Egy 15 éves autó motorját érdemes leállítani egy 0,5-1
perces piros lámpánál?
Figyelt kérdés
Amikor a kreszt tanultam még úgy tanították hogy 5 percnél rövidebb várakozásnál nem érdemes leállítani mert indításnál többet fogyaszt. Ez egy Ladánál gondolom így is van de egy újabb autónál?
Én úgy tudom, hogy 1 indítással kb annyi üzemanyag ég el, mintha 10mp-ig járatnád a motort alapjáraton.
2012. febr. 12. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 A kérdező kommentje:
Gondolom minél modernebb annál kevesebbet fogyaszt indításnál. Csak kérdés hogy 15 éves Suzuki mennyit.
Bár szerintem elég keveset.
2012. febr. 12. 12:51
3/14 anonim válasza:
Ez minden autónál így van. Például vannak ezek a start-stop rendszerek hát nagy hülyeségnek tartom hogy mikor megáll az autó akkor leállítja a motort majd mikor indulnék beindítja helyettem. Egy részből indítózásnál mindíg több üzemanyag fogy illetve többet használod az önindítót (élettartam csökkenést előidézve) ráadásul az akkumulátort is leterheled vele. Sokkal célszerűbb az hogy elindulsz a-ból b-be és a b-nél leállítod az autót és csak egyszer indítasz újra minthogy a-ból bébe menet még a lámpáknál vagy 6 szor leáll az autó és újra indul :) .Tehát nem érdemes leállítani :)
2012. febr. 12. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 anonim válasza:
Miért fogyna indításnál több üzemanyag, ha nem nyomod közben a gázpedált?
Üzamanyagot elvileg spórolhatsz így, de fél perc alatt olyan keveset, hogy nem éri meg a gyakori indítások okozta kopások miatt.
2012. febr. 12. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
5/14 anonim válasza:
Mert a motor beindításához nagyobb erő kell mint a mozgásban (lendületben)tartásához :), és ez több üzemanyaggal jár :)
2012. febr. 12. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 anonim válasza:
Jaja, azt az erőt az önindító szolgáltatja, a hozzávaló energiát meg az akku. :)
Hidegindításnál valóban több anyag menne be, de egy perc alatt nem szokott annyira lehűlni a motor, hogy ezt a többletüzemanyagot megkapja.
2012. febr. 12. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 anonim válasza:
a start-stop rendszerek is csak üzemmeleg motorral lépnek működésbe. hideg és túlhevült motort nem szabad leállítani. valamint az ezzel a rendszerrel ellátott autók jobb önindítóval és akkumulátorral vannak felszerelve, hogy bírják a plusz működést. tehát kedves 12:54, nem olyan hülyeség az!
2012. febr. 12. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
8/14 anonim válasza:
12:54-es vagyok.
Tehát a start stop rendszereknél nincsen nagyobb teljesítményű akkumulátor . Egyedül aminek a teljesítményét megnövelik az az önindító ami szükség esetén még plusz generátorként működik+ a vezérlőprogramot módosítják. Bár nekem soha nem kéne ilyen autó sőt még leállítani sem érdemes piros lámpánál vasutnál vagy egyéb helyen ahol pl a start stop működik mert csak egyszer üssön a ménkű aztán nem fog beindulni hiába indítózunk :) , én maradok a járatásnál :)
2012. febr. 12. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 anonim válasza:
Hogy tud egy önindító plusz generátorként működni? :)
2012. febr. 12. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 anonim válasza:
a tervezőket kérdezd. Amit vezettem ilyen tesztautót én elkértem a könyvét és ezt olvastam benne
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!