Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nagy hideg miatt van a baj,...

A nagy hideg miatt van a baj, vagy a generátor nem tölt vissza?

Figyelt kérdés

Van egy benzines Skoda Octavia.

Rendszeresen hétvégente járok vele minimum 100km-t (egy hónapban max. egy telitank megy el, ami úgy 700-800km).

Hétköznap nem fűtött garázsban áll, hétvégén viszont a szabadban, odakint.


Történt a közelmúltban, hogy...

- most szombaton reggel kiálltam a garázsból, elmentem vele 10km-re, majd megálltam vele egészen estig az utcán.

- este elindultam vele, majd 10-15km után megállt az autó. (közvetlenül előtte elhalványodott a műszerfalam kisebb - nagyobb része, ABS kivillant, majd a légzsák is, fűtés kikapcsolt, világításom "behalt", és végül megállt az autó dadogva... mint ami nem kap üzemanyagot, bár ez nem meglepő, hiszen a befecskendezés és minden egyéb elektronikus);


Érdekesség (nekem legalábbis), hogy a motorindítás mindig elsőre, frankón működött. Persze az előbbi eset után semmi... akku lemerült.


Telefonon segítséget kértem, hoztak egy másik akkut (igazsághoz tartozik, hogy nem volt teljesen feltöltve, nem tudjuk mennyire volt életképes, de akkor éppen a célnak megfelelt), beletettük és minden szép és jó. Elmentem az célomig (20-30km), és ott állt (szabadban) az autó hétfőn reggelig.

Indítás megint csak elsőre, minden OK.

Mentem vele megint csak olyan 10km-t, és eljátszotta ugyanazt, mint szombat este az "eredeti" (máskor is benne lévő) akkuval.


Hétfőn, miután megint hívtam a segítséget, visszatettük az először kivett ("original") akkut, elmentem vele haza (nem fűtött garázsba), és most azóta szépen lassan, töltögetem az akkut.


Kérdésem tulajdonképpen az, hogy ez normális-e?

Válasz nyilván az, hogy nem... tudom, arra értem a kérdést, hogy akku(k)nak a hideg miatt volt-e baja, vagy más (is) lehet a baj? Pl. hogy a generátor nem tölt (egyáltalán, vagy kevésbé, mint kellene)?


Tény, a nagy hideg beköszönte előtt nem töltöttem fel maximálisan egyik akkut se, és hetente mozgattam az autót, nem is óriási nagy távolságokra (és az is 20-30km-es etapokból áll), amúgy pedig vagy a minusz 15-20 fokban volt (szabadég), vagy a -10 fokos garázsban.


Ugyanakkor én azt tanultam fizika órákon, és a jogsi megszerzésekor is (3 éve volt), hogy az akkumulátorokat akkor éri a legnagyobb igénybevétel, amikor beindítjuk a motort.

Azt gondolnám, hogy utána az autó ellátja saját magát árammal (generátor tölti az akkut és úgy), plusz (!) még vissza is tölti az indításból fakadó töltés-hiányt, vagy mit.


Ehhez képest, mint írtam is, mindig azonnal indult, majd rövidtávon belül megállt, és teljesen lemerült.


Ennyire leszívja a hideg? Lehetséges, hogy ennyire nagy az autó energiaszüksége, hogy (legalábbis beindítás után, a bemelegedési fázisban) nem képes magát ellátni sem, többet igényel, mint amennyit maga tölt rá?!


Vélemények, tapasztalatok?! Minden érdekel!


2012. febr. 7. 23:32
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:

A piros akkumulátor fényem (ami ugye gyújtáskor mindig megjelenik, majd indítás után el, és ez így is normális) nem vettem észre egyik esetben sem, hogy menet közben világítana. Ergo, gondolom én, hogy töltés van, nincs ezzel (akkora) gond.


Meglehet v.hogy nézetni, hogy a generátor jól működik-e?

Ha igen, akkor hol szokás az ilyet? Kb. mennyi idő, és mennyi forint?

2012. febr. 7. 23:39
 2/13 anonim ***** válasza:
Ha van multimétered egyszerű a dolog, beállítod egyenáram (DC) mérésre 20V méréshatárral, motorháztető kinyit, sarukra rádug, tipikusan 12,5v Környékén kell lennie nyugalmi állapotban. Utána motor beindít, ugyanez megismétel, ~3000es fordulat környékén 14-14.4 V környékén kell legyen a feszültség ha rendesen tölt a generátor, ha 13-nál alacsonyabb akkor nem tölt rendesen, érdemes ellátogatni autóvillamosságishoz. Ha szervizben csináltatod akkor az ingyentől a 2000ft-ig terjedő kategória, helye és embere válogatja.
2012. febr. 7. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
*13-13.4, elírtam. :)
2012. febr. 7. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Rendben, ezt idáig köszönöm.

Tehát a bemérés nem egy nagy cucc, ezek szerint, csak kell egy ilyen eszköz (és hozzáértés); és gondolom gyorsan meg is van.


Tételezzük fel, hogy a generátor nem tölt (eléggé); az mi miatt lehetséges? Hogy tud, és mitől elromolni? Télen gyakrabban szokott (vagy nincs jelentősége)? Hibatípustól függően mennyi a javítás költsége?

2012. febr. 8. 00:00
 5/13 anonim ***** válasza:

Sok hibalehetőség van, nem sorolnám fel mindet,de az összeset a mozgó vagy feszültség alatt lévő alkatrészek elhasználódása okozza. Évjáratot nem írtál, így a javítási költségről nem nyilatkoznék, általában 8-10ezer forint az alsó határ, de lehet hogy nem javítható, akkor értelemszerűen húzós összeg.


Egyébként szerintem töltéshiba lesz, erre utal az összes jel, ugyanis az autó elektromos hálózata úgy van méretezve, hogy a generátor bármilyen fordulatszámon és hőmérsékleten képes legyen önállóan ellátni a fogyasztókat (persze gyári rendszer esetén, az utólagos módosításoktól eltekintve).

2012. febr. 8. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Egyszerű. Indítsd be a motort, kérj meg valakit, hogy tartson egy 2000-es fordulatszámot. Nyisd fel a motorháztetőt és egy multiméterrel mérj rá az akkura. Ha 14V feletti értéket mutat, van töltésed és nincs baja a generátornak. Egyébként meg vegyél egy új akkut:)
2012. febr. 8. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Most nézem, hogy valaki leírta részletesebben:) Nem olvastam el a válaszokat...
2012. febr. 8. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Az a töltésjelző izé a műszerfalon csak azt nézi van-e gerjesztése a generátornak...
2012. febr. 8. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

A leírás alapján szinte biztos hogy a töltéssel van probléma, főleg ha 2 akksival is megtörtént ugyanez. Szerintem ez nincs a hideggel közvetlen összefüggésbe.

Anno volt hasonló problémám, megvettem az új akksit megtörtént ugyanez, fel lett újítva a generátor megtörtént ugyanez és kiderült hogy a test kábel ahol csatlakozik a kasznihoz el volt oxidálódva (néha töltött, néha nem). Autó villamossági szerelőhöz kellene elvinni, mert az a gáz hogy veszel egy akksit lehet hogy feleslegesen 15-20 ezerért, a hiba ugyanúgy megmaradhat.

2012. febr. 8. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
szerintem hallgass a 9-re villamossági szerelö kitudja mérni van e töltésed és a test hiba is szoba jöhet,az aksidat is megnézi jo e még egyáltalán, ha nem ráérsz utána venni
2012. febr. 8. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!