Lada tuning kérdés. Milyen módon?
1200-as hengerfej a nagyobb sűrítési végnyomásért -> jobban húz
optikai tuning: [link]
a lámpát most csinálom én is :) szerintem nagyon jól néz ki.
Jó hang széria motorhoz: 50-es rendszer proex dobbal kb 20e ft
A karosszéria körbelakatolása, erősítése, csövezése és könnyítése is elég sokat fog elvinni. Viszont ha jó futómű kerül alá (zöld szilentek, emelés, normálisan működő gátlók), akkor motortuning nélkül is gyorsabb lehet az autó, mert a Lada-futóműben azért finoman szólva vannak lehetőségek.
A motornál érdemes a gyári elemeknél maradni, csak szépen finomítgatni őket. Ki kell grammolni a dugattyúkat, hajtókarokat, ettől egyenletesebben jár a motor és jobban viseli a pörgetést. Kell rá egy acél lendkerék, ha ezt könnyíted, rögtön pörgősebb lesz a motor, de biztonsági célokat is szolgál: a gyári öntvény lendkerék nem szereti a pörgetést, szét tud repülni és sajnos eléggé közel van a lábadhoz. Ha nem akarsz elszállni a költségekkel, akkor a hengerfej csatornáit kell szépen rendberakni, polírozni a csatornafalakat, eltüntetni az illesztési lépcsőket, összedolgozni a szelepfészekkel. Ezzel is sokat javul a motor rugalmassága, mert nem örvénylik össze-vissza a levegő, hanem értelmesen be tud jutni. Karburátorból egy ilyen motorra elég a mechanikus, szépen felújítva (minden síkba csiszolva, lógásmentes fojtószelepekkel), megfelelően befúvókázva. Ha akad rá pénz, esetleg még egy fokolókereket is be lehet szerezni. A kipufogó meg amolyan vallás jellegű dolog, mindenki másra esküszik, én sem adok benne tanácsot inkább.
Ennyivel már bele lehet vágni, egész jó dolgok sülnek ki belőle. Az autó érezhetően gyorsabb lesz, lehet vele veretni, mint az őrült.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!