Megértetnétek velem a sebességváltó működési elvét?
Figyelt kérdés
Azt tudom, hogy a sebességváltó mire jó, mi célt szolgál, viszont az anatómiáját is szívesen megérteném, de az eddig nem sikerült. Szóval, van ez a videó: http://www.youtube.com/watch?v=D3wm0Q0SraM
0:30 nál mi történik, és miért? Mire jó az?
2012. márc. 6. 20:44
1/11 anonim válasza:
Akkor rakták sebességbe a váltót. Keress valami leírást a neten, mert ezt 2 mondatban senki nem lesz képes elmagyarázni.
2/11 anonim válasza:
...0:30-0:36-ig a kapcsolóvilla / a váltókarral rudazatokon keresztül vezérled!/ a bekapcsolandó áttétel /sebességfokozat/ fogaskerekéhez kapcsolja az ún. szinkrongyűrűt,így záródik az erőfolyam. Pl.: bemenő tengely-hajtó fogaskerék-hajtott fogaskerék-szinkrongyűrű-szinkron agy-kimenő tengely.
3/11 anonim válasza:
ez:" http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=XunM7y.. egy jobb filmecske, nézzed meg!
4/11 A kérdező kommentje:
Köszi a választ, de az megvan, de a szinkrongyűrű forgásával mit érünk el? Amúgy próbáltam már leírást keresni a neten, de csak auto/félautomata váltók működéséről találtam infót.
2012. márc. 6. 21:03
5/11 A kérdező kommentje:
Az eddig megvan, minden, a szinkrongyűrű... Csak azt nem értem, hogy ezzel mit érünk el? Azt tudom, hogy ezzel változtatjuk az autó nyomatékát, de hogyan? Nem látok különbséget akkor, amikor a szinkrongyűrű kapcsolatban van a fogaskerékkel, és amikor nincs. Bocsi, ha hülyén magyarázok, de nem tudom elmondani, mit nem értek :D
2012. márc. 6. 21:10
6/11 anonim válasza:
Itt mindent elolvashatsz, [link]
7/11 anonim válasza:
20:58 vagyok, elnézést, 'szinkrongyűrű' helyett 'kapcsolóhüvely'-t kellett volna írnom,talán az pontosabb kifejezés!
8/11 anonim válasza:
Persze, hogy nem látod a különbséget, hiszen percenként nem tudom hányat fordul a váltó:) De hidd el, nem mindegy, hogy azonos vagy különböző fázisban fordulnak a kapcsolandó sebesség és a motorból "érkező" fogaskerekek:)
9/11 anonim válasza:
A szinkronizált váltóban az összes fogaskerékpár állandó kapcsolatban van egymással. De amíg az egyik tengelyen a fogaskerekek fixek, a másikon mindegyik körbeforog a saját külön csapágyán. A sebességfokozatok kapcsolása úgy történik, hogy az aktuális fogaskereket fixáljuk a tengelyhez, így a hajtás azon a fogaskerékpáron megy át.
Ez az, ami nem látható egy ilyen videón, hogy éppen melyik fogaskerék forog külön vagy együtt a tengellyel, látszatra mindig minden ugyanúgy forog.
10/11 A kérdező kommentje:
Kedves utolsó, azaz túrórudi. NAGYON KÖSZÖNÖM! Mostmár értem! :) A többieknek is ment az Up!
2012. márc. 7. 18:22
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!