivételes engedély birtokában hajthat be vele a boldogtalan tulaj. Boldogtalan, mert a kocsija szinte eladhatatlanná vált. Boldogtalan, mert a biztosítás és az adó összegében itt befolyásoló tényező a károsanyag-kibocsátás is.

Nem akarok károgni, mert lehet hogy nem lesz igazam, de eddig is minden szart átvettünk az Uniótól. Ha otthon is ilyen alapokon lesz a szabályzás, akkor szív minden szívó dieseltulaj. Budapestre azt hiszem már szintén nem lehet mindenféle kocsival behajtani, ugye?

2012. ápr. 9. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 gomzoli ***** válasza:

Csak tisztáznám, nem a dieselmotoros autók ellen vagyok (magamnak is az van), csak ha már veszel, ne a legelavultabb, legszennyezőbb, kilátástalan jövőjű modellben gondolkodj. Nem véletlen, hogy az Unióban már évek óta nem helyezhető üzembe szívódiesel motoros autó, ezért nem is gyártják már európai piacra őket.

A vezess.hu nagyrabecsült "szakértője" mégis boldog-boldogtalant ilyen autók vásárlására bíztat.

2012. ápr. 9. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Nem élek nagyvárosban , vidéki vagyok és nem magyarországi....nem tudom hogy itt szlovákiában hogy megy ez ...de én még ilyenről nem hallottam hogy pozsonyban nem közlekedhetnénke a szívódízeles autók....kösz6nöm a választ
2012. ápr. 9. 13:41
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Vizsgálatok kimutatták, hogy a mai "modern és környezetbarát " dieselek sokkal rákkeltőbbek a láthatatlan nanorészecskék kibocsátása által, mint ezek a régi euro 2 motorok.


Szerintem tökéletes választás ez, nemcsak első autónak.

2012. ápr. 9. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Köszi a választ :)
2012. ápr. 9. 14:58
 8/10 Huszadiksenki válasza:
Cégesként hajtottam egy darabig Fabia 1.9 SDI kombit, 190.000 km-rel lett leadva. Agyonüthetetlen szerkezet, visszafogott dinamizmussal, és szívódízeles fogyasztással. A végsebessége 170-180 km/h volt széliránytól függően, a fogyasztása országúton (emberi sebességekkel) 5-5,5 liter, attól függően, hogy mennyire voltam ráérős. Javítandó nem nagyon volt rajta, "ment oszt kész". Mindig mindent megkapott, amit kellett, így elég hűséges volt. Ami a legjobb benne, hogy teljesen felesleges volt előzésnél visszaváltani, mert ugyanúgy nem történt semmi. Ez egyébként nem azt jelenti, hogy szarul menne, de ismerni kell a határait. Szerintem jó autó, főleg elsőnek. A modern HDi, TDi, TDCi, stb. brigádnál lényegesen igénytelenebb, kibírja, ha egyszer-egyszer kannából tankolsz. Kb. ennyit kell róla tudni. Egyébként nekem kényelmes volt, de semmi több.
2012. jún. 20. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm :)
2012. jún. 20. 20:10
 10/10 stefanitsr válasza:

Tudom régi a téma, de oszlassunk el egy tévhitet:


"Csak tisztáznám, nem a dieselmotoros autók ellen vagyok (magamnak is az van), csak ha már veszel, ne a legelavultabb, legszennyezőbb, kilátástalan jövőjű modellben gondolkodj. Nem véletlen, hogy az Unióban már évek óta nem helyezhető üzembe szívódiesel motoros autó, ezért nem is gyártják már európai piacra őket.

A vezess.hu nagyrabecsült "szakértője" mégis boldog-boldogtalant ilyen autók vásárlására bíztat."


Az 1,9 SDI jelölésű, illetve a 2,0 SDI jelölésű motorok évjárattól függően EURO3 és EURO4 emissziós normákat teljesítenek, és simán kapnak nyugaton is zöld plakettet, köszönhetően a közvetlen befecskendezésnek, azon túl is a 2.0 esetében a PD közvetlen befecskendezésnek. A relatív szerkezeti egyszerűség miatt (1,9) azok számára, akik nem akarnak versenyezni a közútakon de a létező legkisebb költség mellett szeretnének SOKAT autózni és minél kevesebbet a kocsival foglalkozni akkor egy ilyen SDI motoros jószág jó barátjuk lesz.

2014. aug. 23. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!