93Mumus kérdése:
Igaz, hogy idővel gyengül az autó?
Figyelt kérdés
Hallottam, h az autókban ahogy gyülnek a kilóméterek, úgy fogynak a lóerők is. Ha igen akk mekkora ennek a lóerőcsökkenésnek a mértéke mondjuk egy 100 LE-s autónál olyan 100 000 km után?2012. febr. 24. 20:36
1/10 anonim válasza:
Akár mennyire jó is a kenés az alkatrészek kopnak. És a teljesítmény csökken. Bár szerintem egy jól karbantartott 5-10 éves autóba nem kevesebb a ló pár százezer km után sem.
2/10 anonim válasza:
Csökken a teljesítmény, nől a fogyasztás, nől a károsanyag kibocsátás. Sokmindentől függ. Ha jobban hajtod és több erőt kell kifetjenie hosszú távon ugyanolyan sebesség tartásához (pl munkásautók), akkor gyorsabban gyengül. A gyengülés az anyagfáradásból és kopásból származik. A kompresszió csökken és nem képes ugyanolyan erőt kifejteni, mert az üzemanyag egy része elszökik a dugattyúk mellett. Amúgy már a gyárból kikerülve sem ugyanolyan teljesítményű minden autó (amelyik ua. a tipus).
3/10 anonim válasza:
Kb. 100 ezer km-ig az autó folyamatosan jobban megy, és egyre kevesebbet fogyaszt. Legalábbis jobb helyeken, ugyanis szépen lassan bekopik.
4/10 anonim válasza:
Nincs rá szabály, leginkább használattól függ. Ha jól karban van tartva és mindig cserélik a megfelelő motoralkatrészeket akkor semennyivel. Persze ez már-már utópisztikus elképzelés (vagy csak az autók elvárásai túl nagyok...), de azért el lehet mondani hogy aki törődik az autójával annak évente max. 1-2% szökik el az összes lóerőből. Egy agyonstrapált többszázezer kilométeres munkásautó meg tényleg nem fogja tudni 15-20 év után már a gyári adatoknak csak a felét...
5/10 anonim válasza:
Kollégám berlingójában pl. 400.000 km van, 20 km/h-val kevesebb most a végsebessége, mint új korában és amíg régen kényelmes utazón 130-al jött be dolgozni és úgy fogyasztott a kocsi 6-7L-t, most 110-el jön és akkor tudja a 7L-t kihozni és azt mondja a 130-as már egyáltalán nem utazó tempója a kocsinak.
6/10 anonim válasza:
Igen, mert 400e Km-nél már SZÉT van kopva a motor. De 100 ezer után tuti nem fog csökkenni a teljesítmény.
7/10 anonim válasza:
Az sem biztos, hogy 400 ezernél szét van kopva. Minden attól függ, mennyi használatra tervezték. Van amit 100e kilométernél nem többre, ezek a wankel motorok többsége. A kétütemű motor is gyorsabban hal el. Viszont a nagyobb dízelek, buszok, kamionok millió kilométeres futásra vannak tervezve, míg a szgk 200-ra. Legalább is most. Régebben 500 is akár. Ha összehasonlítod egy régi és egy újabb tervezésű motor alkatrészeit, pl a szelepet, láthatod a különbséget.
8/10 A kérdező kommentje:
kösz a válaszokat
2012. febr. 25. 08:07
9/10 anonim válasza:
minden a használaton múlik. Végzett a mobil1 egy tesztet egy új motorral fékpadon, úgy, hogy folyamatosan üzemmelegen volt tartva, csak az olajcserék idejére volt leállítva, és olyan terhelést szimuláltak amit normál üzem közben kap. 1,6 millió km után szétszedték a motort és semmilyen mérhető kopást nem tapasztaltak, olyan volt, mintha akkor jött volna ki a gyárból. Úgyhogy nem a km-től függ, hanem a használat módjától, a hidegindítások számától...
10/10 anonim válasza:
Hát igen, a magyarok 2-3 évente cserélik az olajat :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!