Ez hogy müködik? Többi lent
A különböző átépítések esetén sokféle megoldás létezik.
Van az első megoldás, mikor nekiállnak átépítési engedélyt kérni, beletolnak egy talicska pénzt és 1-2 év alatt a magasságos NKH megadja rá az engedélyt. Addigra meg minden baja van az építőnek, hogy a papírozásra rákölti az autó árának a háromszorosát.
Van egy egyszerűbb: nem jelenti be, mit csinált. Nem cserél motort, eleve egy VR6-ost vagy TDI-t vesz, aztán átépíti és reménykedik, hogy senki olyan nem nyitja fel a motorháztetőt, akinek nem kell. Sok ilyen járkál az országban, elsősorban a nehézkes adminisztráció miatt.
Aztán van, aki P-rendszámmal trükközik: kiváltja vagy ismerőssel kiváltatja, aztán úgy hajtja az autót. Abba meg nem lehet belekötni, csak személyt ne vigyen vele... Aki komolyan foglalkozik autók átépítésével, ezt szokta használni, mert jó esetben van neki 4-5 járóképes hobbiautója a "járkálós" mellett. Nem éri meg neki mindet lepapírozni, adót, biztosítást fizetni, mikor ezek az autók összesen nem tesznek meg 4-5.000 kilométernél többet egy évben. Amelyiket épp nyúzza, arra felmegy a P-rendszám és így az átalakítás sem probléma.
Van, aki a külföldi rendszámra esküszik: tőlünk nyugatabbra könnyebb forgalomba helyezni az átépített autókat. Csak ugye erre most már lecsapott az államapparátus, egyre kényelmetlenebb így járkálni.
A müszaki vizsga az egy vicc. NKH-nál vizsgéztattam kamiont, egy tengelyen nem fogott a fék, az alvázszámot le se fotózták, átment ... szánalom az egész :)
Az ilyenfajta papírmentes tuning az elvileg adó és biztosítási csalás, gyakorlatilag senkit nem érdekel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!