Mi a menete most 2012-ben egy használtautó behozatalnak külföldről?
Sziasztok!
Érdeklődnék,hogyan is megy ez mostanság?Saját részre,nem alkatrészként szeretnék behozni 1 autót és itt forgalomba helyezni.Tehát ha le tudná valakí írni,milyen folyamatokat kell végigcsinálnom azután,hogy kint megtaláltam a megfelelő autót?Milyen adásvételi kell,milyen biztosítás,hogyan kell vámrendszámot kérni,mert igazából 1-2 hónappal később szeretném kifizetni a regadóját.
Köszi előre is!
Ha EU-n kívülről hozod (pl. Svájc), akkor levámolod, kifizeted a próbarendszámot/trailert. Ha hazaértél a kocsival, akkor reg.adót kell utána fizetned, ami az autó évjáratától, környezeti normájától és köbcentijétől függ. Ki kell fizetned a vagyonszerzési illetéket, az átírási költségeket, és a magyar rendszám, forgalmi, stb. árát.
Honnan hoznál, és milyen kocsit?
Előző vagyok, ami kimaradt:
Jobban jársz, ha Svájcban vámolsz, ha onnan hozol. Az adásvételit kint megoldák, az nem probléma. Vámrendszámot úgy tudom a VPOP-nél, vagy vámhivatalnál lehet igényelni.
Üdv!
Még nem hoztam be autót,csak a lehetőséget nézem!Németó.ból vagy Ausztriából hoznék.Igazából arra lettem volna kíváncsi,hogy lehet-e valahogy húzni a regadó befizetését és a magyar rendszámozást.Tehát mondjuk 3 hónapig ha tudnám itthon használni a külföldi rendszámmal az autót,az faja lenne.Vagy 300ezer a regadó,az most nincs a zsebben!
Tisztánlátás végett nézd meg a www.nyilvantarto.hu oldalt ott le van írva. Röviden: regadó, tulajdonszerzési illeték, törzskönyv, forgalmi, rendszám, kötelező biztosítás, NKH-s műszaki vizsga.
Sorrendben: műszaki vizsga, regadó, biztosítás ha ezek megvannak minden okmányirodában megy simán. Kell a forgalmi amit kapsz kint adásvételi szerződés.
Elkerülni nem tudod a regadót, de E rendszámot tudsz igényelni a fentiekhez képest annyi, hogy regadót nem fizetsz és drágább a biztosítás sokkal. NKH vizsga kemény szóval szart ne vegyél.
Tisztelt Kérdező!
Uniós tagországból származó személygépkocsi magyarországi behozatala és forgalomba állításánál az alábbiakat kell figyelembe venni:
Amennyiben EU-tagállamból származik az autó, azt az egységes belső piac léte miatt vámmentesen, vámkezelés nélkül teheti meg.
A Magyarországon először forgalomba helyezendő személygépkocsi esetén regisztrációs adót kell fizetni. Az adó mértéke a személygépkocsi műszaki tulajdonságaitól, a környezetvédelmi osztályba sorolásától, valamint első forgalomba állításának időpontjától függ.Fontos tudni, hogy a külföldi rendszámú személygépkocsi regisztrációs adójának a megállapításához mindenképpen szükséges a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által kiállított műszaki adatlap. A személygépkocsi behozatala után tehát először ezt szükséges beszerezni.
Használt személygépkocsik esetén amennyiben a vásárló egy magyar magánszemély, és maga utazik ki gépjármű-vásárlási céllal egy másik tagállamba, akkor az ottani áfa-mértéket számítják fel a vásárlás során, Magyarországon nem lesz áfa-fizetési kötelezettsége.
EU-s tagállamban vásárolt személygépkocsi esetében kétnyelvű (jelen esetben német-magyar) adásvételi szerződésre , valamint a gépkocsi okmányaira van szüksége. Az Európai Unió más tagállamaiban vásárolt személygépkocsit nem szükséges kivonni a forgalomból, illetve ideiglenes rendszámmal ellátni a behozatalhoz. Az autó eredeti rendszámmal és okmányokkal is átlépheti a határt, Magyarországon a forgalomba helyezés során „honosításra” kerül.
A határon nincsen szüksége külön okmány beszerzésére. A személygépkocsi magyarországi forgalomba helyezéséhez az illetékes okmányirodához kell fordulni, ahol elvégzik a jármű származásának ellenőrzését is. A forgalomba helyezési eljárásra ezt követően kerül sor. A forgalomba helyezéshez szükséges a megyei vámhivatal által kiállított igazolás arról, hogy a regisztrációs adót az adott járműre már megfizették.
Személygépkocsi behozatala esetén további költségként jelentkeznek a forgalomba helyezés adminisztrációs költségei (eredetvizsgálat, rendszám etc.).
Használt gépjármű behozatala esetén, a következő költségek merülnek fel:
Gépjármű vételára + hazaszállítás költsége + regisztrációs adó összege + forgalomba helyezés költsége + biztosításkötés
Remélem tudtam segíteni.
Üdvözlettel: Sz.B.
Tisztelt SZ.B!
Elég alaposan, korrekten leírt mindent (köszönet!), de egy kérdésem mégis lenne! Ha én rendelkezek külföldön (Németországban) bejelentett lakcímmel, megveszem kint az autót, és átíratom kint, tehát a német papírokon már én szerepelek, mint tulajdonos, és úgy szeretném Mo-on üzembe helyezni, akkor mennyivel másabb az ügymenet? Illetve egy olyan verzió is érdekel, hogy külföldön átíratva de magyar lakcímmel verziónál milyen eltérések vannak az SZ.B.által leírtakhoz képest?!
Köszi előre is a válasz(oka)t!
Üdv,
Bandesz
Bocsanat, hogy valasz helyett ujabb kerdest teszek fel, de a temaba vag. Unios orszagban, pl. Nemetorszagban vasarolt auto eseten akkor nem is kell semmit a kinti okmanyirodaban intezni?
Csak a tulajnak vagy kereskedonek kifizetem a vetelarat, o pedig odaadja a jarmu nemet nyelvu forgalmijat es mar indulhatok is haza vele? Nem kell biztositast kotni kint, hogy kozuton haza tudjak vele jonni? Es nem kell atirni a nevemre sem, eleg csak itthon a regado kifizetese utan?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!