Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka annak, hogy 2...

Mi az oka annak, hogy 2 ugyanolyan hengerűrtartalmú autónak különböző lóerős motorja van? Továbbá a gyorsulásnál melyik a mérvadó?

Figyelt kérdés
2012. jan. 15. 00:32
 1/10 anonim ***** válasza:
Az, hogy a maximális teljesítmény a hengerűrtartalom mellett még ezer másik tényezőtől függ. A második kérdést meg egyszerűen csak nem értem. Mi melyik?
2012. jan. 15. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Ha azt akarjuk eldönteni, hogy két autó közül melyiknek jobb a gyorsulása, akkor elég tudni a hengerűrtartalmat és a lóerőt? Ha igen, akkor mi alapján lehet eldönteni?
2012. jan. 15. 01:04
 3/10 anonim válasza:
Szerintem inkabb suly, loero szamit gyorsulaskor
2012. jan. 15. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Gyorsulásnál a váltó áttételezése is rengeteget számít. Meg ott van még a forgatónyomaték, és persze a sofőr is...
2012. jan. 15. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Azért, mert nem egyformák a motorok. Egy hengerenként négyszelepes, pörgős motor ugyanakkora hengerűrtartalom mellett nagyobb teljesítményű, mint egy kétszelepes, lassú járású. Csak éppen lehet, hogy kisebb a maximális nyomatéka és hegyesebb a nyomatékgörbéje. Éppen ezért a négyszelepes, pörgős motort sportkocsiba fogják építeni, a kétszelepest meg családi autóba. Egyik sem helyettesíthető a másikkal (bár apuka örülne a veszettül erős motornak, de hamar agybajt kapna attól, hogy folyamatosan kapcsolgatnia kell a váltót).

Gyorsulásnál számít az autó maximális nyomatéka, a nyomatékgörbe alakja (ha lyuk van benne, az nem jó senkinek), a váltó áttételezése, a végáttétel, a tömeg, a tengelyterhelés (ha a hajtottnak nagyobb a terhelése, értelemszerűen jobban fog gyorsulni), a hajtásrendszer (mekkorák a veszteségek, hol hajt, mennyire tudja elosztani a nyomatékot), a gumik, a futómű (a hajtónyomaték hatására az aszfalthoz szorítja-e a kereket vagy épp emelgeti). Vagyis nem tudod két katalógusadatból megmondani, milyen a gyorsulása az autónak, holott ezt a kérdést itt néha elég sűrűn fel szokták tenni.

2012. jan. 15. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

A szelepek száma sokat dob, vegyük a Suzuki példáit

1994 Suzuki Swift 1.3 Gl 8 szelepes - 68 LE

1994 Suzuki Swift 1.3 GTi 16 szelepes - 101 LE

A Peugeot meg tudta csinálni majdnem ugyanezt 8 szeleppel, A Peugeot 106 1.3 Rally 8 szelepes 99 LE, ezen kívül a hengerfej mérete, szívósor, van-e fúrva stb.

2012. jan. 15. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

ha gyorsulni akarsz egy pont ugyanolyan versenyzővel, akkor sunyiban szedj ki minden felesleges súlyt...pótkerék, szerelőgarnitúra, krumpli, láda,akár a hátsó ülés is, stb...aztán OMV-nél 100 as benya, olajcsere 0W30ra, egy kis bátorság, padlógáz, üveghang, és máris nyertél...irány a sör...


a gyárak nem hülyék, ők nem véletlenül gyártanak olyant, amilyent....aki versenyezni akar, annak GTI...gyári..

2012. jan. 15. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Hát amúgy elég jól leírták páran, de lényegében, DIÓHÉJBAN a kg/le arány az, ami érdekes. Pl.: 200 lóerős 2 tonnás limó egész tűrhetően megy, de ha egy 1.2 tonnás "kis" autóban is ott dolgozik a 200 lóerős blokk, valszeg otthagyja az előbbit a fenébe.
2012. jan. 15. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kielégítő válaszokat. :)
2012. jan. 15. 13:00
 10/10 anonim ***** válasza:
még annyit, hogy verseny idejére, emeld a gumonyomást...ne betonkeményre, de ne puha gumival versenyezz... így füstölésre nem jó, azt majd a másik versenyző bemutatja...tetőcsomagtartó véletlenül sem legyen fenn, csak a gyári max...mindent kapcsoj le, ha nappal próbálsz, ha este, akkor csak a refi...a generátor is fékez egy cseppet...
2012. jan. 15. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!