Az baj ha úgy pörgetem a motort hogy be van húzva a kuplung?
Ha behúzott kuplunggal pörgeted, az elméletileg nem árt neki. Ha viszont nagy fordulaton csúsztatod, akkor gyorsabban kopnak a lamellák, illetve hajlamosak megégni. A kuplungot ugyanis nem arra találták ki, hogy sokáig csússzon, a hőelvezetése nem olyan jó, hogy ezt kibírja. A folyamatos "aláfestés" következtében szépen feketére égnek a súrlódóbetétek, néha még össze is gyógyulnak a fémlamellákkal, aztán csodálkozol majd, hogy miért nem működik a motor.
Persze az sem leányálom, ha nagy fordulatról hirtelen ráengeded a kuplungot: nagyot ránt a hajtásláncon, beverődhetnek a lamellafülek a kosárba, hamar megnyekken az erőátvitel. Feltéve, hogy megtapad a hátsó kerék: ekkor ugyanis hirtelen nagy nyomatékot kell átvinnie az erőátvitelnek, amit nem szeret. De ha terepen mész és rossz a tapadás, könnyen elforog a hátsó kerék, akkor ez nem jelent akkora problémát, mert a hirtelen "eldobott" kuplungon át nem megy nagy nyomaték, hamar elforgatja a hátsó kereket, nem akar szétperegni a szerkezet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!