Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit kell tudni egy turbóról?

Mit kell tudni egy turbóról?

Figyelt kérdés

van egy 83as ford mustangom lx 2.3as motorral és szeretnék bele egy turbót

keresgéltem de kifejezetten ehet a kocsihoz nem találtam.

most a kérdés az lenne hogy egy evo turbó mitől az meg egy ford turbó mitől ford?

egy evo turbo is berakható egy mustangba?



2012. jan. 15. 23:22
 1/7 anonim ***** válasza:

Elméletileg igen, de a gyakorlatban szerintem még csak nagyjából sem sejted, hogy mennyi pénzedbe lesz egy ilyen művelet. Ez nem csak annyiból áll, hogy ráaggatsz egy csigát, azt hadd szóljon.


Mindig ezt szokták mondani, de igaz: olcsóbban kijössz, ha átraksz bele valamilyen gyárilag turbós blokkot csigástul, mindenestül.

2012. jan. 15. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

A turbófeltöltőnek van egy ún. jellegmezője. Ez megadja, hogy adott kipufogógáz-mennyiség és -nyomás mellett mekkora fordulaton pörög és mennyivel tud legfeljebb tölteni. Ez alapján kell illeszteni a feltöltőt a motorhoz.

Típusspecifikus feltöltőket ritkán gyártanak, kevés autógyárnak éri meg egy bizonyos autóhoz megterveztetni és legyártani egy csigaházat. Inkább a "konfekciódarabokat" hangolják a motorhoz (persze ma, mikor már egyre több a turbómotor és a motorcsaládokat több típusban is használják, más a helyzet).

Ha el akarod dönteni, milyen turbó lenne jó, akkor érdemes megnézni a paramétereit. Vajon a Mustang termel-e annyi kipufogógázt, hogy értelmesen meghajtsa a feltöltőt, lesz-e elegendő töltőnyomásod? Mivel a Mitsubishi Lancer Evo motorja kétliteres és szintén Otto-motor, ezért jó eséllyel megfelel a feltöltője a 2,3 literes Mustang-motorba. Nagyjából ugyanannyira tudják megfújni a feltöltőt, nem fog széjjelpörögni vagy épp optimális tartomány alatt, döglötten dolgozni.

Ha megvan a megfelel feltöltő, már "csak" apróságok vannak hátra: új szívó- és kipufogósor, átdolgozott hengerfej, új vezérműtengelyek, erősebb (általában kovácsolt) dugattyúk és hajtókarok, nagyobb teljesítményű olaj- és vízszivattú, illetve hűtő, áthangolt vagy átalakított keverékképzés (tudja a fene, ezekben hogy használták a Pinto-motort, de talán már befecskendező van) és gyújtás kell. Ezzel készen is van a motor, de ugye ehhez megfelelő hajtáslánc és futómű kell...

Nem akarlak nagyon biztatni, de hacsak nem tudod a munkák nagy részét otthon elvégezni, nem sok értelme van a dolognak. Rengetegbe kerül, a használati értéke nem lesz annyival nagyobb, amennyi pénzt és energiát fordítottál rá és a megbízhatósága sem biztos, hogy megfelelő lesz.

2012. jan. 15. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

hát ennek a mustangnak van egy 2.3as meg egy 5.0es változata és futóműnek ki kéne bírnia mivel eredetileg ez egy 5 literes változat csak kisebb fogyasztás miatt régebben kicserélték 2.3ra.

Végül is azt szűrtem le hogyha megtudom a 2.3as turbós változatnak a turbó paramétereit és szerzek egy ahhoz nagyon hasonló turbót akkor működhet.

Találtam jó pár turbót ami az eredeti 2.3as motoron volt rajta csak hát ez mind Amerikából jönne és elég drágán adják közel 3000$ a postával.

Érdekel hogy egy ilyen átalakítás egy evo turbóval mégis mennyibe kerülne?2-3száz körül vagy ettől bőven több?

2012. jan. 16. 00:02
 4/7 anonim ***** válasza:
hahaha.....2-3szazezer???!!!!ezr te sem gondolhattad komolyan........ennyibol talan ki jon a turbo es kesz is.......oriasi tevedes hogy par szazezerbol at lehet alakitani egy motort turbosra,ugy hogy az jo es megbizhato is legyen......raadasul a te esetedben egy mustangrol van szo.......szoval realisan nezve a dolgokat kb 1millioba gondolkodj........mert ha te nem tudod megoldani az atalakitasok egy reszet(vagy teljes egeszet)akkor majd csak azt veszed eszre hogy ide kell fizess egy tizest...oda egy huszast......amoda egh ötvenest....
2012. jan. 16. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
nem csak felkell rakni at a turobót a motorba rengeteg átalakitás kell...
2012. jan. 16. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Hagyd a turbót a francba. tegyél bele nitró systemet 100e Ft-ből megvan az egész és nem is fogyaszt többet a kocsid nem nyüstöli folyton a túltöltés a motort.
2012. jan. 16. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Vagy miért nem rakod bele akkor azt az 5 littyós v8-at? Komplett blokkcsere is kijöhet olcsóbban, bár arról fogalmam sincs, h mennyit kóstál maga a blokk, de ha megvan kicserélni a kettőt biztosan olcsóbb (ha úgy van, ahogy írod, hogy a kaszni meg a hajtáslánc fel van rá készítve), mint turbósítani egy szívómocit...
2012. jan. 16. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!