Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Drága az üzemanyag, bla-bla...

Drága az üzemanyag, bla-bla mégsem népszerűek a 4-5 literes fogyasztású dízel kisautók. Érti ezt vki?

Figyelt kérdés
Mindig csak ilyen hülyeségeket mondanak az emberek, hogy "leteszem az autót" és társai, meg bkv-vel járok dolgozni, mert a 10 literes fogyasztású autóval mégis drága. Alig-alig hallani, hogy valaki kisebb fogyasztásúra cserélné az autóját! Pedig ha egy 10 literes fogyasztású benzinest lecserélnél egy 5 literes dízelre, rögtön felére csökkennének az üzemanyagköltségeid. Vagy ez nem pálya? Csak a "leteszem az autót"? Vagy BMW vagy gyalog, átmenet nincs?
2012. febr. 12. 14:34
1 2 3 4 5 6
 51/57 Pj0tr ***** válasza:

Igen megéri.

Csak menj be egy mérőállomásra, hogy mi minden jön ki a kipufogódon.

2012. szept. 20. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/57 A kérdező kommentje:
Azért tedd hozzá, hogy 4,5 liter 80-al egyenletes sebességgel.
2012. szept. 20. 19:36
 53/57 anonim ***** válasza:

Azt hiszem ez a kérdés aktuálisabb mint valaha.

Egy 1.3-as Mutiljet Grande Punto vagy Astra J pedig még családi autónak is vállalható szerintem!

2013. szept. 11. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/57 Pj0tr ***** válasza:

Ha már életre keltetted a kérdést.

A Grande punto a maga 75 lóerejével nem éppen családi autó.

Az astra j esetén gondolom az 1.3 CDTI-re gondoltál. Hát kezd el beírni a googlebe vagy azt, hogy 1.3 CDTI motor vagy 1.3 CDTI engine. Az egyiknél a google által felajánlott keresés az: "1.3 CDTI motor hibák" a másik esetén pedig "1.3 cdti engine problems"...

Arról nem beszélve, hogy a lehet, hogy 95 van kíírva teljesítményre, de azt ugye nem minden esetben képes leadni. A maximum teljesítményt úgy 3500-4000 körül adhatja le, amikor már a turbó veszettül pörög és a fogyasztás sem 4-5 liter. Eleve a turbós autók estén figyelembe kell venni ezt az aprócska különbséget.


Saját véleményem szerint turbót csak 1.6-1.8 felett lenne érdemes motorokba építeni. De ez egy tök jó "csalási" módszer a gyártóknak. A fogyasztás mérése során nem számít, hogy mennyi idő alatt éri el a teszthez szükséges sebességet (persze vannak még egyéb trükkök is), így valószínűleg úgy hajtják, hogy lehetőleg a turbó minél kevesebbet menjen (az extra levegőhöz extra üzemanyag is kell a plusz teljesítményért) így a fogyasztás alacsony lesz. De egy átlagember a normál körülmények között nem így vezet.

2013. szept. 12. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/57 Pj0tr ***** válasza:
Egy érdekes cikk: [link]
2013. szept. 12. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/57 gomzoli ***** válasza:

Kedves Pjotr,

a Punto 1,3 jtd és az opel 1,3 cdti az egy és ugyanaz a motor, a Fiat fejlesztése, ami az opelbe is belekerül. Akárcsak az Opel 1,9 cdti-je, ami nem más, mint a Fiat 1,9 Jtd motorja.

A hozzászólásod többi részével "nincs bajom" :-)

2013. szept. 12. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/57 Pj0tr ***** válasza:

Nem tudtam, hogy ugyanazok a motorok, csak annyit láttam, hogy az egyiknek 75 a másik 95 lóerős :)

Nem vagyok egy gépész zseni bevallom, amit írtam azt csupán a puszta logika diktálja.

Kicsit úgy érzek a turbóval kapcsolatban, mint az autóreklámokkal. Mutatnak egy full extrás autót minden létező fedélzeti kütyüvel és a végén ki van írva, hogy 1,300,000 forinttól. Nem hazudnak, mert ennyi az alap fapados modell, amiben örülhetsz, ha van szervód, de a reklámban lévő kocsi kerül vagy 4 millióba.

2013. szept. 12. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!