A magyarországi 10-15 éves használt autók kb hány százalékának van titkolt hibája?
Tipikus gondolkodás hogy ha nem jó az autó akkor el kell adni. Persze csak a szemmel látható hibákat árulják el.
Ha pl a féltengely kopott már és a padlólemez rozsdás akkor titkolják ha ennek nincs látható, hallható, érezhető jele.
A km visszapörgetés is gyakori és nyilván nem a megkímélt autókét tekerik vissza.
Féltengelyt azért érzed hogy ha már gatya.
Padlólemezt is megszokás nézni, úgy hogy elviszed egy független szervizbe és ott átnézik az autót.
Rejtett hiba inkább az hogy mész megnézni az autót, motor persze meleg, beülsz, pfú öcsém ez nagyon megy. Aztán másnap reggel nem indul hidegen, mert egy hengerfejes sz@rt vettél. De ez már a vevő hibája is, hogy hagyja magát átverni.
Minden 10-15 éves használt autónak van hibája, de ezt neked kell mérlegelned hogy bele fér-e. Aki pedig nem szán 10ezret arra hogy szakember átvizsgálja, azzal nem lehet mit kezdeni.
Apám 10 éves autót vett és semmi baja nincs. Már 3-4 éve megvan de eddig csak kopó alkatrészeket cserélt.
Sima mezei kocsiról van szó, van benne km tisztességesen és nem is prémium kategória.
Sok mindenkiről tudom hogy azért adta el az autóját mert sok volt vele a gond, de ezt a vevőnek senki nem mondja.
Ha pl rendszeresen a gyújtással kínlódtál volna az autódnál akkor azt nem mondtad volna a vevőnek hogy a gyújtás folyamatosan sz@rakodik mert senki se akar olyan autót amit állandóan szerelni kell.
Az megint más dolog ha elmondod hogy mi nem működik, pl hátsó el.ablak. Ezt kicseréli és nincs rá gond többé.
Attól függ kitől veszed.
Kereskedőknél sajnos sokkal gyakrabban fordul elő kozmetikázás mint magánembereknél, százalékot nem mondanék.
Alapvető műszaki tudással és egy kevés emberismerettel sokmindenre rá lehet jönni, alapvetően abból kell kiindulni hogy az eladó érdeke hogy elmenjen a kocsi, nem fogja közölni a nem nyilvánvaló dolgokat.
Nem feltétlenül kell elvinni szervízbe sem, bár ha nem megy bele az eladó akkor 90%hogy baja van a gépnek.
Egyébként egyszerűen tudsz tájékozódni, megkérdezel a környékeden egy szerelőt hogy mire kell figyelni, hozzám idén már többen jöttek oda hogy "autót akarok venni, meghívlak egy kávéra, mondd már el közben mire kell figyelni", illetve volt belőle maszekom is.
A km-órát pedig a magyar emberek f@szsága miatt tekergetik, ugyanis már 100E környéki futásteljesítményre is húzzák a szájukat egy 5éves autónál, ha meg 150nél több van benne csak gombokért tudod eladni. Sztereotípia hogy a sokat futott autó szar, pedig ez így nettó hülyeség, sokkal jobb állapotban van egy 250ezret futott, de rendszeresen, időben, rendes minőségű alkatrészekkel, hozzáértő (direkt nem márkaszervizt írok) emberek által szervizelt gép, mint egy 120ezret futott, amiben 3x cseréltek olajat, a szomszédjózsi vagy más "szagember" kókányolt bele valami szar minőségű cserealkatrészt, aztán kipofozták látszatra, tekertek vissza egy huszast, vettek hozzá egy szervizkönyvet, aztán rendszeresen karbantartott szervizkönyves gépként hirdetik. Ezt viszont te mint laikus nem fogod észrevenni,néha még a szakmabeliek sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!