Van nekem egy golf 2-em 1.6 TDi és a kipufogó rendszere hiányos. A középső dob hiányzik róla és egy cső van beheggesztve helyette ennek hiányában lehet valami károsodása a motornak?
Na, csak nem kolléga vagy? :D
Amúgy sajnos amit tanulsz az egy dolog, nekem is mondtak anno olyan dolgokat hogy ha alkalmaznám őket 5másodperc tönkrevágnám a komplett blokkot, de ez más téma, ne is menjünk bele.
Azt a részét kifejthetnéd bővebben, hogy "Így talán olyan lesz mintha sima dízel lenne." , ha nem fojtja le drasztikusan semmi ilyesmi nem fog előfordulni, de ezt már írtam korábban is. Egyáltalán nem értem az egész felfogásodat, természetes hogy kell egy normális kipufogórendszer, lehet akár gyári, akár egyénileg módosított, de hogy a középdob hiánya hogy iktathatja ki a turbót, ez nekem magas. Ugyanis gyakorlatilag a turbinahát utáni rendszert akár le is vághatod (jó, túlzás), akkor sem fog jelentősen csökkenni a turbó teljesítménye. Persze valamennyire igen, de még mindig nem erről van szó. Lényeg a lényeg, érdekelne az elméleted, hogy ez miért történik így szerinted.
Akkor úgy néz ki kolléga vagy :)
Az elmélet az, és a lényege az egésznek, hogy ha hiányos a kipufogórendszer, ami fontos hogy turbódízelnél ne legyen, akkor gyorsabb a kiáramlás, ami tönkrevágja a turbót a felhevülés miatt, plusz még a dugattyú meg a hajtókar is valószínűleg tönkremegy, ami miatt még akár a főtengely is. Szóval ez ugyan úgy káros az autóra és főleg a turbóra nézve, mint mikor gyorsabb haladás után rögtön leállítja a motort, és nem tud visszahűlni a forgórész, ami miatt akár be is sül vagy eltörik a turbó. Ezek mind a hosszabb élettartam érdekében követendő dolgok. Persze ezek nem egyik napról a másikra történnek, hanem fokozatosan, de nem kell hozzá sok idő.
Elméletben teljesen igazad van, de adott esetben egy viszonylag kis teljesítményű motorról van szó, kicsi a töltőnyomás is, illetve a nyomásszabályzó nem engedi 0.8bar fölé a töltőnyomást, a gyári vezérléssel nem fog ilyen bekövetkezni az én véleményem szerint, nem nő annyira a gázsebesség és a gázmennyiség hogy problémát okozzon. Plusz a hátsó dob marad, a középsőnek pedig 90%-ban zajcsökkentő szerepe van.
Nyilván egy nagyteljesítményű, kihegyezett sportgépnél, vagy egy kisköbcentis lambdaszűrős,légtömeg- és bal heremérős modern turbómotornál nem írnék ilyeneket, de itt szerintem nem éri akkora terhelés a rendszert ami indokolná a károsodást, plusz az 1.6 TDi legendásan sokat bír.
De nem vitatkozom, elfogadom a véleményed, elméletben teljesen igazad van, plusz nyilván több gyakorlatod is van, ez csak az én véleményem. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!