Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek jó ez a fékezési...

Szerintetek jó ez a fékezési technika, vagy hülyeség?

Figyelt kérdés

Egyik ismerősöm havas,csúszós úton úgy fékez,hogy nyomja finoman az első féket is (lábfék) és a kéziféket is behúzza. Kérdeztem hogy mi ez, erre azt mondta hogy ez azért jó,mert jobb a fékhatás/fékerő és nem csúszik meg az autó sem elöl sem hátul. Szerintetek van benne valami?

Lehet befolyásolt,de tényleg mintha biztonságosabban állna meg az autó.


2012. febr. 6. 21:20
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Hülyeség... Ha a sima lábféket használod, akkor is fognak a hátsó dobfékek. Viszont, ha hátul is tárcsás autóról van szó, véleményem szerint akkor is hülyeség.
2012. febr. 6. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Dehát a lábfék az csak a két elsőre fékez. A dobfék az bowdenes.Nem?
2012. febr. 6. 21:22
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Marhaság, ha ABS is van akkor meg mégnagyobb marhaság!

:D

2012. febr. 6. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
Az autók "lábféke" minden kerékre hat, nem csak az első kerekekre!
2012. febr. 6. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
És ha nincs benne ABS? am valszeg van de nem tudom. Ilyet még am nem láttam :)
2012. febr. 6. 21:24
 6/14 anonim ***** válasza:
egyáltalán nem marhaság. egyik ismerősöm rallyversenyző és egyszer amikor nagyon fagyos és havas volt az út, akkor ő is hasonlóan fékezett.
2012. febr. 6. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Hmm. Ugyanezt mondta az én ismerősöm is. Megnézed fékezel egy állati nagyot,a lábfék csak az első kerekeket fogja. vagy nem?? Így meg mind a négy kerék fékezve van.
2012. febr. 6. 21:35
 8/14 anonim ***** válasza:
79%

Hülyeség, indokaim is vannak bőven:


A kézifék alapvetően rögzítőfék, vagyis arra való hogy megállás után az autót álló helyzetében rögzítse. Erre lett kitalálva, méretezve. Persze lehet kibírja az állandó rángatást, de nem fog örülni neki, esélyes hogy előbb utóbb tönkre fog menni (bowden megnyúlik, elszakad, esetleg más problémák). Te is ha a fülednél rángatnának mennél a rángatás irányába, de közben nem éreznéd jól magad. Míg ha szülinapodon meghúzzák évente egyszer, akkor még kifejezetten jól is esik (de nem naponta).


Az üzemi fék (vagyis amit az autó megállítására használunk) a lábfék, ami egyszerre működteti az első és hátsó fékeket is.


Újabb autóknál az elektronika úgyis kiszámítgatja mikor hova mennyi fékerő kell hogy ne csússzon meg az autó, ezzel a kézis szórakozással inkább csak "félrevezeti" a számítógépet mintsem segítene neki...


A kézifék húzogatása elvonja a figyelmét, ráadásul szükség van hozzá az egyik kézre, vagyis azzal nem tudja fogni a kormányt. Főleg hóban nem árt két kézzel fogni, mert bizony egy nagyobb hóbucka simán kiveszi a kezedből a kormányt ha nem erővel fogod.


Fékezni alapvetően motorfékkel célszerű.


Az autó nem azért csúszik meg, mert a fékerő nem egyenletes a kerekeken, hanem sokkal inkább azért mert:

- satuféket nyom

- a kanyarba túl nagy sebességgel érkezik be

- az autót egy bucka vagy valami megdobja

Ezeken semmit sem segít ez a kézis baromkodás.


Ha már mindenképpen jól akar fékezni, olvassa el ezt:

[link]


Amúgy ez a baromság honnan jött neki? Olvasta valahol? Vagy magától találta ki?

2012. febr. 6. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Az első kerekekre több fékerő jut mint a hátsókra... és ilyen időben inkább az első kerekek hajlamosak blokkolásra vagy azokat fogja meg az ABS és a hátsó még talán kaphatna egy kis fékerőt... gondom innen jött az ötlet hogy ad neki még egy kicsit kézifékkel... :D
2012. febr. 6. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Hmm. Ez az elmélet is igaz lehet :) Sőt ennek hiszek.
2012. febr. 6. 21:48
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!