Verseny közben miért adnak visszaváltásnál a fékezéssel párhuzamosan gázfröccsöt, mint itt a videóban?





Mondjuk a videó pont nem jön be, de ez nem változtat a lényegen.
Így lehet gyorsan visszakapcsolni. Visszakapcsoláskor a motor fordulatszáma magasabb lesz, mint előtte. Ha ezt nem egyenlíted ki sehogyan sem, akkor recsegnek a fogak, bólogat az autó, az pedig senkinek sem jó. Az utcai autókon a váltó szinkrongyűrűi ezt részben megteszik, de ott is lehet segíteni egy kis gázadással. Versenyautókon viszont a váltó általában szinkronizálatlan, ezért nem is veszi be másképp a fokozatokat.










20:21-ás válaszoló is megtalálta a másik lényeget.
Azért is szokták csinálni hogy a turbónak magasan tartsák a fordulatszámát. Bár erre már régóta inkább az utógyújtást használják (durrogó, lángoló kipufogó)
Annyi a lényege hogy amikor a kipuffrendszerben begyullad a benzin akkor az ad egy jó nagy löketet a turbónak amikor éppen nem nyomjuk a gázt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!