Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez jó megoldás lenne a problém...

Ez jó megoldás lenne a problémára? (bővebben lent)

Figyelt kérdés
Van egy autó. Egy szerelő alánézett és észrevette, hogy olajos a motor alja a váltó környékén. Azt mondta, hogy szivárog egy tömítésnél az olaj. Nem mondta, hogy meg kell javítani, de azt viszont mondta, hogy kész vagyon lenne javítani. Arra gondoltam, hogy ha kicsit jobb lesz az idő, akkor szépen letisztítom és megnézem, hogy szivárog az olaj. Ha meg van a szivárgás helye, akkor motortömítő pasztával bekenném, hogy ne szivárogjon tovább. Ez jó ötlet, vagy inkább hagyjam a fenébe?
2012. jan. 20. 11:58
 1/6 anonim ***** válasza:
NEm jó 5let. Ahol szivárog az olaj, azt nem lehet megragasztani!!! (nem köt meg, belemegy az olajba a ragasztó/tömitő) Ahhoz szét kell szedni, olajat leengedni, és tömitést cserélni.
2012. jan. 20. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Nem egészen értem a problémát. Ha tényleg csak egy tömítés adta meg magát valamelyik illesztési felületen, az azért annyira nem nagy műsorszám, nem kerül egy vagyonba a cseréje. Lehet olyan, hogy az olyajfolyás "belülről" jön, ilyenkor egy belső tömítés mellett indul el az olaj, olyan helyre jut, ahol nem kellene neki lennie, aztán onnan kicsepeg (például a kuplungharangnál jellemzően így szokott folyni az olaj). Ezen nem tudsz segíteni a tömítőpasztával, mert csak annyit érsz el, hogy a kifolyó olaj nem csepeg le, hanem összegyűlik ott, ahol semmi helye.

Persze gányolni lehet, itthon ez amolyan nemzeti sport. Felpontozzuk a kiverődött csapágyházat, telenyomjuk zsírral a búgó diffit, felhegesztjük a vasig kopott dobfékbetét tövét, hogy még tudja nyomni a munkahenger... Természetesen az olajfolyás tüneteit is meg lehet szüntetni motortömítővel. Csak ugye ha nem csupán az olajfolyás a baj, hanem valami más az ok (mondjuk fáradt szimmerring) akkor igen hamar "szar, mocsok ipari hulladék" lesz az autó, mert "minden ok nélkül elromlott, pedig alig volt benne 80.000 km". És persze meg fogsz győzni mindenkit, hogy ilyet többet sose vegyen, te se adnál ki rá pénzt.

2012. jan. 20. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


2. válaszoló: Nem akarok gányolni, ezért tettem fel a kérdést. Igaz, még a szerelő sem nézte meg komolyabban ezt az olaj foltot, honnan ered. Értem amit írtál, inkább gyűjtögetek kicsit, és elviszem egy hozzáértőhöz, hogy nézze meg mi a helyzet.

2012. jan. 20. 13:55
 4/6 A kérdező kommentje:
Még az is lehet, hogy az olajteknőből szivárog az olaj nem? Bár az olaj nem nagyon fogy az autóból.
2012. jan. 20. 14:32
 5/6 anonim ***** válasza:

Pár dolog:az olajfolyás nagyon látványos dolog, de valójában még egy kicsit nagyobb tócsa is még el sem éri a 0.1-0.2 dl fogyást. Nekem sokszor van tócsa az autó alatt (régi, 20 éves) és csak igen hosszú idő után és sok folyás után hiányzik belőle max. 2-3 dl. Szóval ha csak kicsit olajos az akár már pár csepptől is lehet, pláne ha esetleg még a szél is felveri mindenhova. Nekem ment már szét úgy tömítés, hogy az egész motortér mindenhol tiszta olaj volt, jóformán állt a motor tetején, és még ekkor is éppen elérte a nívón az alsó szintet.


Az olaj folyhat a váltóból, akkor aztán méricskélheted a motorolaj szintet napestig :)


Bármelyik olaj is folyik, le kell engedni a régit, kicserélni a tömítést, és ha már úgyis kell bele olaj, célszerű egy olajcserét is eljátszani, akkor viszont már az olajcserével együttes összes macerát is. Ha csak a tömítést cserélteted az sztem max 10-20e ft lehet, ennél ha sokkal többet akar elkérni, akkor valszeg le akar húzni... Ha olajcserével együtt kéred, akkor akár még 50e is lehet, ha minden "körítést" cserél vele együtt. Ha csak a váltó olaj folyik, akkor sztem olyan 20-25 körül lesz, mert valszeg le kell venni az egész váltót, bár ebben nem vagyok biztos, majd a szakértők kiigazítanak.

A lényeg hogy szerintem itt kész vagyonról azért badarság beszélni. Persze nem írtad milyen autód van, ha nem valami egyszerű hétköznapi (hanem mondjuk egy Bentley vagy ilyesmi) akkor nyílván az árak másképp alakulnak, viszont akkor meg nem filóznál ilyesmin, mert nem számítana, tehát ezt a lehetőséget kizárnám :P

2012. jan. 20. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

a váltó harang és a motorblokk csatlakozásánál két irányból jöhet olaj:


1. főtengely szimering irányából, cserélni kell, a motor konstrukciójától függ, hogy kívülről hozzáférhető-e vagy le kell venni hozzá az olajteknőt is, ergo célszerű a motorolajcsere periódushoz igazítani


2.váltó nyeles tengely szimering irányából: ez is váltó konstrukciótól függ, hogy kívülről cserélhető-e vagy a teljes váltót szét kell hozzá bontani (na ez a legköltségesebb és ezt nem szeretik csinálni)


Akadnak motorok, ahol akadnak előre kialakított kémlelőnyílások, hogy "megkönnyítsék" a szivárgás lokalizálását, de többnyire szét kell bontani a váltót a motortól, és megnézni a lendkerék mögött van e olajfolyás vagy nincs... ergo akkor a váltóból "jön", csöpög az olaj (ha nem vagy minimum szerelő/szerelőiskolás vagy nincs ilyen haverod, és rutinod sem pld motortartó bak megbontása terén, akkor egyedül ne csináld)

2016. máj. 27. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!