Autó akkumulátor töltés?
Megvettem az első autóm, és kéne hozzá egy kis segítség.
Bekapcsolva maradt a lámpa,kb 4 órát mire észrevettem.
Az akkura szeretnék tölteni, ne legyen probléma vele a későbbiekben.
Ki kell vennem az akkut, vagy maradhat a kocsiban is csak csíptessem rá a töltőt? Ha maradhat a kocsiban akkor a sarukat le vegyem? H astraról van szó.
22L
Na.... Elég sok baromságot összehordtak itt a fiúk, de a lényeg...
A töltés módja függ az akkutól, az autó típusától és a töltőtől is (de leginkább a töltőtöl)!
Vannak bizonyos típusok, ahol a gyártó nem javasolja, hogy lehúzd a sarukat, ott ne is vedd le!
Aztán van a legjellemzőbb... Az újabb autóknál, elektromos ablak, központizár, rádió, riasztó stb., ha lehúzod a sarut, akkor ezeket az infókat az autó elfelejti és újra kell programozni. Ez nem azt jelenti, mint amit sokan írnak, hogy NEM SZABAD LEVEENNI... Le lehet venni, csak utána sok szívás van vele.
A töltő leírását is érdemes elolvasni, hogy mit javasol.
Ha minőségi töltőt használsz, akkor nem igazán van értelme kiszerelni az akkut és lehúzni a sarukat. Csiptesd rá, aztán ha ráérsz húzd le. Ennyi.
AMI NAGYON FONTOS!!!! HA OLCSÓ 2-3 000 FT.-OS töltőt használsz, akkor KÖTELEZŐ KIVENNI AZ AKKUT! Vagyis nem kötelező, de ajnánlott!!! ...és miért?
Mert a gagyi no name töltők adhatnak le több feszültséget a kelleténél, ami jobb esetben kiégeti a biztosítékokat, rosszabb esetben pedig a generátor fesz szabályzóját égeti le (ismerős márt járt így). Ill. ha az akku töltőben nincs töltés szint figyelő, akkor túltöltheti az akkut, ami ettől felrobban és igen nagy károkat tud okozni, ha a kocsiban hagytad. Láttam már olyan akkut, ami egy órás töltés után felrobbant, mert gagyi töltővel töltötték. Szerencsére ki volt szerelve, így elég volt egy újj akkut venni.
Ha gagyi töltőt használsz, akkor szereld ki! Ne azon bánkódj, hogy elfelejti a fejegység, vagy az el. ablak az adatokat, mer ha felrobban az akku, vagy szétégeti a biztosítékokat, akkor is újra kell majd programozni mindent, de nagyon fogod sajnálni, hogy nem vetted ki az akkut.
Én egy 16 ezer forintos BOSCH töltőt használok és nem veszem le a sarukat és természetesen ki sem szerelem.
Ennek egyszerű okai vannak... A töltő figyeli a töltöttségi szintet, így akkor sem tölti túl az akkut, ha 2-3 napig rajta hagyom (folt már rá példa). A másik ok pedig, hogy a töltő nem tölt 14V-nál többet! Ez nagyon lényeges, mert ha többet töltene, akkor az akku felrobbanhatna, ill. kárt tehetne az elektromos rendszerben.
Az autó generátorai is 13-14V között töltik az akkut, ez nem okoz semmmilyen problémát. Ha a töltő nem ad le ettől nagyobb értéket és van benne töltés figyelő, akkor csiptesd rá és ne törődj a baromságokkal :)
Ill. az akku típusára figyelj oda! Van nyitott és zárt rendszerű is, ill. van zselés akku is (ez inkább a prémium autókra jellemző). Nyitott rendszerű akkunál az akku sav szintet érdemes ellenőrizni és ha kell, akkor utántölteni. Zárt rendszerű akkunál, csak tölteni tudsz, ha az akku a végét járja, akkor pedig csere. Itt. a felújításra nem nagyon van lehetőség. Zselés akkunál pedig a gyártó álltalában azt javasolja, hogy szakszervízben töltesd. Azt, hogy miért, nem tudom (hülyeséget mek nem írok), de lehet, hogy csak szimplán a behúzás a cél. Mint pl. mikor garancia idő alatt kötelező szervízre mész és 90 ezerért cserélnek olajat :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!