Van nekem egy golf 2-em 1.6 TDi és a kipufogó rendszere hiányos. A középső dob hiányzik róla és egy cső van beheggesztve helyette ennek hiányában lehet valami károsodása a motornak?
Pedig az elsőnek lesz igaza, baja nem lesz.
Feltéve, hogy a gyári rendszernél nem kisebb a cső átmérője, ha kisebb az sem okoz károsodást, csak kisebb lesz a töltőnyomás.
Nem tudom láttál-e már kipufogódobot hogy néz ki belülről, kvázi hangtompító szerepe van, illetve valamilyen szinten csökkenti a gázsebességet. Azon kívül hogy hangosabb lesz semmi baja nem lesz. Amit írtál, a töltőnyomás csökkenése akkor következik be, ha a leömlők, vagy a turbinaház reped el, esetleg kisebb átmérőjű csővel helyettesítik a gyárit.
NEM lesz baja...Ha 1 sima cső menne végig akkor sem lenne,mert a kipufogó fojtja a motort. Ha vissza tennéd azt a dobot,észre vennéd hogy nem annyira rugalmasan reagál az autód mint addig...hisz a motornak meg a turbónak nem kell annyira erőlködnie ,hogy kifújja a gázt!
2. hozzászóló : Ember,ez nem 2 ütemű motor hogy KELL a fojtás... Ha nem értesz hozzá inkább ne írj semmit!
Szerelő vagyok, hidd el, semmi baja nem lesz.
Ha gondot okozna az összes átalakított, direkt rendszerrel felszerelt autó rövid úton meghalna, ez pedig nem szokott bekövetkezni.
Elsősorban zajcsökkentési, másodsorban környezetvédelmi célja van a gyári doboknak. Ugyanis úgy rakják össze a őket, hogy a gép megfeleljen a környezetvédelmi és zajártalmi előírásoknak, elég rendes fojtás van bennük, csökkentik a gázsebességet, valamennyire behatárolják a teljesítmény is, mivel korlátozzák a motor légcseréjét.
Ha kiszeded őket pont azt fogod elérni, hogy tompítás nélkül, direktben fognak távozni a kipufogógázok (direkt rendszer, ugye), egyrészt nagyobb sebességgel, másrészt hangosabban.
"Kell a fojtás a motornak": igen, kétüteműeknél kell, hogy stabilizálja a gázlengéseket és az áramlásviszonyokat, főleg kis köbcentis egyhengereseknél. Négyütemű, sor4es motornál ez már a leömlőknél megtörténik, még mielőtt a turbó turbinájára érne a kipufogógáz, pont azért hogy egyenletesen kapja az ellátást. Az összes többi fojtás ahogy írtam környezetvédelem és zajcsökkentés miatt van benne.
"Sokan azt hiszik hogy ha leszednek egy két dobot akkor jobban megy" mert általánosságban jobban is megy, amellett hogy hangosabb és többet is fogyaszthat valamennyivel. Az mondjuk biztos hogy egy 1.2-es Fiat MultiAir kipufogóját nem piszkálnám, de ez a másik része.
Ugyanis: nálad egy kettes Golfról van szó, mindenféle modern elektronika és túlbonyolított lambdavezérlés nélkül, semmiféle problémát nem fog okozni az ha kiveszed az egyik, vagy akár mindkét dobot, egyszerűen nincs benne semmilyen elektronika aminek ez problémát okozna. Turbónyomást sem emel, ugyanis a nyomásszabályzó szelep 0.8 barnál leszabályoz, ezek még alacsony töltőnyomással mennek, 0.65-0.7 között van az üzemi nyomásuk. Maximum a gázreakciód lesz élénkebb, ugyanis a gyorsabban áramló gázok hamarabb megforgatják a turbinakereket, előbb veszi fel az üzemi fordulatot.
#6:"á, persze hogy nem gond, akár le is veheti az egészet róla, nem kell kipufogó, anélkül is kijön belőle a fölösleg" Azthiszem ilyenről nem volt szó, amellett hogy nyilvánvaló hülyeség és túlzás, a kolléga a saját tapasztalatait írta le, de érdekelne hogy hány dízeles autód volt, vagy mióta szerelsz autókat. NE vedd támadásnak, csak érdekelne.
5-6-os hozzászóló: Nyilván nem értek hozzá! Persze azt olvasom! Azért van egy épített TDI-m ! 60-as cső + egy átmenő hátsó dob. Nézzetek meg egy gyári rendszert meg egy sport rendszert...a gyári úgy kanyarog mint egy techinkás gokart pálya ....Míg a sport/verseny rendszerek csak "egyenesek"
Egyébként ha porlasztó csúcsot cserélsz nagyobbra,akkor is emelkedik a turbónyomás. Szóval aki itt túl sokat olvasott az TE vagy ! :) De jót mosolyogtam!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!