Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nagy hideg miatt van a baj,...

A nagy hideg miatt van a baj, vagy a generátor nem tölt vissza?

Figyelt kérdés

Van egy benzines Skoda Octavia.

Rendszeresen hétvégente járok vele minimum 100km-t (egy hónapban max. egy telitank megy el, ami úgy 700-800km).

Hétköznap nem fűtött garázsban áll, hétvégén viszont a szabadban, odakint.


Történt a közelmúltban, hogy...

- most szombaton reggel kiálltam a garázsból, elmentem vele 10km-re, majd megálltam vele egészen estig az utcán.

- este elindultam vele, majd 10-15km után megállt az autó. (közvetlenül előtte elhalványodott a műszerfalam kisebb - nagyobb része, ABS kivillant, majd a légzsák is, fűtés kikapcsolt, világításom "behalt", és végül megállt az autó dadogva... mint ami nem kap üzemanyagot, bár ez nem meglepő, hiszen a befecskendezés és minden egyéb elektronikus);


Érdekesség (nekem legalábbis), hogy a motorindítás mindig elsőre, frankón működött. Persze az előbbi eset után semmi... akku lemerült.


Telefonon segítséget kértem, hoztak egy másik akkut (igazsághoz tartozik, hogy nem volt teljesen feltöltve, nem tudjuk mennyire volt életképes, de akkor éppen a célnak megfelelt), beletettük és minden szép és jó. Elmentem az célomig (20-30km), és ott állt (szabadban) az autó hétfőn reggelig.

Indítás megint csak elsőre, minden OK.

Mentem vele megint csak olyan 10km-t, és eljátszotta ugyanazt, mint szombat este az "eredeti" (máskor is benne lévő) akkuval.


Hétfőn, miután megint hívtam a segítséget, visszatettük az először kivett ("original") akkut, elmentem vele haza (nem fűtött garázsba), és most azóta szépen lassan, töltögetem az akkut.


Kérdésem tulajdonképpen az, hogy ez normális-e?

Válasz nyilván az, hogy nem... tudom, arra értem a kérdést, hogy akku(k)nak a hideg miatt volt-e baja, vagy más (is) lehet a baj? Pl. hogy a generátor nem tölt (egyáltalán, vagy kevésbé, mint kellene)?


Tény, a nagy hideg beköszönte előtt nem töltöttem fel maximálisan egyik akkut se, és hetente mozgattam az autót, nem is óriási nagy távolságokra (és az is 20-30km-es etapokból áll), amúgy pedig vagy a minusz 15-20 fokban volt (szabadég), vagy a -10 fokos garázsban.


Ugyanakkor én azt tanultam fizika órákon, és a jogsi megszerzésekor is (3 éve volt), hogy az akkumulátorokat akkor éri a legnagyobb igénybevétel, amikor beindítjuk a motort.

Azt gondolnám, hogy utána az autó ellátja saját magát árammal (generátor tölti az akkut és úgy), plusz (!) még vissza is tölti az indításból fakadó töltés-hiányt, vagy mit.


Ehhez képest, mint írtam is, mindig azonnal indult, majd rövidtávon belül megállt, és teljesen lemerült.


Ennyire leszívja a hideg? Lehetséges, hogy ennyire nagy az autó energiaszüksége, hogy (legalábbis beindítás után, a bemelegedési fázisban) nem képes magát ellátni sem, többet igényel, mint amennyit maga tölt rá?!


Vélemények, tapasztalatok?! Minden érdekel!


2012. febr. 7. 23:32
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

nem írtad el...14-14.4 V(egészen pontosan 14.4)a töltőfeszültség...13 V-nál bajvan...szerintem ott a töltéssel van gond...egy ledes kontrollámpa mindent megmutat

(homasita)

2012. febr. 11. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
A 13-13.4-et arra értettem hogy az alatt van baj, a gyárinál nagyobb teljesítményű izzók miatt eshet ennyit a fesz.
2012. febr. 11. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 zolika217336 válasza:

És ha alapjáraton ( mert én úgy néztem ) is megvan a 14.3 töltés akkor lehet okolni a generátort vagy inkább az aksi a ludas

( hasonló gondban vagyok én is..)

2013. márc. 1. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!