Motorosok! Ti mennyit költötök egy szezonra?
Itt a jó idő lehet csapatni:)
Na de mennyi nálatok az annyi?
Mennyi pénz megy el egy motoros szezonra?
Milyen mocitok van?
Az hogy mennyi pénz megy el nagyon motorfüggő.
Én pl. Pannoniát (1972.08 T5H) használok, a gumi simán kibír több szezont is (mert nem nagy terhelés éri), a többi alkatrész szintén. Talán a fék amire gyakrabban rá kell nézni, de mindent magamnak javítok.
Szóval legyen egy szezonra 25000 a javítás (ebbe már egy gumicsere is belefér), 1680 HUF a járműadó, 7520 az éves biztosítás. Eddig 34200, ezen felül 100 km-re 6 liter benzin és ~0,3 liter 2T olaj, kb. 3300 forint 100 km.
Magyarán: ha 2000 km-t lemotorozok (ami könnyen megy, az idei szezon talán lesz több is), akkor az közelítőleg 100000 magyar forint.
Ruhát megvettem régebben, az nem kell másik amíg ki nem hízom vagy nem koptatom le az aszfalt közreműködésével.
Szerencsére a motor avulásával sem kell számolnom, mert nem veszt az értékéből számottevően, ahogy a piac alakul talán még növekedik is.
Nagyon sokat...
Na nézzük...
Egy K8-as Hayabusáról van szó.
Biztosítás plusz teljesítményadó kb 70ezer/év
Olajcsere 25 ezer
Egyéb folyadékok 15 ezer
Fékbetét csere 50 ezer
Láncszett csere 50 ezer
Új első és hátsó gumi 100 ezer (szezon közben mégegy hátsó 60 ezer)
Évi 10-12 ezer kilométert megyek az üzemanyagban mai áron olyan 360-430 ezer egy évre.
Ez eddig 730-800 ezer ami biztos elmegy.
Egyén javításra nem nagyon kell költeni mert atombiztos szerkezet. Plusz azért minden évben veszek ezt-azt hozzá. Ruhát csizmát, sisakot vagy valami tuningot.
Szóval egy millió felett minden évben.
Annyira nem vészes! (benzint leszámítva)
Kawasaki ER-5!
Biztosítás 6500/év
Olajcsere 10000 komplett szűrővel(magamnak cserélem)
Gumi 10000/év (vágott slick)
Sprayk+egyéb folyadékok kb 5000
Üzemanyag--ki sem merem számolni....:(
Husaberg FE450
Biztosítás+adó: ~35E
Karbantartás, alkatrészek: ~70-100E, változó
Üzemanyag: nem nagyon számoltam, évi 100környéke
Olyan 250-ben áll meg egy év, de amikor lehet megyek vele, intenzív igénybevételt kap.
De nem a pénz számít, ajánlom ezt a számot: http://www.youtube.com/watch?v=xIRQBe8qD64 :D
Nem kötözködés miatt de a második picit megmagyarázhatná:
"Olajcsere 25 ezer" - Ezt még el is hiszem. Nem tudom a busába mennyi megy, gixerbe 2,5 liter + szervíz díj nekem még 20e-nél több sosem volt több. A 12ezres szervízek drágábbak mert ott gyertya csere is van ( cirka 30e KM )
"Egyéb folyadékok 15 ezer " ???? Két évente cserélem a hűtőfolyadékot és a fékfolyadékot. Még a legmenőbb fékfolyadék sem több mint 6e Ft, a hűtő is pár ezres. Ha a gyári DOT jelzést rakom bele akkor még kevesebb. Mi kerül ezen ennyibe? Ténlyeg érdekel! Mi más egyéb folyadék kell még?
"Fékbetét csere 50 ezer" ???? Oké, a gixxer gyengébb gép meg minden, de ha egy szezonban 1 bettéttel számolok akkor is ez nagyon sok. Egy nagyon jó első betét szett 15e Ft ( 4db előre, mondjuk SBK ami elég jó cucc ) és mondjuk 5e Ft hátra. Ráadásul ezek több szezont kibírnak. Nem vagyok Rossi, alkalmanként pályázok ( Hring ).
"Ez eddig 730-800 ezer ami biztos elmegy."
Hát ennyi biztosan nem megy el. Ne haragudj de egyszerűen nem tudom elhinni. Nem vagyok tévedhetetlen, de légyszíves magyarázd meg.
Látszik, hogy nem Hayabusád van:)
Mi kerül ezen ennyibe? Az alkatrész b@zdmeg:) Hülye kérdésre hülye válasz.
Lehet, hogy Te 20 ezerért veszel "nagyon jó" fékbetétet előre-hátra, de én AP Racing-et veszek 46.200-ért. Szezon végére már rommá vannak kopva.
Lehet, hogy Te kapsz a Gixxerre láncot 20-ért, de az én D.I.D. láncom 44.500-ba kerül. Egy szezont húz maximum.
Na arra kérdésre, hogy milyen folyadék kell még a válasz az, hogy mifelénk még a váltóba a villába és a rugós tagba is szoktak olajat tenni. Még keveset is írtam a 15 ezerrel.
A gumiról meg annyit, hogy max! nagyon max 6 ezer kilométert húznak ki és akkor még finoman volt használva.
A fogyasztása meg 7-8 liter között van.
"Hát ennyi biztosan nem megy el."
Ne akard már jobban tudni;)
Az én Busám 235 lóerő főtengelyen! Kicsit másak a karbantartási és üzemeltetési költségei mint egy Gixxernek.
Érted?
Valóban nem vagyok nagy motorszakértő, elnézést, hogy alkalmatlankodom.
"Lehet, hogy Te 20 ezerért veszel "nagyon jó" fékbetétet előre-hátra, de én AP Racing-et veszek 46.200-ért. "
Hát, bevallom átnézem az AP katalógusát, a legdrágább versenybetét 11.200 Ft, ez akárhogy számolom 22e. Az ebayen még olcsóbbat is találtam.
"Na arra kérdésre, hogy milyen folyadék kell még a válasz az, hogy mifelénk még a váltóba a villába és a rugós tagba is szoktak olajat tenni. Még keveset is írtam a 15 ezerrel."
Aztapaszta...váltóolaj...mond téged ezzel vakítanak a szervízben vagy engem nézel hülyének? Nekem tényleg csak gixerhez van Haynes manualom, de a kedvedért letöltöttem a busa szervíz manualját. Hajtómű olajról szó sincs, nem mondták még neked, hogy a motor kenési rendszerre picit másképp működik
? ( Gixerbe sincs külön hajtómű olaj, nem varrógép az...)
", hogy mifelénk még a váltóba a villába és a rugós tagba is szoktak olajat tenni"
Dícséretes dolog! Ám ha nagyon buzgó vagy, akkor is elég két évente. És akkor sincs annyi.
"Az én Busám 235 lóerő főtengelyen! Kicsit másak a karbantartási és üzemeltetési költségei mint egy Gixxernek."
Tőlem 300 is lehet de arra kíváncsi vagyok ezt hol méretted le. A magyarországi dynok nem nagyon mérnek főtengelyen :D
Kedves kolléga, normális kérdeztem, de csak kamu válaszokat kaptam!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!