Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell egy felújított...

Hogyan kell egy felújított motort bejáratni?

Figyelt kérdés

Annyit tudok hogy nem szabad 80 vagy 90 km/h felett menni vele meg hogy 1000 km-ig finoman kell járatni és nem szabad nagyon pörgetni.

Hétvége fele cserélnek a kocsiba dugattyút tömítéseket meg gyűrűket.


2012. jan. 16. 17:05
 1/6 anonim ***** válasza:
27%

Használd ahogy eddig is, sztem semmi baja nem lesz az se jó, ha lekormolod...


Mondjuk iylen időben én inkább leraknám, és majd inkább nyáron szedném elő bejáratni!


Tankolhatsz te akármit rakhatsz bele akármiylen olajat, a hideg egy motornak se tesz jót!

2012. jan. 16. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 turbopocok ***** válasza:
2012. jan. 16. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Az első 500-1000 kilométeren kell bejáratni. A bejáratást friss olajjal és szűrővel kell megkezdeni, majd a végén is le kell cserélni mindkettőt, mert a szokásosnál több fémreszelék kerül bele.

Nem szabad nagyon terhelni a motort. Lehetőleg ne mássz vele hegyet, hagyd otthon az utánfutót és ne akarj nyolcfős kőművesbrigádot szállítani betonkeverővel együtt.

Nem kell szanaszéjjel forgatni a motort, a maximális fordulatszám feléig-kétharmadáig pörgesd csak, de ne húzasd tartósan. A hidegen futást egyébként is kerülni kell, de ilyenkor főleg. Nem célszerű alapjáraton csörömpöltetni, az egyre gyakrabban előforduló "40-nél ötödikben, hogy ne fogyasszon sokat" vezetési stílust nem fogja tolerálni, mert nem nagyon van kenés. Hirtelen ennyi jut eszembe.

2012. jan. 16. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Az előttemszólónak 100% ig igazat adok.

Fö hogy ne pörgesd a motort mert eltörhetnek a gyűrük a hirtelen terheléstől. nagy terhelésnek ne tedd ki a motort próbálj meg közepes fordulatszámon járni vele. Most csiszolódnak össze az alkatrészek nem lesz hálátlan a kocsid ha jól járatod be. Figyeld meg kevesebbet fog utánna fogyasztani és üzembiztosabb lesz.

2012. jan. 16. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
52%
100-120 között változó sebességgel
2012. jan. 16. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
52%

Elképesztő misztikum övezi az u.n. "bejáratást". Szögezzük le, hogy a bejáratás - mint fogalom - kb. 80 évvel ezelőtt keletkezett, mikor még öntöttvasból készült a dugattyú. Ha valaki az ilyen alkatrésszel szerelt motort meghajtotta úgy, hogy hirtelen túlmelegedett, akár el is repedhetett a dugattyú.

A mai korszerű gyártástechnológia a speciális alumínium és acél öntvényekkel és a felületmegmunkálással olyan szinten áll, hogy a bejáratásnak semmi értelme. A házilagos felújítás során, ha a szakember betartja a lehetséges "műhely sterilitást" illetve normális szerszámgépekkel végzi a köszörülési műveleteket, már a megmunkálás során a szerszámhűtővíz elvezeti a lemunkált fémrészeket. Összeszereléskor már a kopó alkatrészek felületét a szakember bevonja a megfelelő kenőanyaggal.

Mindezen feltételeket figyelembe véve, teljesen értelmetlen a bejáratás. Mellesleg a győri AUDI gyár motorgyártó szalagjának a végén, például minden egyes motort bejáratnak. A "bejáratás" kb. 5 perc alatt 3000-es fordulaton történik. Az AUDI motorokra pedig ezek után sem szokott panasz lenni.

2014. aug. 6. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!