Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez hogy müködik? Többi lent

Ez hogy müködik? Többi lent

Figyelt kérdés
Sok olyan auto van ami at van epitve motorikusan!Most tegyük fel hogy veszek egy sima 1.6-os golfot es utanna mondjuk bele rakok egy vr6 turbot..mert van ilyen sok akkor azt nem papiroztatom le es fizetem mintha egy sima 1.6tal jarnek?Mert nem tudom el hinni hogy akik 300-400loerös tdi iket meg vr6osokat epitenek az mind fizeti is a vele jaro anyagiakat??Remelem erthetö a kerdes:)
2011. nov. 4. 20:38
 1/3 anonim ***** válasza:

A különböző átépítések esetén sokféle megoldás létezik.

Van az első megoldás, mikor nekiállnak átépítési engedélyt kérni, beletolnak egy talicska pénzt és 1-2 év alatt a magasságos NKH megadja rá az engedélyt. Addigra meg minden baja van az építőnek, hogy a papírozásra rákölti az autó árának a háromszorosát.

Van egy egyszerűbb: nem jelenti be, mit csinált. Nem cserél motort, eleve egy VR6-ost vagy TDI-t vesz, aztán átépíti és reménykedik, hogy senki olyan nem nyitja fel a motorháztetőt, akinek nem kell. Sok ilyen járkál az országban, elsősorban a nehézkes adminisztráció miatt.

Aztán van, aki P-rendszámmal trükközik: kiváltja vagy ismerőssel kiváltatja, aztán úgy hajtja az autót. Abba meg nem lehet belekötni, csak személyt ne vigyen vele... Aki komolyan foglalkozik autók átépítésével, ezt szokta használni, mert jó esetben van neki 4-5 járóképes hobbiautója a "járkálós" mellett. Nem éri meg neki mindet lepapírozni, adót, biztosítást fizetni, mikor ezek az autók összesen nem tesznek meg 4-5.000 kilométernél többet egy évben. Amelyiket épp nyúzza, arra felmegy a P-rendszám és így az átalakítás sem probléma.

Van, aki a külföldi rendszámra esküszik: tőlünk nyugatabbra könnyebb forgalomba helyezni az átépített autókat. Csak ugye erre most már lecsapott az államapparátus, egyre kényelmetlenebb így járkálni.

2011. nov. 4. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a valasz p-s rendszam külföldit azt ertem ismerem:) Teny hogy akkor alapbol vr6ot vesz az ember akkor igy irom h vr6 175lo es utanna mondjuk utanna kap egy csigat vagy 2öt 600LE es ezzel semmi gond mert biztositas stb marad a vr6szintjen csak a zsandarok ne nyissak fel a geptetöt..akkor jol kondoltam Akkor lenne meg egy kerdesem..Mert idezö jelben hivatalosan forgalomban hasznalnam a 600LE-s autot..es a müszaki vizsga??
2011. nov. 4. 21:22
 3/3 anonim ***** válasza:

A müszaki vizsga az egy vicc. NKH-nál vizsgéztattam kamiont, egy tengelyen nem fogott a fék, az alvázszámot le se fotózták, átment ... szánalom az egész :)

Az ilyenfajta papírmentes tuning az elvileg adó és biztosítási csalás, gyakorlatilag senkit nem érdekel.

2011. nov. 5. 05:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!