Milyen elven működik az autók sebességmérője?
A régebbi bowdenes fajtákban általában van egy kis mágnesezett "lendkerék", amit a bowden hajt. Ez a kis korong bele van téve egy kis tányérszerűségbe, ami a mutatóhoz van kapcsolva. A korong és a tányér nem ér össze, hanem a korong forgó mágneses mezeje rántja magával a tányért és a mutatót.
Az újabbak már elektromosak, azok úgy működnek mint egy átlagos deprez műszer.
A hagyományos analóg sebességmérő is hasonlóan működik, mint amit a 2. válaszoló leírt, annyi különbséggel, hogy egy spirál megy az áttételtől az óráig, ahol az forgat egy mágneses tárcsát, ez fölött van egy lemez tárcsa finoman csapágyazva, amin a mutató van. Az egészet egy előfeszített spirál alakú hajszálrugó tartja a nullán. Amikor a mágneses tárcsa forogni kezd, a rugó ellenében próbálja húzni az ellendarabot, ami csak részben tud elfordulni a rugó miatt. Lassab fogás= kisebb elfordulás= kisebb sebesség. Gyorsabb forgás= nagyobb elfordulás= nagyobb sebesség.
Ezért csalnak olyan látványosan az analóg órák, minden a hajszálrugótól függ bennük. Hidegben összehúzódik, lefelé csal. Melegben kinyúlik, felfelé csal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!