Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van nekem egy golf 2-em 1.6...

Van nekem egy golf 2-em 1.6 TDi és a kipufogó rendszere hiányos. A középső dob hiányzik róla és egy cső van beheggesztve helyette ennek hiányában lehet valami károsodása a motornak?

Figyelt kérdés
2012. márc. 3. 00:00
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
Ja, bocs, most látom hogy azt nem is én írtam, de akkor ne írd hogy 6-os válaszoló!
2012. márc. 5. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
Hatos válaszolóval semmi gond. :D
2012. márc. 5. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
Ja nem, az ötössel, k*rva számozás...
2012. márc. 5. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
Mr flash! Egy 1-es golfom van, nem turbós, de volt egy turbós is régen, és egy 2-esem is ami szintén turbós volt, olyan amiről most beszélünk. És egy TD Vento-m. 19 éve vagyok a szakmában, én így tanultam anno, és sosem vallottam kudarcot!
2012. márc. 5. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:

Na, csak nem kolléga vagy? :D


Amúgy sajnos amit tanulsz az egy dolog, nekem is mondtak anno olyan dolgokat hogy ha alkalmaznám őket 5másodperc tönkrevágnám a komplett blokkot, de ez más téma, ne is menjünk bele.


Azt a részét kifejthetnéd bővebben, hogy "Így talán olyan lesz mintha sima dízel lenne." , ha nem fojtja le drasztikusan semmi ilyesmi nem fog előfordulni, de ezt már írtam korábban is. Egyáltalán nem értem az egész felfogásodat, természetes hogy kell egy normális kipufogórendszer, lehet akár gyári, akár egyénileg módosított, de hogy a középdob hiánya hogy iktathatja ki a turbót, ez nekem magas. Ugyanis gyakorlatilag a turbinahát utáni rendszert akár le is vághatod (jó, túlzás), akkor sem fog jelentősen csökkenni a turbó teljesítménye. Persze valamennyire igen, de még mindig nem erről van szó. Lényeg a lényeg, érdekelne az elméleted, hogy ez miért történik így szerinted.

2012. márc. 5. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
Mert, te is autószerelő vagy?
2012. márc. 5. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
Jaja. Lassan meglesz az 5év hivatalos munkaviszonyom is, egyébként kb 12éves korom óta szerelek bármit amiben belsőégésű motor van. :)
2012. márc. 5. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
Azért az gáz ,hogy én mint hozzá nem értő (kontár vagyok,nem szakmám az autó szerelés) ,jobban tudom ezeket a dolgokat mint egy szakember... Bár kiskoromban (kb. 8-9 éves koromtól) kis traktorokat szereltem,majd elkezdtem a saját kocsikat is...tavaly nyerges vontatót is.... De azt azért szeretem mikor sokan leszólnak... :) A végén meg kiderül h. nincs is igazuk :)
2012. márc. 5. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:

Akkor úgy néz ki kolléga vagy :)

Az elmélet az, és a lényege az egésznek, hogy ha hiányos a kipufogórendszer, ami fontos hogy turbódízelnél ne legyen, akkor gyorsabb a kiáramlás, ami tönkrevágja a turbót a felhevülés miatt, plusz még a dugattyú meg a hajtókar is valószínűleg tönkremegy, ami miatt még akár a főtengely is. Szóval ez ugyan úgy káros az autóra és főleg a turbóra nézve, mint mikor gyorsabb haladás után rögtön leállítja a motort, és nem tud visszahűlni a forgórész, ami miatt akár be is sül vagy eltörik a turbó. Ezek mind a hosszabb élettartam érdekében követendő dolgok. Persze ezek nem egyik napról a másikra történnek, hanem fokozatosan, de nem kell hozzá sok idő.

2012. márc. 5. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:

Elméletben teljesen igazad van, de adott esetben egy viszonylag kis teljesítményű motorról van szó, kicsi a töltőnyomás is, illetve a nyomásszabályzó nem engedi 0.8bar fölé a töltőnyomást, a gyári vezérléssel nem fog ilyen bekövetkezni az én véleményem szerint, nem nő annyira a gázsebesség és a gázmennyiség hogy problémát okozzon. Plusz a hátsó dob marad, a középsőnek pedig 90%-ban zajcsökkentő szerepe van.


Nyilván egy nagyteljesítményű, kihegyezett sportgépnél, vagy egy kisköbcentis lambdaszűrős,légtömeg- és bal heremérős modern turbómotornál nem írnék ilyeneket, de itt szerintem nem éri akkora terhelés a rendszert ami indokolná a károsodást, plusz az 1.6 TDi legendásan sokat bír.


De nem vitatkozom, elfogadom a véleményed, elméletben teljesen igazad van, plusz nyilván több gyakorlatod is van, ez csak az én véleményem. :)

2012. márc. 6. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!