Emelkedőn felfele tolatni hogy kell hogy jó legyen?
Gyakorlott vezetőnek mondanám magam, bár még csak 4 éve van jogsim. Itthon mélygarázsunk van, elég meredek lejáróval. Amikor megkaptam a jogsit, a szüleim megtiltották hogy az autóval leálljak vagy kiálljak a garázsból, mert hogy keskeny a garázs, meg közben kormányozni is kell mert nem szögegyenesen kell lemenni a garázsba. Szerintem nagy butaságot csináltak azzal hogy még a próbálkozás lehetőségét is megtiltották tőlem, eleve lebutítottak ilyen szempontból. Mert már magam is elhiszem hogy nem menne, csak azért mert ők tiltják.
Egyébként anya se áll se le, se ki a garázsból, és ezért gondolták hogyha neki nem megy akkor biztos nekem se menne, és ezért megtiltották.
Múltkor mikor hazajöttem a kocsival, nem volt itthon senki, és amolyan "titokban" leálltam a garázsba, figyeltem nagyon, nem volt egyszerü, de megtudtam csinálni minden gond nélkül.
Most nagyon kéne a kocsi, de senki nincs itthon, bátyám nem veszi fel a telefont hogy mikor jön haza mert kikéne állni a kocsival. Arra gondoltam hogy megpróbálok kiállni én, de fenntartásaim vannak.
Hogy csináljam, mire figyeljek igazán? Gondolom nyomni kell a gázt mint "állat" hogy ne guruljon vissza a kocsi. Ha hirtelen megggurul és egyből behúzom a kéziféket, bajt csinálok? Segítsetek!
22L
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha nem sikerült volna akkor:
Én egy 18éves srác v.ok de nagyon tapasztalt ilyentéren.
Van Ak-s B-s C+e-s és T-s jogsim, sokat tolatok elég nagy gépekkel is.
Én ezt így próbálnám: nyugodt átlagos gázadással elindulsz ha érzed hogy erőködik a kocsi egy kicsit jobban nyomd a gázt. közbe azért elgyen a lábad a kuplungon, Esetleg ha úgy érzed hogy gyors a tempó akkor csúsztathatod is, de akkor pörgesd a motort. De ha kinyomod tövig a kuplungot akkor azzal eggyütt a féket is nyomd mert képes hirtelen megindulni a kocsi (mert elveszed tőle a motorféket).Kériféket felejtsd el, kivéve ha lefullad az autó!
Ez volt a gurulás része.
Kormányzás:szerintem a kanyar belsőíve felöl eső tükröt nézd általába( tarts egy állandó távolságot a faltól), de közbe forognod is kell, a kocsinak a kanyar külső ívére eső hátulját is tartsd figyelemmel, na meg persze a jobb elejét se húzd meg,..... ügyelj arra hogy ne fulladjon le a kocsi mert akkor nem lessz szervód (rásegitésed) és nehezen tudod irányítani a kocsit.
Nem olyan bonyolult, csak egy kis gyakorlatot kell szerezned és csukott szemmel is megcsinálod.
Remélem segítettem, sok sikert.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szia. Én voltam az első válaszoló.Gratulálok az egész csapat nevében.Mondtam hogy sikerülni fog.A következő lépés hogy gyakorold többször hogy ne jelentsen egy garázsból kiállás problémát.
Na minden jót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
gratulálok
mondjuk elszomorít, hogy ha ekkora tudásod van, nyilván beleállsz a fékbe ha megindul az autó szembe egy csapat motorossal:(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!