Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 15 éves autó motorját...

Egy 15 éves autó motorját érdemes leállítani egy 0,5-1 perces piros lámpánál?

Figyelt kérdés
Amikor a kreszt tanultam még úgy tanították hogy 5 percnél rövidebb várakozásnál nem érdemes leállítani mert indításnál többet fogyaszt. Ez egy Ladánál gondolom így is van de egy újabb autónál?
2012. febr. 12. 12:08
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Úgy mint a dinamó.

Ha tekered áramot termel, ha áramot kapcsolsz rá akkor meg forog.

Ilyen már 30 évvel ezelőtt is volt.

Azt hiszem magdinónak hívták.

2012. márc. 11. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Na, akkor pontosítsunk. Dinastarternek hívták, nem 30, hanem 50 éve is van már annak. A dinamó képes villanymotorként is üzemelni, ezt használták fel a tervezői, nem túl nagy sikerrel, mert a szerkentyű mind áramforrásként, mind indítóként gyengécske volt, nem is élt meg hosszú pályafutást.

Az indítómotor nem hasznosítható áram termelésre.

A generátor nem alkalmas villanymotorként való használatra (indításra).

Igazából a start-stop rendszerhez elég egy némileg túlméretezett generátor, ami már kis fordulaton is képes elegendő töltőáram leadására, ez manapság már alapból megvan, meg persze jó aksi, önindító.

2012. márc. 11. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Nagyteljesítményű, szíjhajtású indítógenerátor


A rendszer „lelke“ egy speciális szíjmeghajtású indítógenerátor (ún. rSG), amely egyrészt ellátja a jármű elektromos hálózatát feszültséggel, másodfunkcióként pedig indítómotorként is üzemel. Képes a belső égésű motort - amint a vezető lelép a fékpedálról - a másodperc törtrésze alatt finoman, simán megindítani. Ezáltal elhagyható a forgattyútengely-lendkerékhez kapcsolódó indítómotor.


Ezt a rendszert a smart a Valeo GmbH és a Gates Corporation cégekkel közösen dolgozta ki. Mechanikus szerkezete a Valeo STARS 157 indítógenerátorát alkalmazza, amely 42 Nm nyomatékot, vagy 14 Volt feszültség mellett max. 120 amper áramerősséget produkál – ez elegendő ahhoz, hogy akár mínusz 25 Celsius fokos hidegben is biztonságosan elindítsa a motort.


A forgattyúhajtás és az indítógenerátor közötti csúszásszegény és hosszú élettartamú összeköttetés létrehozása érdekében mindkét szerkezeti elem, valamint a velük együtt hajtott vízpumpa szélesebb hajtószíjat kapott - egy hat borda széles Gates-ékszíjat alkalmaztak.

2012. márc. 12. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Ez nem a hagyományos start-stop rendszer, hanem a Smart Micro Hybridje. Az a Valeo szerkezet meg egy teljesen új találmány, sem nem generátor, sem nem önindító, azok egyike sem képes a másik feladatát ellátni. Tegyük hozzá, a Valeonak egy rendes hagyományos indítómotort is kihívás volt csinálni, nem tudom, ennek az ékszíjas cuccnak milyen jövöje lesz. :)
2012. márc. 12. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!