Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Lada Niva mennyire megbizhat...

A Lada Niva mennyire megbizhato auto vegyes hasznalatban? Azon kivul, h sokat eszik, meg egy ido utan rothad, meg gyenge alkatreszeket gyartanak hozza.

Figyelt kérdés
Nem sokat autozok,evi kb. 6000-8000 km-t es arra gondoltam, h egy negy tagu csaladnak megfelelne.Pl. jobban tetszene, mint egy 1.2 benzines auto.3000 euro ertekben tudnek autot vasarolni.
2012. febr. 7. 12:46
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
Hát nem egy családi autó. Ha terepre kell, oda jó. Aszfaltra nem való.
2012. febr. 7. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:

Megbízhatónak nagyon megbízható.

Benzines tehát a hideget is bírja.

Alkatrész van bőven hozzá. A motorja 1.5-1.6-os sima lada motor tóval ahhoz is mindent találni.

Van mindbe terepfelező meg difizár mint a nagyokban.

Hobbitelkekre kijárni tökéletes.

A betonon kicsit szédül vezetése nem olyan japánautós inkább kisteherautós.

2012. febr. 7. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
68%

Vigyázz!A Niva név már mást takar.Egy korszerű,modernizált családi SUV.Arról nem tudok véleményt mondani.Ha a régi klasszikusra gondolsz,akkor az már Niva 4x4 néven fut.Arról írok néhány sort.


A Lada név magáért beszél.Igénytelen,elnyűhetetlen konstrukció.Hihetetlen,hogy milyen jól bírja még akkor is,ha elhanyagolják.Egy megfelelően karbantartott Niva akár a sírig is elkísér.

A rozsda a legnagyobb ellensége.Az öreg autók a koruknál fogva rohadnak,míg a fiatalabb,2000 után gyártottak egyszerűen rossz minőségű anyagból készültek.A karosszériára oda kell figyelni.Ha időben kijavítod a hibákat,akkor azzal sem lesz komoly probléma.Egyszerűbb megelőzni a hibát,mint javítani.Törődni kell vele...


A motor,a hajtás,a fékrendszer nagyon is megbízható.A motor még a mai napig is egy 1965-ben tervezett motorra épül.A legnagyobb módosítás 1970-ben történt,amikor is felülre helyezték a vezérműtengelyt.Aztán a 90-es évek elején jött a befecskendező.Én személy szerint a régebbi,porlasztós változatot választanám.Minél egyszerűbb,annál megbízhatóbb.


Közúti és városi használatra nem túl alkalmas.Az állandó összkerék-meghajtás miatt (mai szemmel) sokat fogyaszt.Városban 15 liter is lehet.Közúton 10-12 literből kihozható.Persze ezek a fogyasztási adatok csak jó állapotú és megfelelően beállított autókra vonatkoznak.A másik komolyabb hátránya a magas súlypont és nagy hasmagasság.A nagyobb tempójú kanyarokban könnyen felborulhat.Tipikus terepjáró betegség...

A mai rossz minőségű utakon érdemes meggondolni.Földúton,hóban,hegyi utakon még talán jobb is,mint egy személyautó.


Nem olyan nehéz hozzá jó minőségű alkatrészeket találni,csak keresni kell.Mivel szinte minden egykori szovjet tagállam gyártott hozzá valamit,ezért van alkatrész bőven.Az utángyártott alkatrészek is jók lehetnek.Nagyon sok utángyártó cég az egykori gyártóból lett.Szóval lehet kapni gyári minőséget.Sőt,még attól jobbakat is.Pl a Lemförder futóműalkatrészek.Drágább a gyárinál,de sokkal jobb is.Mahle,Schrick,Blistein,Master Sport(ebből nem mind jó)...csak néhány jó minőségű alkatrészgyártót mondtam most.

Általában a gyári árhoz képest kell viszonyítani.Ami fele annyiba kerül,az gagyi.Ami kétszer annyiba az nagyon is jó!De általánosságban még mindig töredéke egy nyugati autóénak.

Nem tudom honnan írsz,de gyanítom,hogy külföldről.Az ékezetek hiánya miatt.Magyarországon is sok jó alkatrészt lehet venni.

Sokan fogják mondani a benzin/gáz üzemű autó vásárlását.Én nem vagyok autógáz párti,szóval erről nem is írok semmit.Különben is évi 6-8ezer km benzinnel sem vészes.


Csak ajánlani tudom a Ladát!

2012. febr. 7. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:

A motorválaszték az előző válaszban nem pontos.

Gyárilag:

- 1300 benzines,karburátoros, 4 fokozatú váltóval(jellemzően angol export)

- 1600 benzines,karburátoros, 4 és a későbbi modelleken már 5 fokozatú váltóval

- 1700 benzines,karburátoros, 5 fokozatú váltóval

- 1700 benzines,befecskendezős, 5 fokozatú váltóval.

- 1900 Diesel, 5 fokozatú.(jellemzően francia export)

2012. febr. 7. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:
Koszonom a valaszokat!
2012. febr. 7. 15:57
 6/20 gomzoli ***** válasza:
16%

Te jószagú úristen, 3ezer Euroért nehogy már egy Nivát vegyél családi autónak!

Szeretsz az út szélén szerelni? Fejfájást kapni a zajtól? Veseköved van, és azt szeretnéd lerázatni vele? Szeretsz hosszú úton 3 óránként tankolni?

Ne haragudj, de szerintem kissé megmaradtál egy önző dedósnak, aki a családja érdekeit a háttérbe szorítja, csak hogy mindenáron legyen egy puritán 4x4 a segge alatt.

Haverom 2 hete vett egy '98-as Opel Omega kombit, 2,0 td 110 Le, szép állapotban, fél millióért. Az kevesebb, mint 2 ezer Euro, és EZ igen, ez családi autó, amit a koszlott Nivával össze sem hasonlíthatsz. Említhettem volna hasonló áron Ford Mondeo-t, vagy F Astra Caravant, stb., stb,. A megmaradt 1000 Euroból meg tip-top állapotba hozhatsz szinte bármilyen hibát, ha van nekik egyáltalán.

Úgyhogy kapj észbe, és gondolkodj...

2012. febr. 7. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 gomzoli ***** válasza:
0%

Ja és ha azt hiszed, hogy a Niva jobban menne, mint "egy 1.2 benzines auto", akkor nagy csalódás fog érni. 0-100 gyorsulás kb. 17mp. A 45 Le 1.0 Corsa kenterbe is veri...

A másik, a 4 tagú családodban ki lesz azzal büntetve, hogy hátul üljön a Niva-ban? Utána vess egy pillantást a csomagtartójára, meg a kezedben lévő második nagybőröndre, amit már nem tudtál berakni, és döntsd el, hogy ez családi autó-e?

Elment az eszed, ha megveszed!

2012. febr. 7. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 A kérdező kommentje:
jo van na!meggyoztetek!
2012. febr. 8. 08:37
 9/20 anonim ***** válasza:
100%

gomzoli!


Nem értem,hogy miért kell így beszélni csak azért,mert Te nem szereted a Nivát.Ne érts félre,nem azzal van baj,hogy kifejtetted a véleményed.Csak az egészet eléggé lekezelő stílusban tetted.Abba nem gondoltál bele esetleg,hogy a kérdező olyan helyen lakik,olyan útviszonyok vannak arrafelé,ahova szükséges egy ilyen "puritán 4x4-es"?

Gondolj csak egy rosszul tisztított hegyi szerpentinre télen.Nem kell messzire menni a példákért,kapcsold be a tv-t este,amikor a híradó megy.Minden autó az emelkedő alján kapirgál egyhelyben,míg az erdészek,OMSZ MENTŐK!!!! a Lada Nivával felszaladnak a hegy tetejére...


Ez csak egy példa volt a sok közül.Én sem akarom rábeszélni egy ilyen autóra,de lebeszélni sem.A véleményemre volt kíváncsi és azt kultúráltan kifejtettem még tegnap.És még egyszer mondom,hogy távol áll tőlem a kötözködés,megértem amit mondasz.Sőt,igazad is van abban amit leírtál.Bár fogalmazhattál volna kevésbé támadó,lekezelő stílusban is.


Egyébként nem kell az út szélén szerelni a Ladát.Ezeket nem is tudom,hogy honnan veszik az emberek.Esetleg a lepukkant "cigányladákat" vagy azt,amit egy 17 éves streetracer hülyegyerek szakszerűtlenül a sufniban tuningolt...A Lada többször elnyerte az év autója díját,komoly nemzetközi versenyeket nyertek.Sőt,a Niva 2. helyezést ért el az 1984-es Párizs-Dakar rallyn.


Én személy szerint 7 éve használok Ladát,az évek során legalább 15 különféle Ladát kipróbálhattam.Ha megkapja a szükséges SZAKSZERŰ törődést,akkor nem hagy cserben.Megbízhatóság terén simán megállja a helyét a mai autók között.Ehhez az kell,hogy ne hallás alapján állítsa be a szelepeket a szomszéd Józsi bácsi...Remélem értitek mire akarok kilyukadni.

2012. febr. 8. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 gomzoli ***** válasza:
0%

Kérlek bocsáss meg, ha önérzetedben megsértettelek, elhiszem, sőt megértem, ha a Lada autókhoz érzelmileg kötődsz. Nekem az első autóm Trabant volt, és énnekem is könnybe lábad a szemem, ha róla mesélek, holott 3 év alatt sokszorosan többet szívatott, mint az összes utána lévő autóm együtt véve. De szerettem, és kötődtem hozzá.

Most térjünk át a szigorúan érzelemmentes, és objektív hangra. Attól még, hogy egy majdnem 30 évvel ezelőtt kifejlesztett autó 28 éve részt vett a Dakar Rallye-n (gondolom gyári állapotban...) és még jól is szerepelt, nem jelenti azt, hogy a mai világban bármilyen szempont alapján is megállná a helyét. Terepjáró képessége a korabeli konkurenciával egyenrangúvá tette, a mai világban viszont nem kiemelkedő. Motorizáltsága több, mint elavult. Fogyasztása kritikán aluli. V6-os motorokkal felszerelt konkurensek 2 tonnás tömeg mellett szívogatnak ennyit. A cserébe nyújtott menetteljesítményről nem is beszélve. Sem komfortja, sem menettulajdonságai, sem kihasználhatósága nem indokolják, hogy manapság reálisan családi autóban gondolkodó emberek őbenne lássák a megoldást. A tartósságra áttérve, teljesen őszintén, mutass egy azaz 1 darab Lada motort (mindegy mely típusból), ami 250 ezer Km futásteljesítés során legalább egyszer nem volt fúrva, gyűrűzve, azaz felújítva...és ennek ellenére működik és egy műszakin, és zöldkártyán átmegy.

És mivelhogy a kérdező 3 ezer Euro-t szán a vételre, és nem 300ezer Ft-ot, ezért gondolom, hogy nem olyan helyen él, ahol terepjáró kell neki a legközelebbi bolt eléréséhez...

Remélem ezúttal nem voltam bántó.

A kocsi annak idején jó volt. Kilógott a 100-as Skoda, a Wartburg és a Zaporozsec közül. De ennek már csak a nosztalgikus gondolatok között van helye. Vagy a hobbyból sárban autózók között (abból is a szegényebbjénél).

2012. febr. 8. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!