Opel insignia 2.0cdti mennyire megbízható autó?





Első vagy második generáció?
Az első nem a legszarabb választás, de nem is éppen a legjobb. Insignia küzd némi elektronikai problémával (például óracsoport klasszikus hibája). A 2.0 CDTI a korábbi Fiat 1.9 Multijet továbbfejlesztett változata, az 1.9-hez képest sokkal jobb, de csak annyira megbízható, mint bármelyik hasonló korabeli dízel: nem igazán. A biturbósokat mindenképpen kerüld, a simákból is a 160 lóerőst szerintem jobb hanyagolni, 110 és 130 lóerősekben gondolkodj, ha ilyet akarsz. Mivel ugyanaz a motor, ezért a különbség elektronikusan vezérelt. Minél jobban ki van hegyezve egy motor és minél erősebb, annál könnyebben tönkremegy, szóval érdemes a gyengébbik verziókra hajtani, ha a megbízhatóság a cél.
A második generációt nem kifejezetten ismerem, de motor tekintetében a gyengébbik verzió ugyanaz a Fiat Multijet, mint az első generációsban, szóval ugyanaz igaz rá, az erősebbik a GM saját motorja, az egy kalap szar.










"A 2.0 CDTI a korábbi Fiat 1.9 Multijet továbbfejlesztett változata, az 1.9-hez képest sokkal jobb, de csak annyira megbízható, mint bármelyik hasonló korabeli dízel: nem igazán."
Az 1.9 egy elpusztíthatatlan Isten császár motor volt. A 2.0 egy betegágy. Évekig Opel szervízben dolgoztam. Ilyent soha nem vennék.















"Elhanyagolva viszont nagyon sérülékenyek és rögtön szétszarják magukat."
Ez minden CR-re igaz. Az 1.9CDTi gond nélkül megy, ha megkapja a törődést. Soha nem cseréltem ilyen motort.
A 2.0 viszont egy trágya sokat kellett csinálnom. Az alapja az 1.9 csak opelék elbazirgálták a jó konstrukciót.
Amit nepper mond az igaz, de nem teljes, nem csak forgácsolja a forgattyús tengelyt, hanem random törik is (szerintem ezek a visszahívottak). Meg úgy összeségében nem egy jó kocsi. A másik trágya diesel az 1.6 CDTi az egy eredeti Opel motor hát akkora kulát gyártani 😁 egy Isten csapása.
Törik a vezérműlánc vezető, pont az olajpumpa láncába hullik és eltépi. És ügyesen a váltó felöli végére tervezték a vadbarmok. Egy élmény szerelni. 😉
Láncot tépni az 1.3 CDTi is szeret, de az inkább Corsa/Astra kategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!