LPG helyett Benzin, akár 50% megtakaríás! Hogyan működik pontosan az lpg reduktor?
Köztudott, hogy az üzemanyag sokkal jobban ég el gőzeiben és így üzemanyagot is megtakarítunk... (fuel vapour ,google)
Sokat kísérleteztem már üzemanyag megtakarítással és most az jutott eszembe, hogy elvileg az lgg reduktor a folyékony gázt szétporlasztja...!?
Van egy olcsó megoldásom is amivel akár 50-70%-ot meglehet takarítani, de az nem működik egyenlőre 100%-osan...
Az LPG reduktor működésének leírása igen egyszerű:
Nem mondom, hogy mérnöki pontosságú leírásokat kapsz, de arra jó, hogy megértsd, hogyan működik.
Az LPG reduktor a nagy nyomású, folyékony LPG-ből kis nyomású, légnemű LPG-t állít elő. Ha benzint vezetsz bele, azzal nem fog megfelelően működni. De ha még be is tudod lőni, akkor is csak annyit érsz el vele, hogy újból feltalálod a párologtató rendszerű karburátort, ami nem véletlenül "halt ki" már vagy egy évszázada a gépjárművekből.
Köszi!
Kár, hogy erről a párologtató rendszerről nincs valami pontos leírás. Külföldön lenne, de nem beszélek angolul :(
A benzin melegítéshez lenne 10mm-es rézcsövem. De ha a kipufogó hőjét használom, attól félek, hogy meggyullad.
Valószínű, hogy inkább a hűtővizet kellene használni.
De nem tudom, hogy a felmelegített benzinnel vajon mennyit lehetne megtakarítani...?
Az elpárologtatókban a hűtővíz hőjét szokták használni, mert az alacsonyabb, mint a kipufogóé, de a párologtatáshoz elég az is. A kipufogóval fűtés magában a hőcserélőben nem okoz problémát, mert az biztosan tele lesz benzingőzzel, oxigén nélkül meg nem tud meggyulladni (ezért nem robbannak fel az üzemanyagtartályok az elektromos tápszivattyú ellenére sem). De ha egyszer találkozik a levegővel a forró benzingőz, lesz ott tűzijáték - és lehet, hogy nem a hengerben.
Hogy mennyit spórolnál a felmelegített benzinnel? Nem sokat. A karburátort vagy befecskendezőt nem fogja érdekelni a benzin hőmérséklete. Térfogatra van kalibrálva, ezért ugyanakkora térfogatot fog elporlasztani. Ha meleg a benzin és ezért kisebb a sűrűsége (bizony, tud ő hőtágulni), illetve a kimért mennyiség fele benzingőz, akkor az autó csak fulladozik, mert nem kap üzemanyagot. Ha leáll, akkor mondjuk spórolsz vele, mert nem fogyaszt.
Ahhoz, hogy tényleg spórolni tudj, az kell, hogy az üzemanyag-ellátás csak párologtatás útján történjen, ne porlasszon a jelenlegi ellátórendszer. De a befecskendezők, sőt, a késői karburátorok is igen finomra porlasztanak, nem biztos, hogy házilagos barkácsolással jobbat tudsz elérni náluk.
Itt lenne pár érdekes videó, az első Magyar.
(a rendszerek lényege, hogy az üzemanyagot egy "tartályon-kannán, stb" szívja be a motor a levegővel. vagyis: vesznek egy csövet amit a kanna aljáig beledugnak, a kannába kb 1 negyedig öntenek üzemanyagot, a kannába belevezetnek egy másik csövet, de az a cső max pár centire nyúlik be a kannába. namost, a motor a levegőt a kannán keresztül szívja be a felbuborékoztatott üzemanyaggal, így jelentősen csökken a fogyasztás. teccik érteni? :) ha valaki ért angolul az jobban utána tudna járni/kérdezősködni mit hogyan... (sorry a fogalmazásért)
http://www.youtube.com/watch?v=Ay7yWQUK3qY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jCs4lLkIVCY
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!