Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell kimérni egy Simsont?

Hogyan kell kimérni egy Simsont?

Figyelt kérdés

Sok helyen olvastam már hogy "kimértem multiméterrel" miket lehet vele kimérni, és ami jobban érdekel, hogy hogyan milyen állásba kell kapcsolni a multimétert hogy mérjen.

Pl: tekercseket hogyan kell, mert gondolom más feszültség esik rajtuk így lehet őket megkülönböztetni valaki légyszi írja le ezeket. Meg így mindent hogy még miket lehet kimérni valamit egy simsonon. Köszönöm előre is.


2012. jan. 3. 23:03
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Multiméterrel áramot, feszültséget, ellenállást tudsz mérni. Nem hiszem, hogy sokra mennél a mérési adatokkal, mert semmit nem fog az mondani neked. Először barátkozz meg az elektrotechnika alapjaival, mert még azt sem tudod, hogy ha feszültséget akarsz mérni, akkor azt a "V" esetleg "U" (műszerfüggő a jelölés. V a feszültség mértékegysége SI szerint, U pedig a jele) pontokhoz kell tekerni.
2012. jan. 3. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Fuu, gondolom meglepődnél ha azt mondanám hogy számoltam én már kondenzátor feltöltédsének időfüggvényét is. Tudod Differenciáll egyenlet is kell hozzá. Csak nem volt sosem lehetőségem gyakorlatra, így gondoltam valaki segít hogy egy motor villamosságárol merek kérdezni, de hogy ha ilyenekbe ütközöm akkor elég gáz lesz.

És nyugi minden jelölést tudok, lehet még többet is mint gondolnád.

Tehát ha visszatérnénk a kérdésre, köszönöm.

2012. jan. 3. 23:58
 3/12 A kérdező kommentje:
Jó azt elismerem hogy az a kérdés h milyen állásba kell tekerni az azért erős volt bocsi. Persze ilyenekkel tisztában vagyok csak arra gondoltam h vmi extra dolgot milyen állásba lehet kimérni, mert sajnos nem értek a motorokhoz. De nagyon érdekelnek , és gondoltam egy Simóval talán érdemes kezdeni.
2012. jan. 4. 00:01
 4/12 anonim ***** válasza:
Szerintem is jobb, ha utánaolvasol. Az sem mindegy hogy a műszert egyenáram vagy váltóáram mérésére állítod be. És jobb tudni előre mint próbálkozni, az én kezeim között már füstölt el multiméter (csak fáradt voltam és nem figyeltem).
2012. jan. 4. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Kedve K G ezekkel is tisztában vagyok (azt hiszem) váltakozó áramú a tekercs is, gondolom ugy is kell rámérni. De mind1 vmi anyagot tudnál linkelni hogy hol tudnék utánna olvasni.
2012. jan. 4. 00:09
 6/12 anonim ***** válasza:

Aha... Miközben írtam reagáltál.


Nem érdemes a Simson-t túlbonyolítani, olyan egyszerű mint a faék. A tekercset megméred hogy szakadt-e, ha nem tűnik annak, akkor be lehet építeni. Színkódok alapján megvannak a kapcsolási rajzon a kivezetések, ezek ugye rendesen kell hogy az alaplapba legyenek kötve, innen felvezetve a bal dobozba, ha ez megvan (meg persze a motor többi része is kell hozzá, pl. bekötött gyújtás), akkor megpróbálhatod beindítani. Innentől tudsz mérni, persze a gyújtást nem célszerű, de a többit igen.


Mivel a feszültség komolyan meg tud változni a fordulat függvényében, ezért érdemes magasabb értékre tekerni a multimétert, pl. 200 V-ra. Ha túl magas legfeljebb lejjebb tekered egy lépcsővel és mérsz újra.


Mivel annyira egyszerű én nem szoktam kivenni a fiókból a Simsonhoz vagy a Pannoniához a műszert, van egy 12V-s izzóm, ráforrasztva két arasznyi vezeték, kiválóan lehet alkalmazni a 6V-os rendszerben. Persze az akksinál így csak a fényerőből lehet tippelni.. :D

2012. jan. 4. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Hát én számolgattam durvább dolgokat a kondenzátor töltési és kisütési karakterisztikáján kívül is (félvezetők).

Azt nem tudom milyen extra dolgot akarsz mérni. A multiméter alkalmas a hibás tekercsek, kondenzátorok kimérésére. A gyújtás frekvenciáját (mondjuk alapjáraton) Már oszcilloszkóp segítségével tudod vizsgálni, mellesleg azzal a jelalakot is tudod nézegetni. Pontosítsd a kérdésed, mondd meg pontosan mit akarsz mérni, akkor tudok segíteni.

2012. jan. 4. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Á kedves DAW lehet veled értelmesen beszélni (kérdésem pontosításra szorul igazad van).Milyen tekercsek vannak a simoban, hallottam olyat hogy töltő tekercs meg nem is tudom mik vannak és nem mind1 hogy ugye melyiket mire kötöm ( melyik miért felelős) Ja amugy aksi nincs benn 51 N ről van szó.

Igazábol az érdeklne, hogy mondjuk fogok egy motort gyújtását én akarom beállítani összerakni (vagy nem is tudom mit írjak erre ) az elektronikát is mindent.

pl mindent megveszek alkatrész minden tekercset ami kell, és akkor hogyan állok neki megépíteni. Tudom ez egy elég kopmlex mindent átfogó kérdés, elég ha vmi linket is küldtök amit elolvasok, mert már olvastam róluk de sajnos kavarognak a fejembe a dolgok ,

A legjobb az lenne hogyha valami szakihoz elmennék és ő garantáltan ( gondolom ) el tud magyarázni mindent, de erre sajnos nincs lehetőségem falun élek korlátozott lehetőségek vannak.

2012. jan. 4. 00:32
 9/12 anonim ***** válasza:

Én is falun élek és építettem már csökkentett nyomású nitrogénlézert és pulzáló sugárhajtóművet is. Na meg több audio erősítőt kb 300W-os zenei teljesítményűeket. Nem az a lényeg, hogy hol laksz.

Itt szerintem minden le van írva rendesen:

[link]

[link]

[link]

Sok sikert

2012. jan. 4. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Köszi! Remélem lesz valami :D
2012. jan. 4. 01:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!