Mi igaz ebből? Tényleg szabad ilyent csinálni?
Valaki azt tanácsolta,hogy ha vezetés közben észreveszem,hogy a víz felmelegedett 100 fokra, akkor vegyem le a kontaktot, és úgy menjek tovább,merthogy ha a kocsi sebességben van továbbra is gurulni fog. Ebből mi igaz és mi nem?
Még kezdő vagyok,így sokat nem értek,nincs tapasztalatom.
1.mondat: nem igaz
2.mondat: kérdés
3.mondat: igaz
Ja persze.
Ha sebességben hagyod, akkor az áttételen keresztül tovább forog a motor, a vízpumpa tovább keringeti a vizet, és a menetszél lehűti a motort. (gondolják az okosok!)
A motorfék miatt azonban az autó néhány méteren belül megáll, így a fent hatás csak max. fél percig tart. Ezalatt pedig a motor nem műl egy tizedfoknyit sem!
Szlovákiában vagy Erdélyben vannak az okos haverjaid?
("kontakt")
*fent= fenti
*műl= hűl
Diszgráfia...
Közlekedsz mondjuk 90 km/h-val és le akarod állítani a motort menet közben? Mi célból?
Egyrészt 100 fok még nem veszélyes, ilyenkor - ha egyébként minden rendesen működik, pl. a vízpumpa keringeti a folyadékot, a ventillátor megy - akkor elég lehet csökkenteni a terhelést, azaz kevésbé nyomni a gázt.
Ha hirtelen megy fel a hőmérséklet akkor valami hiba lehet, olyankor célszerű megállni.
Ha leveszed a gyújtást, akkor megszűnik pl. a kormány rásegítése, ami veszélyes is lehet.
Az tényleg segít rajta, ha kiteszed üresbe, ekkor a motor nem kap terhelést, csak üresen forog, kevesebb hőt termel. Mikor már jól lelassult, lehet vele szépen, alapjáraton gurulni valami értelmes sebességgel (legalább 30-40 km/h). Ami sokat jelent, az az, ha teljes fokozatra tekered a fűtést, ekkor a motor a fűtőradiátoron át is tud hőt leadni.
Nem tudom, mit jelent a "levenni a kontaktot" kifejezés, de ha a gyújtás elvételére gondolsz, azzal nem biztos, hogy jobban jársz. A motor nem termel hőt, de forog, viszont a motorfék miatt hamar meg is áll, olyankor pedig biztos, hogy megrottyantja a vizet (főleg, hogy a ventillátor sok autónál leáll olyankor).
Nekem azt tanították pár éve, hogy minél előbb megállni és alapjáraton hagyni az autót pár percig és leállítani utána. Amúgy az autóban 100 fokon NEM forr a víz mivel nyomás alatt van így kb 110fokon forr!!! Mit értesz a "vegyem le a kontaktot" kifejezés alatt?
-Gyújtást levenni? (nagy ötlet még a kulcsot is vedd ki akkor még a kormányzár is lezár)
-Esetleg kinyomni a kuplungot? (ha kinyomod a kuplungot akkor lehet sebességben te azzal nem mész semerre max ameddig a lendület el nem fogy.)
Így túlkomplikálni apám....
Ha meleg a motor, hőt kell elvonni tőle. Bekapcsolod a belső fűtést (ami a motor felől jön ) pár percre aztán jónapot. Ennyi idő bőven elég lesz ahhoz, hogy ne melegedjen túl a motor (amúgy sem szabadna neki, azért van a hűtő :P)
Nekem a régi 20 éves autómon 3 állás van, ha 3-asban nyomaton a fűtést, azért az elég intenzív.... Egyszerűbb és biztonságosabb módszer mint az összes többi felsorolt okosság... Igaz így meleged lesz, de ha közben lehúzod az ablakot, már nem olyan vészes...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!