Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme van a változó...

Mi értelme van a változó geometriáju turbónak teherautókban?

Figyelt kérdés

Autóvill. szerelő vagyok,tehát van némi fogalmam a dologról ( ne akarjatok az alapokról kezdeni),viszont nem látom értelmét.

Konkrétan az Iveco soros hathengeres motorjára gondolok. Cursor 13. 440 Le. 6-7 bár levegőnyomásnál tolja rá a terelőlapátot a turbinakerékre amitől az elkezd pörögni mint a bolond. De a motor optimális fordulatszám tartománya ugyan ugy 1000-1400 között van mint más soros motoroknál. 1000 fordulat alatt meg nincs benne erő hiába pörög a turbó.

Ha már valaki igényes motort akar csinálni akkor tegyen bele inkább V motort mint a Mercedes. Az már 750-es fordulattól"zöld tartományban" mozog. Azt nem tudom hogy abban milyen turbó van.

Bár az iveco szerintem a legnagyobb parasztvakító teherautó gyártó. Belerakták hogy legyen benne, de annyival nem tud többet mint amennyivel beharangozták.


2011. dec. 24. 16:28
 1/3 anonim válasza:
Hát ha a hasznos tartomány ugyanúgy 1000nél jár valószinüleg normális turbóval túl nagy lenne a turbólyuk és ezt akarták kompenzálni, anélkül hogy meglévő soros motorjukat lekéne cserélni V motorra. Ez mind csak feltételezés, saját gondolat. Lehet hogy teljesen hülyeséget írtam úgyhogy nem belekötni.
2011. dec. 24. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Igazából a Mercik 440es V6-os motorja is parasztvakítás, mert az sem nagy durranás. Nálunk volt 3-is, közelsem mennek úgy, mint a 440es sor6-os Volvok.


A Cursor motorok is elég érdekesek. Én pl nem engedném, hogy Cursor 11-es motorral szereljenek nyergesvontatót. Volt hozzá szerencsém, egy kalap sz@r. A másodig generációs Cursor 13-as motorok már egy fokkal jobbak, főleg a 480/500 lovasok. Az nekem is feltűnt, hogy nagyon pörög a VTG-s turbó,de gondolom így próbálnak meg alacsony fordulaton is nagy nyomatékot kicsikarni a mociból, kevés sikerrel.

A zöld zóna meg szerintem nem mérvadó, nekem a Magnumban 1100nál indul, de ha hajtani kell pl emelkedőn, akkor jobb ha 1400 alá nem esik, mert különben lehet visszakapcsolni.

2011. dec. 24. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Azt kihagytam, hogy nekem a Magnumba jó lenne VTG-s turbó, mert nekem 1250-1300 körül jön meg a hangja, alacsonyabb fordulaton szerintem kicsit kevés így a turbónyomás.
2011. dec. 24. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!