Drága az üzemanyag, bla-bla mégsem népszerűek a 4-5 literes fogyasztású dízel kisautók. Érti ezt vki?
Igen megéri.
Csak menj be egy mérőállomásra, hogy mi minden jön ki a kipufogódon.
Azt hiszem ez a kérdés aktuálisabb mint valaha.
Egy 1.3-as Mutiljet Grande Punto vagy Astra J pedig még családi autónak is vállalható szerintem!
Ha már életre keltetted a kérdést.
A Grande punto a maga 75 lóerejével nem éppen családi autó.
Az astra j esetén gondolom az 1.3 CDTI-re gondoltál. Hát kezd el beírni a googlebe vagy azt, hogy 1.3 CDTI motor vagy 1.3 CDTI engine. Az egyiknél a google által felajánlott keresés az: "1.3 CDTI motor hibák" a másik esetén pedig "1.3 cdti engine problems"...
Arról nem beszélve, hogy a lehet, hogy 95 van kíírva teljesítményre, de azt ugye nem minden esetben képes leadni. A maximum teljesítményt úgy 3500-4000 körül adhatja le, amikor már a turbó veszettül pörög és a fogyasztás sem 4-5 liter. Eleve a turbós autók estén figyelembe kell venni ezt az aprócska különbséget.
Saját véleményem szerint turbót csak 1.6-1.8 felett lenne érdemes motorokba építeni. De ez egy tök jó "csalási" módszer a gyártóknak. A fogyasztás mérése során nem számít, hogy mennyi idő alatt éri el a teszthez szükséges sebességet (persze vannak még egyéb trükkök is), így valószínűleg úgy hajtják, hogy lehetőleg a turbó minél kevesebbet menjen (az extra levegőhöz extra üzemanyag is kell a plusz teljesítményért) így a fogyasztás alacsony lesz. De egy átlagember a normál körülmények között nem így vezet.
Kedves Pjotr,
a Punto 1,3 jtd és az opel 1,3 cdti az egy és ugyanaz a motor, a Fiat fejlesztése, ami az opelbe is belekerül. Akárcsak az Opel 1,9 cdti-je, ami nem más, mint a Fiat 1,9 Jtd motorja.
A hozzászólásod többi részével "nincs bajom" :-)
Nem tudtam, hogy ugyanazok a motorok, csak annyit láttam, hogy az egyiknek 75 a másik 95 lóerős :)
Nem vagyok egy gépész zseni bevallom, amit írtam azt csupán a puszta logika diktálja.
Kicsit úgy érzek a turbóval kapcsolatban, mint az autóreklámokkal. Mutatnak egy full extrás autót minden létező fedélzeti kütyüvel és a végén ki van írva, hogy 1,300,000 forinttól. Nem hazudnak, mert ennyi az alap fapados modell, amiben örülhetsz, ha van szervód, de a reklámban lévő kocsi kerül vagy 4 millióba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!