Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit csináljak, hogy ne dermedj...

Mit csináljak, hogy ne dermedjen bele a gázolaj a kocsimba? Bővebben lenn.

Figyelt kérdés

Mitshubishi Pajero 86-os évjárat, 2,5 TD. A gázolajszűrő 2 hónapja volt cserélve. Eddig nem is akadt gond, de most nagyon nagy hidegek jöttek, és nem tudok járni vele. Egy mozdulatra beindul, de kb 10 perc után elveszíti a fordulatszámot és leáll. Újraindítás után már csak fél perceket bír. Téli gázolaj van benne, plusz dermedésgátló adalék. A szerelő szerint víz van valahol a rendszerben, de most nem tudja vállalni. Hallottam olyat, hogy denaturált szeszt kell hozzáönteni, mert az bontja a vizet és el tud égni. Ez tényleg így van? Nem tesz kárt a motorban? Azt tudom, hogy a Pajero hengerfeje elég érzékeny. Olyan előfordulhat, hogy a gázolajszűrő alján összegyűlik a víz? Ha igen, és leveszem, hogyan kell utána légteleníteni?

Esetleg egyéb tippek?


2012. febr. 9. 07:24
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Mitsum van nekem is.Mivel már 2 hónapos a szűrőd,a nagy hidegek meg most jöttek,azt cseréld ki. 4 éve én is így jártam,ősszel csere,aztán jött a nagy hideg és bumm...egyébként meg ne költs ilyen téli gázolajra,mert az omv-s ban is csak izopropyl alkohol van,mint pl. a téli szélvédőmosókban....szóval e legegyszerűbb az,hogy teszel egy teli tankhoz 1 l E85-öt,a legjobb dermedésgátló ami csak létezik és az alkohol révén tisztítja ,pucolja a rendszert. Én a helyedben ezzel a keverékkel egy kicsit megjáratnám,utánna cserélném a szűrőt! A vizesedégátlód nem jelez vissza a műszerfalon ?

Ja még valami,ezekben a vasakban az adagoló előmelegítése rá van kötve a vízkörre,tehát ha ott a kis bemenő cső el van tömődve,akkor üzemmeleg motornál sem tudja előmelegíteni a kissé megdermedt,esetleg bekevert gázolajat ! Csavarhúzó,leszeded,megnézed,kipucolod....

Írj,ha van valami!

2012. febr. 9. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

Szia! Köszi a választ!

Hát kezdjük az elején. Mi az a E85?

Ez a vizesedésgátló visszajelzést én még nem láttam a műszerfalon, lehet, hogy nincs is. Mint írtam, 86-os a kocsi, szóval nem a legújabb modell.

Az is megköszönném, ha pontosabban behatárolnád, hol keressem ezt a bizonyos kis csövet a vízkörön.

Bocs, hogy ennyire értetlen vagyok. Alfát és Opelt már javítgattam, de a Pajero még csak két hetes, és némi továbbképzésre van szükségem.

Tényleg szájbarágósan kérem az infót, merthogy szoknyát hordok :-)

2012. febr. 9. 08:00
 3/15 anonim ***** válasza:

E85:bioethanol üzemanyag,elég sok helyen lehet már kapni,nézd meg a holtankoljak.hu oldalán ! Az autóm nekem 91-es ,tehát a motorjaink hasonlóak. Az adagolón lenni kell felül kis vékony gumicsőnek,ami a vízkör felöl érkezik,ezt bizos megtalálod ! Bilincscsel van rögzítve az adagolóra,leszeded és megnézed nem -e vízköves belülről esetleg az adagoló csonkja is amire megy. Gumicső még a gázolajszűrőből megy rá,tehát azt kizárhatod,meg azt úgy is cseréled nemsokára... Egyébként narancssárga színű a visszajelzője a vizesedésnek a műszerfalon,a töltés,olajnyomás mellet van-szokott lenni.

Ha eddig nem világított,az a jó !

Írj még ha van valami !

2012. febr. 9. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

Ez az etanol nem csak benzinesekbe jó? Bár lehet, hogy most hülyeséget kérdeztem.

Ha lecserélem a szűrőt, hogy légtelenítsek? Mert én azért megnézném, hogy van-e az alján víz.

2012. febr. 9. 08:14
 5/15 anonim ***** válasza:

Persze,hogy benzienes üzemanyag,De t emost csak dermedésgátlás gyanánt teszed bele,meg,hogy kivigye a vizet !

Gázolajszűrőt letekered,vízmilekulát úgysem látsz benne,meg a belülről kivált parafint sem,fölteszed az újat és a szűrőkonzol tetején van egy féltenyérnyi nyomógomb,amit felpumpálsz. Az hozza előre a gázlolajat a tankból előre,de kell vagy 40-et pumpálni. Utánna indtás,először kicsit dadogva indul,meg füstöl,mire a maradék levegőt is kinyomja magából,de utánna tökéletes lesz !

Én 1 hónapja vetem g.szűrőt,kb. 2000 Ft-ért,az 1l E85 meg tankolásonként nem sok,de menj egy kútra,amt találsz a holtankoljak.hu-n a közeledbe és vegyél vagy 5l-ert,hogy ezért ne kelljen mindíg arra menned.

2012. febr. 9. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
Hát kezdem az elején: az adagolónak nincs előmelegítése, nem megy rá semmilyen általad leírt cső. Szerintem 86 és 91 között fejleszthették. Visszajelző lámpa sem világít. Most kicsit megmelegszem, aztán letekerem a szűrőt. Gyanús, hogy volt már gond a rendszerrel, mert találtam egy visszacsapó szelepet beépítve.
2012. febr. 9. 08:41
 7/15 anonim ***** válasza:

visszacsapó nekem is van,utólag szereltem be.akkor elektromos az előmelegítés,vagy a szűrőnél melegít elő ?

mindegy,cserélj szűrőt és tégy bele E85-öt.

2012. febr. 9. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
Leszedtem a szűrőt. Hát ez minden, csak nem új :-( Látszik, hogy többször szét volt tekerve. Megrendeltem az újat, majd kiderül, hogy úgy működni fog-e.
2012. febr. 9. 09:30
 9/15 anonim ***** válasza:

Rendelni kell? Én bemegyek a sarki autósboltba és van...

Egyébkén nem értem....azt mondod,többször volt már piszkálva....akkor hogyan lehet 2 hónapos ?! Írj majd ha siker van...Nő létedre egyedül szereled az autód ? Ember nincs ?! Belevaló NŐ lehetsz!!

2012. febr. 9. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Két eldugott kis falu között egy tanyán élünk, itt még az Algopirint is meg kell rendelni.

Azt hiszem írtam már, hogy 2 hete van nálam a kocsi. Az előző tulaj mondta, hogy 2 hónapja cseréltette, amikor vizsgára vitte a kocsit. Nem feltételezem róla, hogy átverne, valószínűleg Őt vágta át szerelő.

Van ám emberem is, csak napközben dolgozik, én meg most itthon vagyok a gyerekekkel. Amúgy sem valami gyakorlatias, bár nagyon ügyes, én kreatívabb vagyok. Szóval az a munkamegosztás, hogy én kitalálom, hogyan, Ő meg megcsinálja, ha itthon van, de nem szeretem este még ezzel is terhelni.

Az túlzás, hogy értenék a szereléshez, de eddig nagyon tré autóim voltak, sajátos hibákkal. Az ember lánya meg nem kiálthat állandóan segítségért. Így megtanultam rézdróttal megpatkolni az izzítás biztosítékát, csavarhúzóval beindítani az autót, célszerszámot készíteni csapágyhoz, meg hasonlóakat.

Most nagyon reménykedem, hogy egy darabig nem kell szerelnem. Ez az autó nagyon egyben van, gyönyörű kívül-belül. Gondolatra indul, pontos a váltója, nem zörög, nem recseg semmi.

Majd írok, ha megoldódott ez az üzemanyag probléma.

2012. febr. 9. 10:55
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!