Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az f1 váltóhoz kell kuplung?

Molnár ben kérdése:

Az f1 váltóhoz kell kuplung?

Figyelt kérdés

2012. ápr. 4. 16:16
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:

ma 00:06-nak:

Ha F1-ben így váltanának a srácok, mint az általad linkelt videón, akkor súlyos tizedeket vesztenének minden egyes váltáskor, és pár kör alatt összejönne a jó pár mp-es hátrány...

Szóval összefoglalva: Kuplung pedál nincs az Forma 1-es autókban, mert egyrészt nem lenne hely hozzá, másrészt a pilóta nem tudna olyan gyorsan váltani, mint az elektronika. Kuplung szerkezet viszont van, mert kell lennie, csak a hajtás pillanatnyi felfüggesztését (kuplungolást) az elektronika hajtja végre, sokkal rövidebb idő alatt, mint amire ember egy valaha is képes lesz.

2012. ápr. 5. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 anonim ***** válasza:
9%

utolsónak:

Kit érdekelnek a tizedek. Nem az óra ellen versenyeznek, hanem egymás ellen. Elvileg. Gyakorlatilag meg már réges rég a jogászok versenye ez az egész. Igenis legyen újra test-test elleni küzdelem és a vezetési tudás döntsön!

Egyébként pedig mint ahgoyan a videóból is látszik ha valaki gyors, olyan gyorsan vált hogy szinte észre sem veszed...


Úgyis azon tanakodnak mindig hogy lehetne lassítani az autókat, hát így lehetne...

2012. ápr. 6. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim válasza:
Utolsó: igazad van, ne idióta motorszabályokat hozzanak, hanem vezessenek be kuplungot, és máris izgalmasabbak a versenyek. :)
2012. ápr. 6. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 anonim ***** válasza:
Na, a sok hozzáértő... :)
2012. ápr. 7. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 anonim ***** válasza:

A mai F1-s autókban fél-automata (semi-automatic) váltó rendszer van, csak más módosításokal. A váltást a kormány mögötti váltó karokkal ill. váltó fülekkel történik és közben nem kuplungoznak. A lábtérben a gáz- és a fékpedálok vannak, de valamelyik F1-s autóban a fékpedál mellett van a DRS szárny aktiváló is. :)

http://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Eb7iufvzApI&..

2012. okt. 1. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 anonim ***** válasza:

Még az előzőhöz nem tudom, hogy a 90-es 80-as és még az 50,60,70-es években

milyen váltórendszert használtak a forma1 autókban. Amugy a mai autókban is gyakori fél-autómata DSG váltó és a mai sportautókban a fél-autómata dupla kuplungos váltót használnak és az ilyen váltóval szerelt sport vagy nem sportautóra addig foglyák mondani, hogy minek olyan váltó bele ameddig kinem próbálják akár kormány- akár nem a kormány mögötti fülekel váltanak ,de azthiszem, hogy a DSG az amikor lehet a kormány mögötti fülekkel váltani.

2012. okt. 1. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 anonim ***** válasza:
Régen lehet volt kuplung, de akkor hogy fért el a lábtérben 3 pedál nem tudom valahogy máshogy oldothatták meg mindegy... A mai forma1 kocsiknál kivan fejlesztve egy szekvenciális váltó ami félautómata.. A mai utcai autóknál is van ilyan váltó ugy nevezik DSG. Hasonló van a forma1-s kocsiknál is de tökéletesebb a fokozattok közötti idő az valami ezred másodperc. Amugy persze van kuplung :D mert anélkül nem müködne :D a sebességváltás... A mai autógyártásnál nem a motor nagyságára és erősségére mennek hanem a szerkeztetek feljavítására. A mai 1.4cm3 autóknak nagyobb a nyomatéka és a teljesitménye mint régebben. Ott a sebességváltó szerkezete finomitva van máshogy járnak lefel a dugók a hengerekben. A motor mikor megy lefele járnak a dugók [esetleg vizszintesen, mint a boxer motoroknál] és akkor forog ugye a főtengely és a főtengely végén van a lendkerék, kuplung, nyomólap, tengelykapcosló stb. és a sebességváltó és a sebesség váltóban vannak fogaskerekek amit nem tudom pontosan hogy,s mint vannak a fokozatok meg a szerkezet benne és ezáltal a sebességváltóban lévő fogaskerekek szabályozzák a főtengelyt hogy hogy forognak meg ott a főtengely és a főtengely is meg az egész szerkezet meg van másképp oldva és a sebességváltó végén van a diferenciálmű onnan megy ki a féltengely esetleg a kardán vagy gardán tengely[nem tudom a pontos leirását :D ] vagy az osztómű a 4 kerék meghajtású autóknál... Lehet valakinek okoskodónak talált :D Én szeretem az ilyen dolgokat kutatni, hogy mi hogy müködik meg beszélni róla, ha esetleg valamit rosszul tudok vagy rosszul irtam le nyugdotan javitsanak/-tok ki :D
2013. febr. 28. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim ***** válasza:
A válaszolók felénél egyenlő a kuplung a kuplungpedállal... istenem mennyi bölcs van itt...
2013. márc. 3. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 anonim ***** válasza:
Van kuplung az autókban csak a kormányon van elhelyezve ez is. A rajtnál használják is a versenyzők, például a tavalyi Belga Nagydíjon azért ugrott ki Maldonado a rajtnál, mert kicsúszott a kezéből. Ugyanakkor nem létfontosságú a versenyzéshez. Alonsonak például 2010-ben a Maláj Nagydíjon egyáltalán nem működött a kuplungja.
2013. márc. 31. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 anonim válasza:
Kell kuplung, de nem kuplung pedál/kar. Tehát kell kuplung, mert az választja le a hajtásláncot a motorról, a váltás ideje alatt. kuplungkar/pedál viszont nincs mert azt már az elektronika automatikusan működésbe hozza ha a kormányon megnyomja az egyik pillangó váltó fület
2013. ápr. 6. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!