Baj lenne, ha a sport légszűrőre nem csatlakoztatnám a karter szűrőt?
A kartergáz cső azért van a levegőszűrőre csatlakoztatva, hogy a kartergáz ne jusson a motortérbe, mert onnan könnyen bejut az utastérbe!
Egyébként a kartergáz csőnek az elsődleges feladata, hogy a motorblokkban, pontosabban az olajteknőben a dugattyúk mozgása által keltett levegőlengéseket kiegyenlítse!
Legalább is én így tudom!
Elvileg igen.
Gyakorlatilag nem.
Nekem sincs rádugva a kartelcső.
Ha nem csatlakoztatod, az azért baj, mert a többek között szénhidrogéneket is tartalmazó kartergáz szanaszéjjel megy, szennyezi a környezetet. Viszont itthon nagy divat lehúzni a kartercsövet, aztán mindenfelé eregetni a gázt, "mer' úgyis mindegy". Ha akarod, lehet rá kis szűrőt tenni, ekkor legalább az olajpára nem mocskolja össze a motorteret, ha úgy tetszik, bevezetheted egy tartályba, ott lecsapódik belőle az olaj egy része, ha akarod, lefordíthatod a csövet a föld felé, ha már egyszer nem érdekel, hová megy...
De ha nem jut eszedbe más megoldás, akár be is kötheted a légszűrőbe. A sportlégszűrő sem sokban különbözik a gyáritól: azon is átmegy a levegő, csak könnyebben. Vagyis a felfelé törő kartergáz ugyanúgy megadja a magáét a gyári légszűrőnek is, mint a sportlégszűrőnek, ebben nincs különbség. Általában a kartergáz csöve a légszűrő után helyezkedik el, sokszor helyileg is elég messze van tőle (a modern elsőkerekes autókon legalábbis eléggé távol kötik be), a légáramlás itt egyértelműen a motor felé irányul. A kartergáz tehát befelé indul meg, nem fog visszamászni, hogy jól összekoszolja a légszűrőt. Egyébként ha jó állapotú a motor, akkor eléggé alacsony is a kartergáz mennyisége, nem jelent problémát. Inkább akkor szokták kikötni a visszavezetést, mikor a kopott, felújításra bőven megérett motorból rettenetes mennyiségben jön fel a koszos gáz. Ilyenkor tényleg van esélye eltömíteni a légszűrőt, mert olyan mennyiségben kerül be a szívócsonkba.
Árulnak olajleválasztót, ami olyan mint a levegőrendszereknél a vízleválasztó. Ez a legelegánsabb megoldás, bekötöd a kartergáz csövébe az oda való csatlakozót,a másik végét a légszűrő mögé, így az olaj lecsapódik a készülékben, a mindenféle gázokat pedig elégeti a motor.
Hátránya hogy időközönként üríteni kell, függően a kartergáz olajtartalmától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!