A harci járműveknek a turbója?
Arra lennék kíváncsi hogy a harci járművek és tankoknak a turbója ,miért ad olyan sípoló utóhangot?? Pár nagy traktornál is megfigyeltem. Én is szeretnék ilyen hangoot :)
http://www.youtube.com/watch?v=2QdFAkCa68E&feature=related
Itt egy link mire gondolok ha füleltek észreveszitek miről beszélek.
Toyota Hiace 2,5 TDI. Sípoló hangot ad a turbó, amikor bekapcsol.
VW Passat 2.0 TDI Detto
Ezeket említettem, mert ezeket már vezettem és tapasztaltam.
Két oka van annak, hogy ilyen hangos.
Egyrészt nagy. Egy ilyen jókora teherautó motorját hatalmas feltöltővel kell lélegeztetni, nagy neki a tehetetlensége, gázelvétel után még jó darabig pörög és fütyül. Egy kisebb turbó kevésbé sípol. Ugyanez igaz a traktorokra is: a nagy feltöltőnek a hangja is nagyobb.
Másrészt egyes harcijárműveknél nem alapkövetelmény, hogy minél csendesebbek legyenek. Egy csapatszállító gépkocsi például ritkán vesz részt felderítésben, ezért nem lényeg, hogy ne legyen neki hangja. A katonák majd megszokják, hogy ordít, sokkal fontosabb, hogy minden részegység tökéletesen megbízható és egyszerűen szervizelhető legyen. Ezért a feltöltő lapátainak tervezésénél sem végeznek különösebb elemzést a zajra vonatkozóan, hanem azt a lapátformát alakítják ki, ami a legtovább bírja. Ha ez hangos, akkor hangos, majd hozzászokik, akinek ezzel kell dolgoznia. A traktoroknál sincs ez másként: kinn, a szántóföldön a kutyát nem zavarja, hogy olyan hangja van, mint egy felszállni készülő sugárhajtóműves repülőgépnek. Ott az a lényeg, hogy ne a szántóföld közepén haljon meg, távol minden civilizációtól (és javítóműhelytől), tönkretéve az aznapra tervezett munkát. Ha fütyül, hát fütyül, majd hangszigeteljük a kabint, hogy Józsi bácsi ne bolonduljon meg.
Ha ilyen hangot szeretnél, akkor konvertáld mp3-ba ennek a videónak a hangsávját, aztán hallgasd. Ha autónál szeretnél ilyet, akkor valami turbós autót kell venned, az is hasonlóan fütyül, csak kicsit halkabban és nem olyan hosszan.
A hülyülős kérdés eggyel arrébb van:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__259..
:-)
Szédületes gép...
1730ló az azért nem semmi. Kell anyag hogy kibírja a terhelést. De alapjáraton csendesek ezek a versenyautók is.
Az elsőkerék nem hogy ki van ékelve a mérőpadon hanem le is van kötve a kerék. Ez komoly.. :)
Amúgy abban igaza van az egyikőtöknek hogy a turbó (bekapcsol) Csak azt nem úgy csinálja hogy megáll és elindul hanem még nincs meg a megfelelő fordulatszáma a motornak addig nem nyom be túl sok levegőt. De mikor megvan a motor forgat van és elérete a kiáramló gáznyomás azt a határt hogy életre keltse a turbót onnastól lezdődik az igazi öntápláló folyamat.
http://www.youtube.com/watch?v=E-8BX7dUk5c
Turbókazán :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!