Drága az üzemanyag, bla-bla mégsem népszerűek a 4-5 literes fogyasztású dízel kisautók. Érti ezt vki?
Nem hivalkodás volt, félreérted. Írtam, hogy cserélni szeretném, mert mióta többet használom városban relatíve nagy a bendője. Utána reagáltam a 175 lovas pözsóra, hogy pályán nekem is jól eszik, csak mostanság máshogy használom.. Utána meg jön valami hozzáértő, aki életében nem ült még ilyen autóban, és azzal áll elő, hogy gyakorlatilag f@szságot írok, mert ő úgy gondolja...
Az ugyanúgy igaz a benzinesekre is, hogy pályán sokkal jobb a fogyasztásuk, mint városban. Sokszor látványosabb is a különbség , mint a dízeleknél. Ha visszaolvasol, azt írtam: ha dízelre váltanék, A 11,5-12 átlagom akkor kb 8 literre csökkenne. Jóval később írtam, hogy pályán mennyit eszik.
"Persze, hogy beéri, szélárnyékban a kamion mögött, 90-nel. A kedvünkért elárulod a városi fogyasztást is?"
130km/h-nál tápol ennyit , nem kamion mögött szélárnyékban. A titka a 6 hengeres biturbo motor, baromi hosszú áttételű automatával és tempomattal. 130km*h-nál 2400-at pörög a motor.
Nekem vegyesben eszik 11-11,5 körül, ebből 60/40 pálya/város.
Tisztán városban ha óvatosan járok vele, akkor 13, ha nagyobb a lában és dugózok is akkor azért 15+ :)
És ez nem mese. Fáj, hogy az 1700kilós autóm pályán csak 2 literrel eszik többet, mint a többi 1.4-1.8-as hulladék?"
Nekem inkább az fáj(na), ha nekem kellene tankolni a kocsidat. Meg leginkább az, hogy ekkora motorral, és ennyi lóerővel a seggem alatt 130-nál kapjon merevgörcsöt a talpam, nehogy lerontsam a 8,5-es fogyasztást! :-)
Egyébként független koromban (se asszony, se család, nyugaton megkeresett fizetés) 1.8T A4-et hajtottam bő egy évig. Igaz, csak 4 henger, de ugrott, ha akartam. 9 liter alatt soha nem fogyasztott. Pályán is 9-10 litert bekért, bár nem 130-nál. Itt nincs korlátozás. Városban 12 simán lecsúszott neki. Mondjuk úgy, nem ma jöttem le a falvédőről. Lejjebb adtam az igényeket, inkább a házba ölöm a pénzünket, mint egy autóba, úgyhogy kisebb dieselmotorra váltottam, nagyobb és olcsóbb autóban.
"Meg leginkább az, hogy ekkora motorral, és ennyi lóerővel a seggem alatt 130-nál kapjon merevgörcsöt a talpam, nehogy lerontsam a 8,5-es fogyasztást! :-)"
Hogy kapna már merevgörcsöt a talpam, amikor tempomat ..
Azt sem írtam, sehol, hogy mindig 130-cal járok, és a lehető legjobb átlagot próbálom meg kihozni az autóból. A legjobb amit sikerült pályán az 8.2 volt. Ha visszaolvasol ( te magad is bemásoltad ) 11,5-12 az átlagom. Ebből nem tudom, hogy következtettél arra .... na mind1.
Szerintem nem gáz, ha valaki egy 250+ lovas autóval is szabálykövetően közlekedik, és pályán is traffi határ alatt megy. Ciki? Szerintem nem. ( mellesleg azt sem írtam, sehol, hogy nem szoktam 200 vagy fölé kapcsolt tempomattal pályázni :P ).
Csak megjegyzem, te egy 150 lovas FELTÖLTÖTT motorral mozgattad az 1300 kilós kasztnit, én egy 272 lovassal az 1700 kilósat. +31 súlyhoz jön +81% power, ha nem ma jöttél le a falvédőről, akkor beláthatod, a teljesítmény növekedésével, nem nő meg jelentősen a fogyasztás :)
Az igényeket én is lejjebb adom ( ami a teljesítményt illeti ), most hasonló felszereltségben nézegetek dízeleket, mert egyértelműen gazdaságosabb lenne.
Ez magyarország. Ezek a kis dieselek második autónak valók anyucinak, aki bevásárolni jár vele a hiperbe.
Ha családod van kicsi.
Ha fiatal és független vagy kicsi és nem megy.
Arra, hogy minden reggel ezzel járj nem éri meg már, mert hidegjáratban ezek is megeszik a maguk kenyerét. 200 km felett már persze nem rontja annyira a fogyasztási statisztikákat.
A reklámokban szereplő számok pedig tudjuk hogyan készülnek. Pöccre rakott kocsik. Ideális külső, belső motor hőmérséklet. Megfelelő útfelület az optimális hőmérsékleten. Tökéletes légnyomás, szél körülmények... stb.
A Corsa kategóriájában vannak olyan benzinesek is, amik csak 1 literrel esznek többet. Lehet tankolni azt több, viszont a vételáron és a szervizen akár ugyanazt meg is lehet spórolni.
Nekem nincs gondom egyikkel sem, mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!