Mi értelme van a változó geometriáju turbónak teherautókban?
Autóvill. szerelő vagyok,tehát van némi fogalmam a dologról ( ne akarjatok az alapokról kezdeni),viszont nem látom értelmét.
Konkrétan az Iveco soros hathengeres motorjára gondolok. Cursor 13. 440 Le. 6-7 bár levegőnyomásnál tolja rá a terelőlapátot a turbinakerékre amitől az elkezd pörögni mint a bolond. De a motor optimális fordulatszám tartománya ugyan ugy 1000-1400 között van mint más soros motoroknál. 1000 fordulat alatt meg nincs benne erő hiába pörög a turbó.
Ha már valaki igényes motort akar csinálni akkor tegyen bele inkább V motort mint a Mercedes. Az már 750-es fordulattól"zöld tartományban" mozog. Azt nem tudom hogy abban milyen turbó van.
Bár az iveco szerintem a legnagyobb parasztvakító teherautó gyártó. Belerakták hogy legyen benne, de annyival nem tud többet mint amennyivel beharangozták.
Igazából a Mercik 440es V6-os motorja is parasztvakítás, mert az sem nagy durranás. Nálunk volt 3-is, közelsem mennek úgy, mint a 440es sor6-os Volvok.
A Cursor motorok is elég érdekesek. Én pl nem engedném, hogy Cursor 11-es motorral szereljenek nyergesvontatót. Volt hozzá szerencsém, egy kalap sz@r. A másodig generációs Cursor 13-as motorok már egy fokkal jobbak, főleg a 480/500 lovasok. Az nekem is feltűnt, hogy nagyon pörög a VTG-s turbó,de gondolom így próbálnak meg alacsony fordulaton is nagy nyomatékot kicsikarni a mociból, kevés sikerrel.
A zöld zóna meg szerintem nem mérvadó, nekem a Magnumban 1100nál indul, de ha hajtani kell pl emelkedőn, akkor jobb ha 1400 alá nem esik, mert különben lehet visszakapcsolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!