Mennyire nehéz házilag átalakitani egy autót elektromosra, vagy hibridre, v csak hidrogénosra?
Én azért nem mondanám hogy lehetetlen házilag ép csak elég nehéz. És 0 tapasztalattal lehet kicsit drágább is lesz mintha bemennél a toyota szalonba egy prisuért.
Első lépésként javaslom hogy szerez legalább egy villamosmérnöki és/vagy egy gépészmérnöki diplomát ha megvagy akkor folytassuk.
Már meg ne haragudj, de aki itt kérdi meg, annak igen nehéz. Ha lenne értékelhető tapasztalatod, akkor tudhatnád, hogy nagyjából milyen munka ez.
Előrebocsátom: megoldható a feladat. Lehet "házilag" elektromos autót építeni. Na, nem a sufniban, hanem gépműhelyben, elektromos laborban, egyetemi műhelyben. Viszont ez még mindig nem éri meg neked, a kisembernek. Aki házi villamosításra adta a fejét, az nem azért tette, mert ő most olyan hú, de sokat akar spórolni. Akinek eddig sikerült épkézlába elektromos autót építeni, az szinte mind őrültségből, teljes vagyonát ebbe fektetve, esetleg szponzorpénzekből, villanyautóversenyre vagy egy későbbi sikeres vállalkozás (és sorozatgyártás) reményében, a kezdőtőkét beleforgatva oldotta ezt meg. Olyan ember még mindig nincs, akinek nem ez a hivatása (tehát nem villamosmérnök vagy valami hasonló) és csak úgy, hobbiból, spórolásként átépített volna elektromosra egy autót, majd a végelszámolásnál pozitív lett volna a mérleg. Az akkutelep milliós nagyságrendű, ha használhatót szeretnél (210 Ah-s ólomakkukból megvan olcsóbban, de nem biztos, hogy jó is), a motor talán olcsóbb, a teljesítményszabályzó elektronika pedig könnyen lehet, hogy árban közelebb van az akkukhoz, mint a motorhoz.
Hibridhajtás esetén még több a gond, össze kell hangolni a hajtásrendszerek működését, ez is komoly mérnöki feladat. A tiszta hidrogénhajtásba a BMW-nek is beletört a bicskája, pedig elhiheted, hogy ők kicsit nagyobb kapacitással dolgoztak rajta, mint te. Elkészült pár Hydrogen7, de csak nagyautóban működött használhatóan a rendszer (ott még maradt is némi csomagtér és nem kottyant meg pár száz kiló a váznak és a futóműnek) és akadtak neki bőven gyermekbetegségei (10-12 nap alatt elpárolgott az összes hidrogén és hidrogénüzemben eléggé szűkös volt a hatótáv). Persze lehet üzemanyagcellát is építeni az autóba, akkor is hidrogénnel megy. Ez viszont talán még több pénzt nyelt el eddig, mint a hidrogénüzemű belsőégésű motor és valahogy még mindig nem tökéletes. Arról nem is beszélve, hogy ugyan hol fogod feltölteni a hidrogéntartályt nagy nyomású, alacsony hőmérsékletű, -253 °C-os hidrogénnel?
Igazad van, ilyen üzemanyagárak mellett tenned kell valamit. A legegyszerűbb, amit tehetsz, az az, hogy a jelenlegi technológiából próbálod meg kihozni a legtöbbet. Mondjuk elgondolkodsz azon, hogy feltétlenül mindenhová autóval kell-e menned, illetve bizonyos utakon (pl. munkába járás) nem tudtok-e többen együtt utazni, ezzel osztozva a költségeken. A személyes kényelmedből mindenképpen fel kell adnod valamennyit, ezzel viszont még mindig tudsz spórolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!