Szerintetek jó ez a fékezési technika, vagy hülyeség?
Egyik ismerősöm havas,csúszós úton úgy fékez,hogy nyomja finoman az első féket is (lábfék) és a kéziféket is behúzza. Kérdeztem hogy mi ez, erre azt mondta hogy ez azért jó,mert jobb a fékhatás/fékerő és nem csúszik meg az autó sem elöl sem hátul. Szerintetek van benne valami?
Lehet befolyásolt,de tényleg mintha biztonságosabban állna meg az autó.
21:46
Csak az a helyzet hogy az első tengelyen nagyobb a terhelés (ez által a tapadás is)két okból kifolyólag.
1. Ott van a motor ami eléggé lenyomja
2.Amikor fékezel, az autó előre bukik amitől még nagyobb lesz elől a terhelés és a tapadás.
Nem poénból csinálják az autók fékeit úgy hogy az első mindig erősebb mint a hátsó.
Amúgy meg meg kéne tanulni úgy vezetni hogy ne csússzon meg az autó. Én most így hóban egy 1990-es 1.3-as wartburgot vezetek (még fékrásegítő sincs benne) és csak akkor szoktam megcsúszni egy picit amikor egy nagyobb nyomvájút vagy egy buckát elkapok, de azt is rövid időn belül korrigálom.
Szóljál ismerősödnek hogy próbáljon meg kicsit lassabban kanyarodni, és finomabban fékezni, és meglátod hogy ezerszer jobb a "kézifékráncigálós" hülyeség helyett.
Jah, és ne rángassa azt a kéziféket, mert rövid időn belül elszakad, a sima bowdenes kézifékeket nem erre találták ki.
00:04
Igen, ezekkel tisztában vagyok. Azért írtam, hogy több ott a fékerő :) Csak próbáltam rájönni, hogy milyen elgondolás lapulhat a kérdés mögött. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!